Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

elpedros

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. november 2013, klokken 21:59
Husk å kjøre i 48-50 psi med R2, da blir oppførselen på bilen så bra som den kan bli med disse dekkene.

50 psi i vinterdekkene? Venter i spenning på når jeg møter den første TMS komme skliende
i full bredde på isholka. drøye 2 tonn med spacetech rett i fanget. Det blir ikke hyggelig.

Muffinman

Du har antagelig ikke fått med deg at Tesla oppgir riktig trykk til 45 psi, og at Nokian selv anbefaler å øke med 10% over dette pga at dekkene er myke.

Bare vent, men ikke hold pusten.

Gæsjan

Sitat fra: Cecilie på torsdag 28. november 2013, klokken 11:18
Til alle som venter på vinterdekk i Oslo, om dere har mulighet, stikk innom Tesla Skøyen, de har stabler, og var ikke vanskelig å be om å få utlevert dekk! (snarere tvert imot, til min store overraskelse :o) Bilen min står inne der nå til dekkskift, etter at jeg dukket opp uanmeldt i morges. Så nå håper jeg å kunne kjøre hjem i ettermiddag på vinterdekk, og møte morgendagens meldte snø med et smil :)
Så bra! Smart tenkt! Jeg skiftet nettopp selv. Litt trist og gå fra 21 til 19, men da blir det mer stas til våren igjen :)
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

satheesh.net

I følge min DES (ref epost jeg mottok i går) blir samtlige biler nå levert ut med vinterdekk. Så dette problemet tror jeg nå for alvor er løst, i hvertfall i Oslo området. :) Felger derimot kunne det dog til tider være mangel på... ???

Uansett burde vi nå være fornøyd med at kong vinter bare kan komme, så får vi få felgene til våren. ;)

Cecilie

Og bare for å fortsette litt på dette, de har nok ikke bare litt rot i systemene sine angående vinterdekk! Selv om jeg vil anta at Tesla Skøyen registrerte utlevering av dekkene mine i går, så fikk jeg merkelig nok i dag den lenge ventede eposten om vinterdekkutlevering på Mitt Dekkhotell. Da måtte jeg le litt :P
Har nå sendt et hyggelig svar tilbake der jeg informerer om at jeg fikk dekkene mine på Skøyen i går, så om noen fortsatt venter på epost, så kan de kanskje rykke et hakk nærmere i køen :)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Johnny

Sitat fra: Cecilie på fredag 29. november 2013, klokken 10:10
Og bare for å fortsette litt på dette, de har nok ikke bare litt rot i systemene sine angående vinterdekk! Selv om jeg vil anta at Tesla Skøyen registrerte utlevering av dekkene mine i går, så fikk jeg merkelig nok i dag den lenge ventede eposten om vinterdekkutlevering på Mitt Dekkhotell. Da måtte jeg le litt :P
Har nå sendt et hyggelig svar tilbake der jeg informerer om at jeg fikk dekkene mine på Skøyen i går, så om noen fortsatt venter på epost, så kan de kanskje rykke et hakk nærmere i køen :)

:) For du gjorde ikke som jeg, mange andre menn, og alle menn født og oppvokst i Palermo på Sicilia ville ha gjort.  ;D
TMS og eGolf.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. november 2013, klokken 12:07
Du har antagelig ikke fått med deg at Tesla oppgir riktig trykk til 45 psi, og at Nokian selv anbefaler å øke med 10% over dette pga at dekkene er myke.

Bare vent, men ikke hold pusten.

Jeg kjører med 45 psi i R2, og synes bilen oppfører seg utmerket med min kjørestil, fast nok i massevis til å være på vinterføre. Noen som har prøvd ut og kan beskrive forskjellen på 45 og 50 psi med R2?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Det har jeg. Startet med trykk langt nede på 30-tallet (ble levert slik) og økte gradvis. Den verste båtfølelsen er borte ved 45 psi, og ved snill kjøring vil man neppe merke noen uønsket oppførsel. Hvis man dog akselererer litt kraftig eller foreta unnamanøver vil man få litt "svømming". Dette er redusert ved 50psi, men til gjengjeld får man en litt "stumpete" følelse ved lav fart på dårlig vei. Uten at jeg kan slenge tall på bordet har jeg også inntrykk av at forbruket har gått litt ned med 50 psi.

Etter å ha testet dette på til dels vanskelig føre kan jeg ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd. MS med R2 på 50psi er noe av det aller beste jeg har kjørt på vinterføre.

Cecilie

Sitat fra: Johnny på fredag 29. november 2013, klokken 11:42
Sitat fra: Cecilie på fredag 29. november 2013, klokken 10:10
Og bare for å fortsette litt på dette, de har nok ikke bare litt rot i systemene sine angående vinterdekk! Selv om jeg vil anta at Tesla Skøyen registrerte utlevering av dekkene mine i går, så fikk jeg merkelig nok i dag den lenge ventede eposten om vinterdekkutlevering på Mitt Dekkhotell. Da måtte jeg le litt :P
Har nå sendt et hyggelig svar tilbake der jeg informerer om at jeg fikk dekkene mine på Skøyen i går, så om noen fortsatt venter på epost, så kan de kanskje rykke et hakk nærmere i køen :)


:) For du gjorde ikke som jeg, mange andre menn, og alle menn født og oppvokst i Palermo på Sicilia ville ha gjort.  ;D
Tanken om å løpe og skaffe meg et ekstra sett streifet meg, men nei, jeg valgte å være ærlig :P
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Øyvind.h

Sitat fra: Cecilie på fredag 29. november 2013, klokken 13:40
Tanken om å løpe og skaffe meg et ekstra sett streifet meg, men nei, jeg valgte å være ærlig :P
Finnes vel egentlig ikke noe alternativ, selv om man kan leke med tanken :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Er tesla ajour mtp vinterdekk nå- er det noen som venter ennå?

Jejl

Jeg venter ennå.
Vinteren er jo ikke kommet ennå til vestlandet, men det ser litt skummelt ut neste helg, så det er mulig jeg må spørre om å få de montert i neste uke.

Sofus

Jeg venter enda.
Her er det vinterføre nå og bilen må stå.
Model S

NTesla

Da har jeg endelig fått vinterdekk etter to måneder som Tesla-eier. Tok en telefon direkte til Oslo og kjørte fra Stavanger for å være sikker på å få dette gjort før vinteren kommer da jeg har forgjeves prøvd å komme igjennom tidligere. Med en gang jeg fikk kontakt direkte med ansvarlig for vinterdekkene i Oslo gikk det veldig raskt med å få avtalt tid med mittdekkhotell og omleggingen gikk effektivt unna. Godt å endelig være vinterskodd, selv om felgene lar vente på seg til neste år. Begynner også å lure på hvordan logistikken rundt dette er ordnet da det virker å være uten noe særlig system.

Tipset er som mange her gir at det nytter ikke å sitte passivt å vente på dekkene, ta direkte kontakt så går dette overraskende fort, selv om det er sjanseløst at det må gjøres på denne måten.

Westcoaster

Snakket med Ronny på Dekkhallen på Jar senest i dag, Han har både masse dekk, og forskjellige typer felger på lager til Tesla S  Tlf: 67209820
Multi Color Red P85+ | VIN 18538 | 21" Hjul Grå | Karbonfiber Dekorfremhevning | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Sort Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | Sikkerhetspakke | Vinterpakke |

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA