Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarmer

Startet av Veggen, torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:08

« forrige - neste »

sindrej

Hmf. 2 kWh+/døgnet er mye for en liten datamaskin og mobil, men gledelig at innstillingen har kommet ihvertfall.

OddB

Sitat fra: sindrej på søndag 06. oktober 2013, klokken 01:19
Hmf. 2 kWh+/døgnet er mye for en liten datamaskin og mobil, men gledelig at innstillingen har kommet ihvertfall.
Ja det er pussig... det blir 80-90W kontinuerlig forbruk... og med skjermen av og lite prossessering burde den Tegra 3 (T30) chipen som sitter i skjermen ikke bruke mer enn maksimalt en Watt ..
http://en.wikipedia.org/wiki/Tegra
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

Sitat fra: FinallyElectricYeah på lørdag 05. oktober 2013, klokken 21:43
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:24
What? Problemer med TuneIN nettradioen? Håper ikke det :) DAB-ustabilitet har nok litt av skylden, men nettradio og Spotify er nå utelukkende det som brukes i bilen. Og overgangen gikk umerkelig.
Hei Øivind hvor kjører du spotify fra? Mobil?
Ja streamer spotify via bluetooth :)

TuneIN fungerer like godt som før :) Har ikke brukt DAB etter oppdateringen, så usikker om om den funksjonen har blitt bedre.

Men ved å deaktivere sleepmode når jeg i hvert fall bilen hele tiden med appen uten at den lader.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hhartes

Jeg har også store problemer med internettradio etter oppdatering. Får ikke spilt noen av NRK-kanalene, men får inn feks Radio Rock. Hadde ingen problemer med dette før. Utrolig irriterende i og med at DAB også fungerer så dårlig / ikke i det hele tatt!

La også merke til en annen ting: Når jeg satte meg i bilen var det en beskjed på skjermen som sa at sw-oppdateringen ikke var vellykket og at den ville prøve igjen senere. Ny sw er tydeligvis allikevel installert, siden jeg fått knappen for å skifte mellom FM/AM/DAB/Internett. Kan det være en sammenheng?
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

OleJA

Sitat fra: hhartes på søndag 06. oktober 2013, klokken 11:15
Jeg har også store problemer med internettradio etter oppdatering. Får ikke spilt noen av NRK-kanalene, men får inn feks Radio Rock. Hadde ingen problemer med dette før. Utrolig irriterende i og med at DAB også fungerer så dårlig / ikke i det hele tatt!

La også merke til en annen ting: Når jeg satte meg i bilen var det en beskjed på skjermen som sa at sw-oppdateringen ikke var vellykket og at den ville prøve igjen senere. Ny sw er tydeligvis allikevel installert, siden jeg fått knappen for å skifte mellom FM/AM/DAB/Internett. Kan det være en sammenheng?
Det har vært rapporter på TMC forumet at oppdateringer bare har vært delvis utført og at det oppstår problemer etter dette. Tror jeg ville tatt en tur til et servicesenter dersom problemene dine vedvarer.
En reboot er nok også lurt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

Sitat fra: hhartes på søndag 06. oktober 2013, klokken 11:15
Jeg har også store problemer med internettradio etter oppdatering. Får ikke spilt noen av NRK-kanalene, men får inn feks Radio Rock. Hadde ingen problemer med dette før. Utrolig irriterende i og med at DAB også fungerer så dårlig / ikke i det hele tatt!

Jeg har ikke merket noen problemer med TuneIn etter oppgraderingen. Av NRKs kanaler har jeg dog bare testet NRK mPetre og den virker ihvertfall fint her.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Roger (NO)

Jeg skrudde av energy saving mode, og mistet ca 5Km Ragde range over natten Til tross for at den var tilkoblet strøm (uten feilmeldinger).

Noen som vet om TMS har ladesykluser når den er tilkoblet, eller om den kun lader første gangen man kobler til?

takktakk

DAB er helt dødt hos meg etter upgrade, selv om den viser fin signalstyrke.

NRJ på nettradio som jeg hørte mye på pga høy kvalitet er sperret på båndbredde. Dette mener jeg er helt uholdbart. De må gjerne komne med et abonnement, men så lenge de ikke har det kan de ikke strupe tjenester.

Når DAB heller ikke virker er det lik noe frustrert.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

OddB

Sitat fra: takktakk på søndag 06. oktober 2013, klokken 19:29
DAB er helt dødt hos meg etter upgrade, selv om den viser fin signalstyrke.

NRJ på nettradio som jeg hørte mye på pga høy kvalitet er sperret på båndbredde. Dette mener jeg er helt uholdbart. De må gjerne komne med et abonnement, men så lenge de ikke har det kan de ikke strupe tjenester.

Når DAB heller ikke virker er det lik noe frustrert.
Regner med at du har meldt din frustrasjon til Tesla ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 06. oktober 2013, klokken 14:10
Jeg skrudde av energy saving mode, og mistet ca 5Km Ragde range over natten Til tross for at den var tilkoblet strøm (uten feilmeldinger).

Noen som vet om TMS har ladesykluser når den er tilkoblet, eller om den kun lader første gangen man kobler til?
Min kommer alltid med feilmeding mtp ladekabel når den har avsluttet lading og jeg prøver å få den til å lade igjen ved å øke ønsket ladenivå for batteriet :o

jkirkebo

Sitat fra: takktakk på søndag 06. oktober 2013, klokken 19:29
DAB er helt dødt hos meg etter upgrade, selv om den viser fin signalstyrke.

NRJ på nettradio som jeg hørte mye på pga høy kvalitet er sperret på båndbredde. Dette mener jeg er helt uholdbart. De må gjerne komne med et abonnement, men så lenge de ikke har det kan de ikke strupe tjenester.

Mulig det er TuneIn du må ha abonnement på? Det er ihvertfall mulighet for å legge inn brukernavn og passord under controls-apps-media.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Veggen

Sitat fra: Veggen på lørdag 05. oktober 2013, klokken 23:55
Har nå testet med Energy Saving Off i et døgn. Bilen har stått helt stille uten lading eller andre forstyrrelser på hytta.
Startet i går med nøyaktig 200km range, og har nå 24 timer senere 187km, altså 13km per døgn, eller drøyt 0,5km per time i tap.
Har periodisk sjekket mobilappen og har fått kontakt med bilen.
Flott at dette ser ut til å fungere, kommer nok kun til å aktivere Energy Saving ved lengre tids parkering fremover.

Nok et døgn senere er range på 177km, et tap på 10km siste døgn.
Fremdeles kontakt med bilen via appen, så det ser ut til at Energy Saving til Off holder bilen tilgjengelig.

takktakk

Sitat fra: OddB på søndag 06. oktober 2013, klokken 19:45
Sitat fra: takktakk på søndag 06. oktober 2013, klokken 19:29
DAB er helt dødt hos meg etter upgrade, selv om den viser fin signalstyrke.

NRJ på nettradio som jeg hørte mye på pga høy kvalitet er sperret på båndbredde. Dette mener jeg er helt uholdbart. De må gjerne komne med et abonnement, men så lenge de ikke har det kan de ikke strupe tjenester.

Når DAB heller ikke virker er det lik noe frustrert.

Regner med at du har meldt din frustrasjon til Tesla ?

Usikker på hvor dette bør meldes... Forsøkte å ta opp et par andre mer presserende ting med Heidi Torgnes for halvannen uke siden. Fortsatt ikke svar... :(
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Flyvern

Sitat fra: Veggen på søndag 06. oktober 2013, klokken 22:49
Sitat fra: Veggen på lørdag 05. oktober 2013, klokken 23:55
Har nå testet med Energy Saving Off i et døgn. Bilen har stått helt stille uten lading eller andre forstyrrelser på hytta.
Startet i går med nøyaktig 200km range, og har nå 24 timer senere 187km, altså 13km per døgn, eller drøyt 0,5km per time i tap.
Har periodisk sjekket mobilappen og har fått kontakt med bilen.
Flott at dette ser ut til å fungere, kommer nok kun til å aktivere Energy Saving ved lengre tids parkering fremover.

Nok et døgn senere er range på 177km, et tap på 10km siste døgn.
Fremdeles kontakt med bilen via appen, så det ser ut til at Energy Saving til Off holder bilen tilgjengelig.

Hva har temperaturen rundt bilen vært disse to døgnene?
Multi-Rød Model S 85

Veggen

#104
Rundt 10 grader tipper jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA