Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

karstrom

Jeg har purret på vinterdkkene mine siden 1/10 uten å få noen tidsperspektiv på leveransen. I det siste har jeg ikke fått svar på henvendelsene mine i det hele tatt.

Da jeg begynner å få et sterkt behov for vinterdekk vurderer jeg å avbestille Tesla vinterdekkene og handle et sted hvor de kan levere.

Noen av dere andre som har prøvd å avbestille? Evt. hvordan gikk dere frem?
Lykkelig eier av en Model S P85

jkirkebo

Sitat fra: karstrom på torsdag 17. oktober 2013, klokken 18:02
Jeg har purret på vinterdkkene mine siden 1/10 uten å få noen tidsperspektiv på leveransen. I det siste har jeg ikke fått svar på henvendelsene mine i det hele tatt.

Da jeg begynner å få et sterkt behov for vinterdekk vurderer jeg å avbestille Tesla vinterdekkene og handle et sted hvor de kan levere.

Noen av dere andre som har prøvd å avbestille? Evt. hvordan gikk dere frem?

Jeg hentet mine i dag. Skulle på fjellet og ville ha dem med i bilen siden det er meldt snø når jeg skal hjem.

Uansett, det var rot med lister. Tesla mente mitt navn sto på lista, Ensjø Dekkhotell fant det ikke. Jeg bare møtte opp og ba de fikse opp i saken. 10 minutter senere sto jeg og lempet dekk inn i bilen.

Så om dere venter på dekk, kontakt heller dekkhotellet enn Tesla.

Jeg fikk forøvrig standard 19", ikke Cyclone. Helt greit for min del. Hadde jeg fått Cyclone hadde jeg bare gått og tenkt på at jeg burde få de lakkert i samme mørke gråfarge som sommerfelgene ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

notonlyonlybutbut

Tydelig vis litt hipp som happ hvilke felger man får. Jeg var også og hentet i dag og fikk Cyclone felger (med Hakka dekk), og veldig fornøyd med det
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Havebigfun

Kan dere som har løse hjul veie de?
Jeg lurer på om cyclone er tyngre enn std 19" ettersom det ser ut til å være vesentlig mer gods-synet kan selvfølgelig bedra- derfor ville det vært interessant med konkrete tall 8)

karstrom

Hvem var dere i kontakt med for å få "time" på dekkhotellet?
Det eneste jeg har fått etter mye purring er at noen skal kontakte meg en gang de neste ukene. Det er ikke holdbart for meg.
Lykkelig eier av en Model S P85

notonlyonlybutbut


Sitat fra: karstrom på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:14
Hvem var dere i kontakt med for å få "time" på dekkhotellet?
Det eneste jeg har fått etter mye purring er at noen skal kontakte meg en gang de neste ukene. Det er ikke holdbart for meg.

Jeg fikk en e-post fra Tesla om at hjulene var klare til henting hos mittdekkhotell.no, og at jeg kunne hente de der, alternativt ta kontakt for å få sendt de til andre "Tesladestinasjoner"

E-post:
Hei.

Vi er I god gang med utlevering av vinterdekk.

Har du mottat denne mailen betyr det at dine dekk er klare.

Må hentes  mitt dekkhotell på Ensjø (se vedlegg)

Om du tilhører Tesla Trondheim, Bergen eller Stavanger vennligst send mail i retur med følgende informasjon.

                               Sett inn i subjekt/emnefeltet: Hvilken avdeling du ønsker å få de sent til eks. Tesla Trondheim

                               Navn, adresse, mail og telefon nummer til deg

                               VIN/chassisnummer nummer (6 siste sifferene, står i frontvindu nederst høyre side)


Du vil få ny beskjed når de er ankommet din Tesla butikk.

På forhånd takk!
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

notonlyonlybutbut


Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:09
Kan dere som har løse hjul veie de?
Jeg lurer på om cyclone er tyngre enn std 19" ettersom det ser ut til å være vesentlig mer gods-synet kan selvfølgelig bedra- derfor ville det vært interessant med konkrete tall 8)

25,8kg på min badevekt (som jeg mener viser for mye når jeg står på den
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Havebigfun

Sitat fra: notonlyonlybutbut på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:30

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:09
Kan dere som har løse hjul veie de?
Jeg lurer på om cyclone er tyngre enn std 19" ettersom det ser ut til å være vesentlig mer gods-synet kan selvfølgelig bedra- derfor ville det vært interessant med konkrete tall 8)

25,8kg på min badevekt (som jeg mener viser for mye når jeg står på den

notonlyonlybutbut


Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:31
Sitat fra: notonlyonlybutbut på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:30

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:09
Kan dere som har løse hjul veie de?
Jeg lurer på om cyclone er tyngre enn std 19" ettersom det ser ut til å være vesentlig mer gods-synet kan selvfølgelig bedra- derfor ville det vært interessant med konkrete tall 8)

25,8kg på min badevekt (som jeg mener viser for mye når jeg står på den
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018


Cato76

Jeg liker ikke å kjøre en bil på 2,2T på sommerdekk nå som det begynner å bli isete på veiene! så nå MÅ Tesla få ut fingeren og levere oss dekkene! Det er ikke dekkhotellet sitt ansvar å gjøre kundene fornøyde >:(

Har nettopp sendt purring på Tesla om å levere meg dekkene, så får vi se...
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Krogern

Det er en helt uforståelig oppførsel fra Tesla når de ikke kan levere en vare som ble bestilt for over 4 måneder siden. jeg har bestilt Pirelli og vi må ikke glemme at de dekkene frem til oppslaget i VG var det eneste vinterdekk alternativet de kunne tilby.

Har nå snakket meg juridisk hos NAF så får vi se hva de sier.

Epleskreller

#88
Jeg opplever det samme.

Spurte om muligheter rundt avbestilling for å ordne vinterhjul selv og få tilbakebetalt innbetalingen. Den delen av purringen fikk jeg ikke svar på. Svarte også for en uke siden at jeg ønsket å legge om på eksisterende felger (som var et forslag fra Tesla), har ikke hørt noe der heller.. bestilt R2

Jeg fikk forøvrig min bil 23/9. Noen som har fått vinterhjul på østlandet som fikk bilen i september?

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Milzit

Sitat fra: Epleskreller på fredag 18. oktober 2013, klokken 10:51
Jeg opplever det samme.

Spurte om muligheter rundt avbestilling for å ordne vinterhjul selv og få tilbakebetalt innbetalingen. Den delen av purringen fikk jeg ikke svar på. Svarte også for en uke siden at jeg ønsket å legge om på eksisterende felger (som var et forslag fra Tesla), har ikke hørt noe der heller.. bestilt R2

Jeg fikk forøvrig min bil 23/9. Noen som har fått vinterhjul på østlandet som fikk bilen i september?
Ja, dvs. har fått mail om at dekk er klare, har bestilt hjulskift i neste uke. Fikk bilen 6. september. Det stod i mailen "vi er nå godt i gang" så det er forhåpentligvis like rundt hjørnet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA