Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Oreo

Er det noen som vet?

Nå går det med stormskritt mot høst og snart vinter.
Enkelte fjelloverganger er det blitt rapportert om snø.
Jeg må si jeg føler meg litt skeptisk til å legge ut på langtur om jeg ikke er skodd med vinterdekk over fjellet.

Om noen angrer seg med Pirellidekkene, så er det faktisk slik at jeg kunne godt vurdert å kjøpe et slikt sett, med eller uten felg, for å ha som et tredje dekksett. PM i såfall.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

OleJA

Sitat fra: Oreo på tirsdag 24. september 2013, klokken 12:57
Er det noen som vet?

Nå går det med stormskritt mot høst og snart vinter.
Enkelte fjelloverganger er det blitt rapportert om snø.
Jeg må si jeg føler meg litt skeptisk til å legge ut på langtur om jeg ikke er skodd med vinterdekk over fjellet.

Om noen angrer seg med Pirellidekkene, så er det faktisk slik at jeg kunne godt vurdert å kjøpe et slikt sett, med eller uten felg, for å ha som et tredje dekksett. PM i såfall.

Det kom inn et par paller med Pirellidekk på Lade når jeg var der like før helga, vil tro disse begynner å bli klare for levering snart. Nokia aner jeg ikke noe om.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

sindrej

Fikk tilbud om å ta med vinterdekkene fra Trondhjem når jeg henta bilen i forrige uke.  Hadde dessverre ikke plass.

Krogern

Bare dager igjen til det bærer til fjells og har ennå ikke fått / hørt noe fra Tesla angående vinterdekk. Har purret opp, men hjelper ikke stort.

Blir fort en del turer til fjells nå på høsten pga jakt, merker jeg er ukomfortabel når jeg tidligst kan ha dekkene på bilen i midten av oktober.

el-fanboy

Jeg ringte leveringseksperten min igår om dette. Hun mente det skulle bli sendt ut en mail angående vinterdekklevering en av de nærmeste dagene. Tesla får, forståelig nok, en god del henvendelser om dette nå.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Oreo

Jeg ble lovet vinterhjul på mandag når jeg er innom en tur for å få sjekka pakninga rundt panotaket, samt installere dobbeltladeren.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Jærbuen

Har levering i februar, på My Tesla står det at vinterdekk og evt annet ekstrautstyr leveres hjem til meg. Jeg ville nå helst hatt vinterdekka på bilen ved levering i feb, og ikke skodd med 21"
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

RoadRunner

Var innom Tesla på Lade for å få ladet en skvett da den ikke hadde ladet på natta. Kom tilbake på ettermiddagen til full bil: 4 vinterdekk og dobbeltlader ferdig montert  ;D.
De så at det var mange deler på vei over dammen, men dette var blitt forsinket pga uvær. Så det er grunn til å være optimistisk :-)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

satheesh.net

Sitat fra: Jærbuen på fredag 27. september 2013, klokken 22:58
Har levering i februar, på My Tesla står det at vinterdekk og evt annet ekstrautstyr leveres hjem til meg. Jeg ville nå helst hatt vinterdekka på bilen ved levering i feb, og ikke skodd med 21"

Har du levering i vinterhalvåret kan du få bilen utlevert påmontert vinterhjul og ettersendt sommerhjulene. (Tror ikke de risikerer å la deg kjøre hjem på vinteren med sommerhjul - da er det bare å ha NAF/Falck på speed-dial i så fall.) ;)

Muffinman

Tror ikke de ville fått levert ut mange biler i vinter uten ferdig monterte vinterdekk, så dette ordner de nok.

Jærbuen

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 28. september 2013, klokken 08:00
Sitat fra: Jærbuen på fredag 27. september 2013, klokken 22:58
Har levering i februar, på My Tesla står det at vinterdekk og evt annet ekstrautstyr leveres hjem til meg. Jeg ville nå helst hatt vinterdekka på bilen ved levering i feb, og ikke skodd med 21"

Har du levering i vinterhalvåret kan du få bilen utlevert påmontert vinterhjul og ettersendt sommerhjulene. (Tror ikke de risikerer å la deg kjøre hjem på vinteren med sommerhjul - da er det bare å ha NAF/Falck på speed-dial i så fall.) ;)

Ville helst hatt sommerhjula med meg bak i bilen hjem. Ettersendes de er jeg redd de får en og annen skrape om de ikke er pakket ordentlig :(
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Oreo

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 28. september 2013, klokken 00:34
Var innom Tesla på Lade for å få ladet en skvett da den ikke hadde ladet på natta. Kom tilbake på ettermiddagen til full bil: 4 vinterdekk og dobbeltlader ferdig montert  ;D.
De så at det var mange deler på vei over dammen, men dette var blitt forsinket pga uvær. Så det er grunn til å være optimistisk :-)
Hadde avtalt time for noen småsjekk. De sa det passet bra slik at de kunne montere dobbeltladeren.
Utrolig bra service, de kjørte meg på jobb etter jeg leverte bilen  ;D
Ikke at jeg forventer dette i all fremtid, men den eneste gangen det har skjedd meg tidligere var på Tesla på Alnabru, som kjørte meg til Gardemoen etter en bomtur sist desember da jeg likevel ikke kunne prøvekjøre Model S (p.g.a. "incidenten").
Ferdig støvsugd bil også, og takk og lov så vasket de ikke bilen da de så Swissvax merket i B-stolpen. Akkurat som om jeg selv skulle ha instruert dem  ;D. Vaskinga tar jeg selv.

Adapterne lar vente på seg  :(
Fikk levert vinterdekkene MED 19" TURBINFELGENE!  ;D ;D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

AttackOfTheMac


Nuvolari

Sitat fra: Oreo på mandag 30. september 2013, klokken 23:17
Sitat fra: RoadRunner på lørdag 28. september 2013, klokken 00:34
Var innom Tesla på Lade for å få ladet en skvett da den ikke hadde ladet på natta. Kom tilbake på ettermiddagen til full bil: 4 vinterdekk og dobbeltlader ferdig montert  ;D.
De så at det var mange deler på vei over dammen, men dette var blitt forsinket pga uvær. Så det er grunn til å være optimistisk :-)
Hadde avtalt time for noen småsjekk. De sa det passet bra slik at de kunne montere dobbeltladeren.
Utrolig bra service, de kjørte meg på jobb etter jeg leverte bilen  ;D
Ikke at jeg forventer dette i all fremtid, men den eneste gangen det har skjedd meg tidligere var på Tesla på Alnabru, som kjørte meg til Gardemoen etter en bomtur sist desember da jeg likevel ikke kunne prøvekjøre Model S (p.g.a. "incidenten").
Ferdig støvsugd bil også, og takk og lov så vasket de ikke bilen da de så Swissvax merket i B-stolpen. Akkurat som om jeg selv skulle ha instruert dem  ;D. Vaskinga tar jeg selv.

Adapterne lar vente på seg  :(
Fikk levert vinterdekkene MED 19" TURBINFELGENE!  ;D ;D

Med sottozero? Hva måtte du gi for det?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

teslaslaven


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA