Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarmer

Startet av Veggen, torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:08

« forrige - neste »

karstrom

Hei,
Etter software oppgradering denne helgen fikk jeg også problemer.
1. Internett radio fungerer ikke. Banwith limitation, connect to WIFI
2. Dab, ingen lyd.

Jeg prøvde med restart med å bruke rulleknappene på rattet, men det hjalp ikke.
Etter en samtale med Tesla fikk jeg tips om å skru av hele bilen i 15 minutter fra menypunktet samme sted som E-break greiene.
Dette fungerte utmerket!  ;D
Lykkelig eier av en Model S P85

ArneS

Sitat fra: karstrom på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:11
Hei,
Etter software oppgradering denne helgen fikk jeg også problemer.
1. Internett radio fungerer ikke. Banwith limitation, connect to WIFI
2. Dab, ingen lyd.

Jeg prøvde med restart med å bruke rulleknappene på rattet, men det hjalp ikke.
Etter en samtale med Tesla fikk jeg tips om å skru av hele bilen i 15 minutter fra menypunktet samme sted som E-break greiene.
Dette fungerte utmerket!  ;D

Vil det si at du ikke har "banwith limitation" etter restarten?
P85+ Signature (solgt)
P85DL

karstrom

Helt riktig, ingen bandwith limit.
Lykkelig eier av en Model S P85

ArneS

Supert - da er det bare å gå ut og restarte  :)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

el-fanboy

Jeg har versjon 5.0 og testa standby-forbruk uten lading. Det dro 5 km rated range pr 24 timer. Dette var kalde netter, mellom 0 og 6 grader tenker jeg  - to dager på rad. Kjører ikke VisibleTesla eller noe annet. Brukte heller ikke appen denne perioden. Det skulle vel bli forbruk som en 40W lyspære. Er det ille?

Med v5.6; hvorfor vil man skru av power saving mode? Burde ikke den senke standby-forbruk?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Roger (NO)

Sitat fra: el-fanboy på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:35
Jeg har versjon 5.0 og testa standby-forbruk uten lading. Det dro 5 km rated range pr 24 timer. Dette var kalde netter, mellom 0 og 6 grader tenker jeg  - to dager på rad. Kjører ikke VisibleTesla eller noe annet. Brukte heller ikke appen denne perioden. Det skulle vel bli forbruk som en 40W lyspære. Er det ille?

Med v5.6; hvorfor vil man skru av power saving mode? Burde ikke den senke standby-forbruk?
Jeg har skrudd av slik at jeg får tilgang med app'en, og kan dermed starte klimaanlegget...

Veggen

Sitat fra: el-fanboy på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:35Med v5.6; hvorfor vil man skru av power saving mode? Burde ikke den senke standby-forbruk?

For å holde bilen våken.
App tilgang og rask oppstart.

Spekulasjon: Mulig dette også holder dc-dc konverter igang så man unngår 12V problemer?

el-fanboy

Sitat fra: Roger (NO) på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:37
Sitat fra: el-fanboy på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:35
Jeg har versjon 5.0 og testa standby-forbruk uten lading. Det dro 5 km rated range pr 24 timer. Dette var kalde netter, mellom 0 og 6 grader tenker jeg  - to dager på rad. Kjører ikke VisibleTesla eller noe annet. Brukte heller ikke appen denne perioden. Det skulle vel bli forbruk som en 40W lyspære. Er det ille?

Med v5.6; hvorfor vil man skru av power saving mode? Burde ikke den senke standby-forbruk?
Jeg har skrudd av slik at jeg får tilgang med app'en, og kan dermed starte klimaanlegget...
Åja. Litt tullete at man må øke standby-strømforbruket med 150% for å få tilgang med appen. Men jeg antar at det issue't vil være en saga blott når vi får appen som er beregnet på EU-modellene. :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

karstrom

Sitat fra: el-fanboy på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:45
Sitat fra: Roger (NO) på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:37
Sitat fra: el-fanboy på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:35
Jeg har versjon 5.0 og testa standby-forbruk uten lading. Det dro 5 km rated range pr 24 timer. Dette var kalde netter, mellom 0 og 6 grader tenker jeg  - to dager på rad. Kjører ikke VisibleTesla eller noe annet. Brukte heller ikke appen denne perioden. Det skulle vel bli forbruk som en 40W lyspære. Er det ille?

Med v5.6; hvorfor vil man skru av power saving mode? Burde ikke den senke standby-forbruk?
Jeg har skrudd av slik at jeg får tilgang med app'en, og kan dermed starte klimaanlegget...
Åja. Litt tullete at man må øke standby-strømforbruket med 150% for å få tilgang med appen. Men jeg antar at det issue't vil være en saga blott når vi får appen som er beregnet på EU-modellene. :)

Jeg har løst dette med å åpne/lukke bakluka med fob'en. Da våkner bilen og jeg kan skru på varmen. Litt upraktisk, men fungerer.
Lykkelig eier av en Model S P85

takktakk

Sitat fra: karstrom på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:24
Helt riktig, ingen bandwith limit.

Jeg forsøkte dette jeg også, med å la bilen stå avslått i 15 minutter. Skal være den første til å innrømme at DAB ble mye bedre. Men båndbredde limit'en er er fortsatt altså. I alle fall på NRJ som jeg hører en del på.

Så lenge Tesla ikke er klare med et abonnement hvor man kan velge selv hva man vil og ikke vil ha, synes jeg dette grenser til uholdbart. Og dermed tror jeg at jeg for første gang har ytret meg i negativ retning om et selskap jeg setter svært høyt.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Spinner

Sitat fra: karstrom på mandag 07. oktober 2013, klokken 13:01Jeg har løst dette med å åpne/lukke bakluka med fob'en. Da våkner bilen og jeg kan skru på varmen. Litt upraktisk, men fungerer.
Det holder (i hvert fall for meg) å trykke en gang på nøkkelen for å låse bilen for å vekke den.

Ellers har jeg merket at Standard innstillingen på rattet ble en god del tyngre etter oppgradering, så mye at jeg gikk ned til comfort.

Det er bedre respons på nettleseren også, selv om scrolling fortsatt lagger bra.

karstrom

Sitat fra: takktakk på mandag 07. oktober 2013, klokken 18:48
Sitat fra: karstrom på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:24
Helt riktig, ingen bandwith limit.

Jeg forsøkte dette jeg også, med å la bilen stå avslått i 15 minutter. Skal være den første til å innrømme at DAB ble mye bedre. Men båndbredde limit'en er er fortsatt altså. I alle fall på NRJ som jeg hører en del på.

Så lenge Tesla ikke er klare med et abonnement hvor man kan velge selv hva man vil og ikke vil ha, synes jeg dette grenser til uholdbart. Og dermed tror jeg at jeg for første gang har ytret meg i negativ retning om et selskap jeg setter svært høyt.
På vei hjem fra jobb fikk jeg også bandwith problemet igjen, men etter noen kilometer fungerte det. Kan være at dekningen/hastigheten på 3g nettet denne feilmeldingen prøver å signalisere?
Lykkelig eier av en Model S P85

OddB

Sitat fra: karstrom på mandag 07. oktober 2013, klokken 19:52
Sitat fra: takktakk på mandag 07. oktober 2013, klokken 18:48
Sitat fra: karstrom på mandag 07. oktober 2013, klokken 12:24
Helt riktig, ingen bandwith limit.

Jeg forsøkte dette jeg også, med å la bilen stå avslått i 15 minutter. Skal være den første til å innrømme at DAB ble mye bedre. Men båndbredde limit'en er er fortsatt altså. I alle fall på NRJ som jeg hører en del på.

Så lenge Tesla ikke er klare med et abonnement hvor man kan velge selv hva man vil og ikke vil ha, synes jeg dette grenser til uholdbart. Og dermed tror jeg at jeg for første gang har ytret meg i negativ retning om et selskap jeg setter svært høyt.
På vei hjem fra jobb fikk jeg også bandwith problemet igjen, men etter noen kilometer fungerte det. Kan være at dekningen/hastigheten på 3g nettet denne feilmeldingen prøver å signalisere?
De fleste nettradioene justerer utgående båndbredde etter hvor mye mottakeren klarer å ta i mot. Det gjør NRK, hva NRJ gjøre vet jeg ikke...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cirion

Tunein funker fint, men NRJ funker ikke i det hele tatt, hverken på 3G eller Wifi. Hører heldigvis ikke på den kanalen. "Could not play" er feilmeldingen jeg får uansett 3G eller Wifi. Kanalen før og etter funker strøkent. På Wifi tar det under 1sec å bytte kanal. 100/10mbit linje.

NRJ Norge funker fint på DAB under kanal 12D.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Trøndertesla

Når jeg hører på DAB radio og kommer inn i tunneller så switcher den nå automatisk til FM. Det kom opp  et lite "FM Link" ikon ved siden av DAB signal ikonet. Ut av tunnellen - back to DAB. Nice  :)

Jeg tror også at regnsensoren på vindusviskerne har blitt litt mer sensitive nå. Jeg har hele tiden syntes at de slo seg på litt for sent, men i dag så kom de på på akkurat riktig tidspunkt. Mulig dette er innbilning...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA