Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Oreo

Nokian Hakka R2.
Forhåndsbetalte ved levering 23 100,- som avtalt allerede. Sa ingenting om hvilke felger jeg ønsket.
Personlig synes jeg nesten de andre 19"erne er litt finere, men disse er jo litt mer sjeldne nå da  :P
De blir montert på innen fredagen, da går turen sørover til Telemark.
Må bare få på Alloygator'ne først.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

TesLars

Regner med at det er den samme felgen som kommer med Pirelli dekkene?

Noen som vet om man kan velge bort sommerdekkene og få vinterdekkene inkludert i prisen?
Oslo
Black Model S

laumb

Sitat fra: Oreo på mandag 30. september 2013, klokken 23:43

Personlig synes jeg nesten de andre 19"erne er litt finere, men disse er jo litt mer sjeldne nå da  :P

Bare å rope om du vil bytte Ørjan!
Kommer til Trondheim + betaler for å legge om gummi. ;)

Havebigfun

Sitat fra: TesLars på mandag 30. september 2013, klokken 23:46
Det kan du ikke regne med. Det kom cyclone felger i bøtter og spann via Gardermoen. Disse får åpenbart påmontert Nokian dekk lokalt. Pirellidekkene kommer mest sannsynlig ferdig montert fra USA- det er sikkert billigere å betale en meksikaner for dekkmontasjen enn en nordmann...

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 09:11
Sitat fra: TesLars på mandag 30. september 2013, klokken 23:46
Det kan du ikke regne med. Det kom cyclone felger i bøtter og spann via Gardermoen. Disse får åpenbart påmontert Nokian dekk lokalt. Pirellidekkene kommer mest sannsynlig ferdig montert fra USA- det er sikkert billigere å betale en meksikaner for dekkmontasjen enn en nordmann...

Og der kan vi ha noe av grunnen til den stor prisforskjellen, vi får dyrere felger med Nokian-dekkene?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sondell

Er det slik altså. Noen flere som kan bekrefte at vinterdekkene kommer på Cyclone felgene og ikke standardfelgene? Off topic her kanskje, men på amerikanske tesla siden så får man jo automatisk Michelin Primacy Tire Upgrade for 19 tums felgene når man velger 85 kWh batteri. Noen som vet status på dette for Norge? Får vi også andre enn de året rundt dekkene?

prophan

Hvordan ser Cyclone felgene ut, er det de som Oreo har fått? De var jo nesten helt lik 21" tommerne, er nesten fristet å bare kjøpe 2 sett av disse 19" isteden, til samme pris som ett sett med 21".
Jeg har også bestilt vinterdekk, men har ikke fått noen spekk på hvordan felgene vil se ut, eller hva slags dekk... skulle tro at det er lov å få velge hvilket produkt en kjøper...
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Teslafrank

Jeg fikk mine Hakka R2 med standard 19" felger levert på døra fredag. Linjegods:)

De skal ikke på før jeg MÅ...

Cowboystrekk

Sitat fra: Teslafrank på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 11:29
Jeg fikk mine Hakka R2 med standard 19" felger levert på døra fredag. Linjegods:)

De skal ikke på før jeg MÅ...
Kjøpte du selv eller bestilte du fra Tesla?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

mgarm

Pratet med en på service i går om vinterdekk.
Vi må hente dem selv på ett dekk hotell i Oslo og de har ikke kapasitet til å legge om fra sommer til vinterdekk for oss. Jeg sa at jeg skal jo hente bilen i januar og kan selvsagt ikke kjøre en menter med sommer dekk. Hva gjør dere med det. Han sa at vi kommer sikkert til å finne en løsning......
Nevnte til han at det ikke er sikkert at jeg kjøper dekk og felger igjennom dem da jeg ikke har lyst på samme felger året rundt. Det forstod han godt, men sa at nå kommer de til å få flere 19" felger å velge imellom.

Johnny

Er det mulig å forstå dette på annen måte en at de som kjøper de finske vinterdekkene får Cyclone felgene også? Kansje det bare er en kortsiktig kriseløsning, siden ingen har nevnt at de har fått dette valget.

Jeg vil i alle fall da ha denne kobinasjonen, selv om sist jeg hadde finske vinterdekk byttet et hjullager før jeg skjønte at det var dekkene som sto bak romlingen...
TMS og eGolf.

Havebigfun

Sitat fra: Johnny på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 13:10
Er det mulig å forstå dette på annen måte en at de som kjøper de finske vinterdekkene får Cyclone felgene også? Kansje det bare er en kortsiktig kriseløsning, siden ingen har nevnt at de har fått dette valget.
Jeg tror det har med levering av et stort antall vinterhjul å gjøre- antakelig rett og slett en kriseløsning :o

Oreo

Ikke vet jeg kriteriet for å få disse felgene. De lå inne i bilen når jeg var og hentet den. Når jeg først har fått dem synes jeg det var kult å ha en nyere og ikke ennå så vanlig felgtype. Jeg vurderer fortsatt om jeg skulle hatt et sett med Pirelliene til å ha for høst/vår kjøring. Skrik ut om noen skal bli kvitt sine. HakkaR2 dekkene må jeg ha til vinteren. Legger likevel om til helga tenker jeg.

Hyperstress

Sitat fra: Oreo på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 13:26
Ikke vet jeg kriteriet for å få disse felgene. De lå inne i bilen når jeg var og hentet den. Når jeg først har fått dem synes jeg det var kult å ha en nyere og ikke ennå så vanlig felgtype. Jeg vurderer fortsatt om jeg skulle hatt et sett med Pirelliene til å ha for høst/vår kjøring. Skrik ut om noen skal bli kvitt sine. HakkaR2 dekkene må jeg ha til vinteren. Legger likevel om til helga tenker jeg.

Legg ut bilder når du får på cyclone-felgene!  :D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Oreo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA