Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Moray

S85

jkirkebo

Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:00
I dag har jeg da kjørt med 21", 19" pigg og 19" piggfritt på samme bilen :)

Jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte 21" på sommer, jeg merker ikke noe forskjell på 19" piggfritt og 21". Kjedelig å kjøre med 19" i hele vinter da.. :)

Jeg merker god forskjell, men ikke på alle punkter.

Støy: Her er piggfri 19" vesentlig bedre enn 21"
Fjæringskomfort: Merker ingen vesentlig forskjell mellom 19" og 21"
Veigrep: Overlegent bedre med 21" sommer, naturlig nok

Jeg antar det er fjæringskomforten du sikter til? Jeg forventet en større forskjell her, men i praksis er 21" meget komfortable på ujevn vei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars-bgo

#122
Jeg var hos Tesla i Bergen i dag og fikk lagt om til Cyclone felger med Pirelli dekk.   Utmerket service!
De har tilsynelatende godt med dekk Nokian R2/7 og Pirelli alt , etter det jeg kunne se, på Cyclone felg.

(Pirelli dekkene oppfører seg , på vått føre, omtrent som std. 19" dekkene fra Goodyear. Ingen forskjell når det gjelder støy.)
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

Tesladigger

Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:00
I dag har jeg da kjørt med 21", 19" pigg og 19" piggfritt på samme bilen :)

Jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte 21" på sommer, jeg merker ikke noe forskjell på 19" piggfritt og 21". Kjedelig å kjøre med 19" i hele vinter da.. :)

Hei,
Hvordan var det å kjøre med pigg, hørte du knattringen godt?
Evt. andre som har erfaring med å kjøre den med piggdekk.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

D.O

Sitat fra: Larssen-bgo på fredag 25. oktober 2013, klokken 18:53
Jeg var hos Tesla i Bergen i dag og fikk lagt om til Cyclone felger med Pirelli dekk.   Utmerket service!
De har tilsynelatende godt med dekk Nokian R2/8 og Pirelli alt , etter det jeg kunne se, på Cyclone felg.

(Pirelli dekkene oppfører seg , på vått føre, omtrent som std. 19" dekkene fra Goodyear. Ingen forskjell når det gjelder støy.)
Hakka 8?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Lars-bgo

Det var gjerne Hakka 7, men etter det jeg forstår er Hakka 8 tilgjenglig (etter litt diskusjon vedr. pigg antallet.)
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

Jejl

Er montering av hjulene på bilen inkl. for oss som har bestilt vinterdekk av Tesla?

Muffinman

Har blitt lovet bil med montere vinterhjul, og fakturaen inneholder ingen linjer som omhandler monteringen.

Milzit

Sitat fra: Tesladigger på fredag 25. oktober 2013, klokken 19:07
Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:00
I dag har jeg da kjørt med 21", 19" pigg og 19" piggfritt på samme bilen :)

Jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte 21" på sommer, jeg merker ikke noe forskjell på 19" piggfritt og 21". Kjedelig å kjøre med 19" i hele vinter da.. :)

Hei,
Hvordan var det å kjøre med pigg, hørte du knattringen godt?
Evt. andre som har erfaring med å kjøre den med piggdekk.
Ved lave hastigheter hørte jeg knattringen godt ja. Men når man kommer opp i 40-50 km/t så hørte jeg ikke noe forskjell.

Milzit

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:03
Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:00
Jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte 21" på sommer, jeg merker ikke noe forskjell på 19" piggfritt og 21". Kjedelig å kjøre med 19" i hele vinter da.. :)
Hæ- hvis du ikke merker forskjell- hva er poenget med 21" da??
Det var støy jeg snakket om, det glemte jeg å skrive ser jeg nå :)...

Milzit

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:29
Sitat fra: Milzit på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:00
I dag har jeg da kjørt med 21", 19" pigg og 19" piggfritt på samme bilen :)

Jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte 21" på sommer, jeg merker ikke noe forskjell på 19" piggfritt og 21". Kjedelig å kjøre med 19" i hele vinter da.. :)

Jeg merker god forskjell, men ikke på alle punkter.

Støy: Her er piggfri 19" vesentlig bedre enn 21"
Fjæringskomfort: Merker ingen vesentlig forskjell mellom 19" og 21"
Veigrep: Overlegent bedre med 21" sommer, naturlig nok

Jeg antar det er fjæringskomforten du sikter til? Jeg forventet en større forskjell her, men i praksis er 21" meget komfortable på ujevn vei.
Støy er veldig subjektivt hvordan man opplever. Men jeg prøvde å være oppmerksom på hvordan forskjellen var på støy etter byttet, og jeg merket ingen vestentlig forskjell på støy.
Jeg var skeptisk til valg av 21" pga støy, og jeg valgte 21" etter at så mange skrev at de ikke synes at støyen på 21" var noe plagsomt etter de hadde prøvd både 19" og 21". Så jeg er også i den kategorien at jeg ikke synes støyen er plagsom.

Veigrep og fjæring har jeg ikke prøvd noe særlig, jeg har kun kjørt hjem fra jobb en 2 km en dag med vinterdekk.

HABEL

Jeg fikk min bil 30/9, og hadde da også bestilt/betalt for vinterdekk pakke (Pirelli, 19")

Så langt kan ingen på Alna fortelle meg NÅR jeg får dekkene - ser ut til å være "helt i det blå"...

Hvordan er dette/har dette vært for andre her? Dette er helt uholdbart
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Epleskreller

Sitat fra: HABEL på søndag 27. oktober 2013, klokken 21:39
Jeg fikk min bil 30/9, og hadde da også bestilt/betalt for vinterdekk pakke (Pirelli, 19")

Så langt kan ingen på Alna fortelle meg NÅR jeg får dekkene - ser ut til å være "helt i det blå"...

Hvordan er dette/har dette vært for andre her? Dette er helt uholdbart

Samme her, fikk bilen 23/9. Avbestilte forrige uke og får vinderdekk fra annen leverandør på felgene mine på tirsdag. Jeg turte ikke vente lenger når de ikke kunne gi meg ca-tid for når de kommer.. Hadde forøvrig bestilt R2.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Havebigfun

Samme her - bil overlevert 1309- ikke fått hverken melding eller noen tilbakemelding på mine henvendelser.
Dette virker ikke seriøst- desverre :(

hansfj

Sitat fra: Epleskreller på søndag 27. oktober 2013, klokken 22:02
Sitat fra: HABEL på søndag 27. oktober 2013, klokken 21:39
Jeg fikk min bil 30/9, og hadde da også bestilt/betalt for vinterdekk pakke (Pirelli, 19")

Så langt kan ingen på Alna fortelle meg NÅR jeg får dekkene - ser ut til å være "helt i det blå"...

Hvordan er dette/har dette vært for andre her? Dette er helt uholdbart

Samme her, fikk bilen 23/9. Avbestilte forrige uke og får vinderdekk fra annen leverandør på felgene mine på tirsdag. Jeg turte ikke vente lenger når de ikke kunne gi meg ca-tid for når de kommer.. Hadde forøvrig bestilt R2.

Samme her og. Fikk bil 27.9 og hadde bestilt Pirelli dekk. Nå blir det R2 fra annen leverandør. Personlig er jeg ikke så veldig stresset av det. Som early-adopter ser jeg det som innenfor akseptabelt. Samtidig er det er bare nyttig for Tesla å få kritikk rundt dette. Mitt inntrykk er at de er langtfra fornøyd med situasjonen selv :)
Tesla Model S P85 (27.9.2013)
Nissan Leaf (6.12.2011)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA