Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

NTesla

Sitat fra: Oreo på tirsdag 24. september 2013, klokken 12:57
Er det noen som vet?
Det eneste jeg vet er at jeg vet ingenting. Har hatt bilen i en måneds tid, mangler vinterdekk og har ikke hørt noe om når de dukker opp. Begynner å bli smått irriterende at Tesla forholder seg til både manglende vinterdekk og adaptere som om at det er en ikke-eksisterende utfordring ref. deres totale taushet om saken.

Cato76

Jeg har fått høre i en mnd at vinterdekkene kommer om 2 uker(!!!) Ble sagt på telefon i forrige uke at de opererer med sekvensnummer og jeg var nummer 230 +/-. Ble lovet dekk denne uken, men har ikke hørt noe ennå.
Nå ser heldigvis langtidsvarselet ut til å holde seg over 7-8 grader fremover (hvor jeg bor) så jeg tar ikke frem megafonen helt ennå.  :-X
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Djur1

Forbrukerkjøpsloven.

Av den går det frem at Tesla ikke kan heve kjøpet fra Tesla sin side. Når leveringen ikke skjer innen rimelig tid oppstår det en forsinkelse gj.f. § 6.1.
Normalt beregnes det 14 dager for levering, men dette kravet kan skjerpes om bruksgjenstanden er tiltenkt å brukes slik som her i forbindelse med kjøring på vinterføre. I slik henseende er forsinkelsen oppstått etter §19.2 og du kan kreve oppfyllelse av kjøpet etter §21.1

Ved å slå fast at dere har en plikt til å levere så kan du kreve det som er betalt for. Om Tesla ikke kan levere som avtalt så bør saken klages inn til forbrukerrådet.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Cowboystrekk

Synes det er rart at Tesla ikke inngår noen avtale med lokal forhandler om levering av felger\dekk siden de mildt sagt sliter enkelte steder nå... Mulig dette skyldes litt "Apple"-policy...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Larvik

Sitat fra: Larvik på mandag 28. oktober 2013, klokken 19:08
Reiser til Bergen i morgen, blir å ta Audien over. Kanskje jeg skulle hørt med Tesla Bergen om å få utlevert dekk?
( har blitt lovet løsning på Alnabru nå 3-4 ganger uten at det skjer noe :( )
I Bergen skal de ha for å ha sjekket nøye om de kunne hjelpe meg, men dekk ble det ikke :-/.
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

vrom

Har noen fått levert Pirelli i Oslo ?

Isåfall, når fikk dere bilen levert ? De hevder dekkene skal leveres i samme rekkefølge, men synes det drøyer veeeeldig. Snart kommer frosten...

Krogern

Fikk min bil levert 27 august og ikke fått noen dekk ennå. Ryktes om at det kommer en båt med Pirelli dekk i morgen for utlevering til uken. 

Sent from my HTC One using Tapatalk


Kristian

Sitat fra: Djur1 på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 14:25
Forbrukerkjøpsloven.

Av den går det frem at Tesla ikke kan heve kjøpet fra Tesla sin side. Når leveringen ikke skjer innen rimelig tid oppstår det en forsinkelse gj.f. § 6.1.
Normalt beregnes det 14 dager for levering, men dette kravet kan skjerpes om bruksgjenstanden er tiltenkt å brukes slik som her i forbindelse med kjøring på vinterføre. I slik henseende er forsinkelsen oppstått etter §19.2 og du kan kreve oppfyllelse av kjøpet etter §21.1

Ved å slå fast at dere har en plikt til å levere så kan du kreve det som er betalt for. Om Tesla ikke kan levere som avtalt så bør saken klages inn til forbrukerrådet.

Og hva i allverden skal være poenget med det? Er det tomt for dekk og/eller originale felger så er det tomt. Forbrukerrådet har jo ingen felger liggende. Ønsker du noe annet, så kan du heve kjøpet å få pengene igjen.  Dette er en sak mellom Tesla og deg/oss, ikke nødvendig å dra inn en 3de part hvis det ikke er realistisk at denne parten har noe å bidra med.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

vrom

Sitat fra: Krogern på torsdag 31. oktober 2013, klokken 12:14
Fikk min bil levert 27 august og ikke fått noen dekk ennå. Ryktes om at det kommer en båt med Pirelli dekk i morgen for utlevering til uken. 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Ok, thx. Da får vi satse på sen vinter..

Cobos

Jeg fikk utlevering av bil 17 september og har ikke fått vinterdekk enda. Men jeg har også hørt fra Tesla at det kommer masse Pirelli dekk 1 november. Visstnok har de mange originalfelger i 19'' som jeg skulle få 4 av neste uke.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Ompalomp

Det kom en god del vinterdekk til Tesla Bergen i dag. Både med og uten pigger..  :)
Blå S85 med det meste, utenom alarm og barnesete.
Bestilt 1/9
Finalized 13/9
In transit 7/1
Levert 3/3

Cirion

Var innom Tesla på Alna i går, og mens jeg var der kom en budbil med 8 pirelli dekk som skulle monteres på 2 biler som var inne i går.

Fikk høre at dekkene har ankommet mittdekkhotell og at mailer går ut i neste uke for avtale om omlegging.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Balrog

Dekk eller hjul? De monterer vel ikke om dekkene på sommerfelgene?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Havebigfun

Sitat fra: Balrog på fredag 01. november 2013, klokken 16:07
Dekk eller hjul? De monterer vel ikke om dekkene på sommerfelgene?
Det dreier seg vel bare om de komplette vinterhjulene som er bestillt med bilene og som tildels er betalt for flere måneder siden.

pnq

#164
Fikk for fire uker siden beskjed om at dekk kommer om 2 uker (Nokian piggdekk). Deretter TOTAL stillhet og ikke noe svar på mails etc. Neste helg er det tur til fjells og har jeg ikke vinterdekk da så må jeg leie bil og har tenkt å sende regning til Tesla. Vinterdekkene mine betalte jeg sammen med bilen for ca to måneder siden. Kan ikke skjønne at det går ann å "late som om " man er overrasket over antall vinterdekk som skal leveres; Mange av oss bestilte disse bilene for 1,5 år siden og at det blir vinter i Norge er relativt forutsigbart.... Bilene er fantastiske men det er noen i logistikk som skjønner at de jobber i en premium høykvalitets produsent!

Mer enn lettere frustrert :-(
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA