Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Kallagtunet

#285
Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. november 2013, klokken 14:49

Tesla tok regninga på 1200kr for omlegging/balansering av dekk, mens jeg måtte betale 550 kr for "å legge om til vinterhjul" Det hele tok 45 minutter hos mitt dekkhotell.

Dette har kostet Tesla mye penger...

1750 for å gjøre dette er ikke dette ganske dyrt? Timepris på 2330? Jeg får følelsen av at dette er veldig kreativ bokføring og dette ikke koster dem noe som helst, de kr 550 dekker nok veldig mye av både omlegging av dekk på felg og å ta de av og på bilen.

Uansett her har Tesla fucka opp og jeg ser igjen at de fucker opp med å la kunden betale regningen! Kanskje en kan bruke adapter tilgode lappen på å betale dette??? Trokke det.

Uansett det eneste fornuftige for Tesla er bare fiks det, bytt dekk på felg nå, når de har fått inn nye felger bytt om igjen hvis kunden ønsker det smil og beklag by på kaffe, tvist og kjeks og for all del ikke ta ekstra betalt fra kunden!!!!

D.O

Jeg må kjøre 20 desember på helårsdekka til dekkbutikken en mil unna, da Tesla Trondheim ikke hadde lov fra Tesla sentralt å montere hakka 8, kun hakka 7. Kunne ikke engang sette på medbrakte hjul(komplett dekk/felg omlagt på annen butikk)Så håper helårsdekka er bra. Har gitt dem opplysning om min frustrasjon ang denne latterlige regelen, men lite har skjedd. Bor ikke så langt unna polarsirkelen og hvis jeg ønsker det beste dekket (190 pigger mot 130 pigger) for mitt bruk, må jeg kunne bestemme det selv etter å ha betalt 700K for bilen... Service?  Er topp fornøyd med Tesla Trondheim, og de gjør bare som de har blitt instruert, men noe bjeller burde ringe lengre opp i systemet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Li-Ion

#287
Sitat fra: D.O på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:52
Jeg må kjøre 20 desember på helårsdekka til dekkbutikken en mil unna, da Tesla Trondheim ikke hadde lov fra Tesla sentralt å montere hakka 8, kun hakka 7. Kunne ikke engang sette på medbrakte hjul(komplett dekk/felg omlagt på annen butikk)Så håper helårsdekka er bra. Har gitt dem opplysning om min frustrasjon ang denne latterlige regelen, men lite har skjedd. Bor ikke så langt unna polarsirkelen og hvis jeg ønsker det beste dekket (190 pigger mot 130 pigger) for mitt bruk, må jeg kunne bestemme det selv etter å ha betalt 700K for bilen... Service?  Er topp fornøyd med Tesla Trondheim, og de gjør bare som de har blitt instruert, men noe bjeller burde ringe lengre opp i systemet.

Samme her. Tok ikke sjansen på å velge vinterdekk fra Tesla, og bestilte Rial Lugano m/Michelin X-Ice dekk fra Tempe Dekkservice i Trondheim. Flott service og ok på pris. Anbefales!

Er meget overrasket over hvor lite proff Tesla har vært i prosessen med vinterdekk i Norge. Det kan vel ikke komme overraskende på at når en skal levere ut flere hundrede biler midt på vinteren - så må en planlegge dette også med tanke på dekk... Et lite minus i margen her altså...

Synes Rial Lugano fungerer bra på bilen. Pris inkl. Alloygators fiks ferdig montert på bilen er 22.300,-

Be afraid...

Balrog

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:32
Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. november 2013, klokken 14:49

Tesla tok regninga på 1200kr for omlegging/balansering av dekk, mens jeg måtte betale 550 kr for "å legge om til vinterhjul" Det hele tok 45 minutter hos mitt dekkhotell.

Dette har kostet Tesla mye penger...


1750 for å gjøre dette er ikke dette ganske dyrt? Timepris på 2330? Jeg får følelsen av at dette er veldig kreativ bokføring og dette ikke koster dem noe som helst, de kr 550 dekker nok veldig mye av både omlegging av dekk på felg og å ta de av og på bilen.

Uansett her har Tesla fucka opp og jeg ser igjen at de fucker opp med å la kunden betale regningen! Kanskje en kan bruke adapter tilgode lappen på å betale dette??? Trokke det.

Uansett det eneste fornuftige for Tesla er bare fiks det, bytt dekk på felg nå, når de har fått inn nye felger bytt om igjen hvis kunden ønsker det smil og beklag by på kaffe, tvist og kjeks og for all del ikke ta ekstra betalt fra kunden!!!!

Enig i at dette er dyrt, for å si det mildt. At jeg måtte betale for selve montering sommerhjul av/vinterhjul på bil er vel ganske normalt. Jeg har ikke opplevd de siste årene at merkeforhandlere tilbyr gratis omlegging av hjul. Uleiligheten har strengt tatt mest vært den totale mangelen på informasjon.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Kallagtunet

Synes du ikke det er litt smålig når de har rotet det til på denne måten at en må betale for at de tar av og å dekkene av bilen, de kan jo ikke legge om på felgen uten å ta dem av.

Og jeg vet ikke hva prisen er for å legge 4 dekk på felg i Oslo men her i distriktet er det nærmere 550 enn 1750... Og igjen jeg er stiller meg veldig tvilende til at Tesla betaler dekk senteret NOE i denne transaksjonen!

Den eneste som betaler her er den kunden som ikke har fått fra Tesla det han/hun har bestilt å betalt tidligere...


Cecilie

Jeg syns det er enda mer smålig at de påstår de ikke har dekk i det hele tatt, eller vet når det kommer, for deretter å gi andre kunder dekk samme dag. *lettere frustrert over kundebehandlingen*
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Gæsjan

Sitat fra: Cecilie på onsdag 20. november 2013, klokken 08:50
Jeg syns det er enda mer smålig at de påstår de ikke har dekk i det hele tatt, eller vet når det kommer, for deretter å gi andre kunder dekk samme dag. *lettere frustrert over kundebehandlingen*

+1
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Jens

Wow. Leser denne tråden og innser at jeg må ha vært fryktelig heldig.

Jeg hadde kontakt med en svenske i Tesla i Bergen som ville sette på piggdekkene mine allerede tidlig i oktober. Etter å ha forklart vedkommende at det faktisk ikke er lov (tok litt tid å overbevise ham om det), ble vi enige om at det var best å vente til vi bikket november :)

Da vi kom til november sendte jeg dem en mail og sa at det var på tide å legge om til piggdekk, samt når jeg kunne komme. De satte på nye hjul og fikset en del andre småting. Alt i alt en super service der jeg endte opp med mørke cyclone-felger og en skinnende ren bil (detaljert beskrivelse i en annen tråd)

Mager trøst for de fleste vil jeg tro :( Er dette et problem over hele landet eller kun i Oslo? I tilfelle er det kanskje dags for en langtur over fjellet?
Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

Tesladaddy

Jeg bestilte MaxIce fra Tirerack uten felg, som ligger klare i garasjen til bilen kommer i slutten av des. Disse skal legges over på 19" felgene som helårsdekkene kommer på. Fra ds i Trondheim fikk jeg beskjed om at de ikke hadde lov til å gjøre dette. Høres merkelig ut. Spesielt hvis de selv ikke har dekk å levere. Da blir det å liste seg over til Dekk1. Sommerdekk og felger kjøper jeg hos 3.part, og selger helårsdekkene om noen er int i disse.

Kristian

Fikk mine Pirelli vinterdekk fra Tesla i dag, var også så heldig at jeg fikk Cyclone felger!

;D

Jeg har gått fra litt bekymret til superfornøyd!
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

den12mann

Sitat fra: Jens på onsdag 20. november 2013, klokken 20:14
Er dette et problem over hele landet eller kun i Oslo?

Det er nok like tomt for felger i Bergen, Stavanger og Trondheim som i Oslo.
Jeg har bedt om å få min med vinterhjulene på og DS svarte at det skal skje. Antar sommergummien ligger baki uten felger.

Det er vel Nederland som stikker av med felgene pga regelendringene der 1. jan?

arv

DEKK1 på Lade i Trodheim har felger dekk og trykksensorer til Tesla.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

janlar

Ja da ga jeg opp til slutt  :( Etter gjentatte henvendelser og null svar tør jeg ikke vente lengre.
Har sett snøen komme og gå, og listet meg rundt med 21". Har også fulgt med i forumet hver dag, og øynet håp fra tid til annen, og drømt om Cyclone felger  ::), men nei....
Avbestiller hos Tesla.
Ender da til slutt opp med ettermarkedsfelger som ligner på de orginale 19". Cyclone replica var det dessverre slutt med. Ikke akkurat det jeg hadde sett for meg. Ønsket jo originalfelger.
Takk til Dekk1 på Lade. De fikset felger og dekk i en fei, sendte det til Dekk1 i Drammen. Dekk1 i Drammen byttet om og la mine 21" på dekklageret, noe de tok 0,- for og gjøre :D, samt gratis lagring frem til sommer´n.
Håper noen av dere andre rykker raskere frem i køen, og at dere rekker og få vinterhjul før det laver ned.
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

NTesla

Kanskje det er på tide å sende ut en ny e-post på engelsk fordi det ser ut til at ledelsen i Norge er totalt fraværende. Dekk og felger blir levert ut helt random (eller kanskje det er etter hvor mye en maser?), noen får utlevert på helt nye biler andre venter i flere måneder (uten tilbakemelding eller info). Original, cyclone og enkelte aero-felger blir helt random utlevert (eller er det etter telefonnummer?). Enkelte får lagt om på eksisterende felg hvorav noen må betale andre ikke, og fakturaene er heller kreativt ført.

Hvem er det som styrer denne pizzasjappa? Liv Løberg? Stakkers de DES'ene som må jobbe oppi denne suppa.

Havebigfun

Sitat fra: NTesla på torsdag 21. november 2013, klokken 18:17
Hvem er det som styrer denne pizzasjappa? Liv Løberg? Stakkers de DES'ene som må jobbe oppi denne suppa.
Spikeren på hodet!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA