Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Li-Ion

Sitat fra: OleJA på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 15:54
Nyskodd med Hakka R2 og 19" turbinfelger  :D
Har du fått levert bilen med 19" Cyclone i Norge? Pris?
Be afraid...

OleJA

Sitat fra: Elektriske_Jan på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:45
Sitat fra: OleJA på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 15:54
Nyskodd med Hakka R2 og 19" turbinfelger  :D
Har du fått levert bilen med 19" Cyclone i Norge? Pris?
Fikk dem som en del av Hakka R2 dekkpakka. Saa vidt jeg forstod saa inngaar de i utgangspunktet ikke i denne pakka, men fikk dem siden det var kun disse felgene de hadde tilgjengelig.
Grei kompensasjon for aa ha blitt flaadd 8.000,- ekstra for vinterdekk som egner seg i Norge.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Li-Ion

Sitat fra: OleJA på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:57
Sitat fra: Elektriske_Jan på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:45
Sitat fra: OleJA på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 15:54
Nyskodd med Hakka R2 og 19" turbinfelger  :D
Har du fått levert bilen med 19" Cyclone i Norge? Pris?
Fikk dem som en del av Hakka R2 dekkpakka. Saa vidt jeg forstod saa inngaar de i utgangspunktet ikke i denne pakka, men fikk dem siden det var kun disse felgene de hadde tilgjengelig.
Grei kompensasjon for aa ha blitt flaadd 8.000,- ekstra for vinterdekk som egner seg i Norge.
Akkurat. Har hørt rykter om at disse i løpet av oktober blir tilgjengelige for det norske markedet også. Men tviler på at jeg er villig til å betale noe mer en 23.000,- for disse... Håper vi samme dealen ;)
Be afraid...

Muffinman

Samme håp her også - skal ha R2 på 19" og er ikke spesielt begeistret for standardfelgen, men synes nok at prisen på dekkpakka er høy nok. Blir ikke til å betale ekstra for å få en annen felg på vinterhjulene for min del.

Oreo

Når jeg tenker meg om så ble det mumlet noe om de hadde gått tom for std felgene, som jo medfører riktighet at de ikke er tilgjengelige. Tesla tok kanskje ikke høyde for å selge så mange biler så langt nord som trengte doble sett med felger?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Lars-bgo

Var innom Tesla i Bergen i dag, jeg spurte vedr. levering av vinterdekk. De kunne opplyse at de hadde fått dekkene (åpenart mange) men ikke felgene.  Felgene vile komme i løpet av få dager.   
Montering av felg/dekk skjer tydligvis lokalt.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

OleJA

En liten uformell review av Nokia R2 etter en dags kjøring på tørr asfalt i hastigheter opp til 100km/t:
- Lydbildet endrer seg litt til en lyd med lavere frekvens - Det er som man hører de små vinterdekk lamellene mot asfalten. Merker det samme gjennom rattet i form av en (veldig svak) vibrasjon.
- Totalt sett blir lyd fra dekkene redusert i forhold til 19" GoodYear RSA dekkene.
- Har ikke utfordret bilen mye på kjøreegenskaper, men kunne ikke merke noe uventet negativt det lille jeg forsøkte. Blir nok litt mer 'flytende' veigrep pga. mykere dekk, men ikke noe ubehagelig.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Også_Øyvind_H

Takk for bilde OleJA!

Kan du ta et par til- kanskje med bilen i standard høyde (om den ikke var det) og rett fra siden?  ;D

Det ser vesentlig bedre ut en de tidligere bildene jeg har sett - nå fikk jeg lyst på Cyclone igjen...
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

OleJA

Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 02. oktober 2013, klokken 10:54
Takk for bilde OleJA!

Kan du ta et par til- kanskje med bilen i standard høyde (om den ikke var det) og rett fra siden?  ;D

Det ser vesentlig bedre ut en de tidligere bildene jeg har sett - nå fikk jeg lyst på Cyclone igjen...
Bildet er tatt i standardhøyde. Min bedre halvdel stjal bilen idag, så nye bilder tar litt tid  :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Krogern

Fikk en merkelig telefon fra Tesla idag, tolket den som at leveringen på Pirelli dekkene var ukjent og kunne ta tid. Ble nevnt at da får jeg heller la bilen stå på de kaldeste dagene. Han var derimot svært interessert i å få meg over på Nokian dekk som de kunne levere relativt raskt, ble nevnt at de kostet 28.000, men at vi kunne møtes på halvveien.

Hvordan kundebehandling er dette?

Jeg kan godta at noen ting tar tid ( les: adaptere ), men at jeg ikke kan kjøre min bil fordi Tesla ikke klarer å levere vinterdekk i tide er helt uakseptabelt.

Sitter nå på hytta på fjellet hvor temperaturen ute er -1 og spent på hvordan dette skal ende.

valvolainen

Dette er jo glimrende!!! Be de levere felgene så stikker du på dekkmann!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

laumb

Helt vanlig praksis at butikker som ikke klarer å levere avtalt produkt til avtalt tid kommer med kostnadsfritt alternativ.

Nokian pakken har aldri kostet 28000kr, men her er nok momsen inne i bildet. Uakseptabelt sier nå jeg.

Muffinman

Med moms skulle Nokian-pakken blitt 29250, forutsatt at opprinnelig pris var 23400. JEG tror kanskje at de 28 laken inkluderer pristillegget for Cyclone-felgene.

Hvis de prøver å selge noe som er dyrere bare fordi de ikke kan levere som avtalt er ikke det særlig fin praksis uansett.

Havebigfun

Sitat fra: Krogern på onsdag 02. oktober 2013, klokken 19:04
Han var derimot svært interessert i å få meg over på Nokian dekk som de kunne levere relativt raskt, ble nevnt at de kostet 28.000, men at vi kunne møtes på halvveien.
Var det 28 k i tillegg til de 15 k som du allerede har betalt for Pirellipakken? I såfall blir det 20k ekstra for cyclone felgene :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA