Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Havebigfun

Jeg hadde håpet å få kjøpt et sett billig ettersom mange synes de er så stygge- tøft med bedre rekkevidde og mindre tidsbruk på langtur ved SC- det trumfer estetiske overveielser for meg 8)

tommborge

Selv har jeg fått på sorte 19" Vertini Zonda med Hakka R2. Blei glatt, gitt!

Tror jeg begynner å nærme meg fronten av køen som venter på dekkene jeg bestilte med bilen, og kan kanskje legge ett sett til salgs om en uke eller to. Aner ikke hva slags felg gummien (R2 det også) sitter på.

Håper å kunne få listepris pluss prisen på 4 nye sensorer, men ender vel opp med to sett vinterhjul...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

P85 og P85D

Havebigfun

Sitat fra: tommborge på onsdag 13. november 2013, klokken 23:32
Selv har jeg fått på sorte 19" Vertini Zonda med Hakka R2. Blei glatt, gitt!

Tror jeg begynner å nærme meg fronten av køen som venter på dekkene jeg bestilte med bilen, og kan kanskje legge ett sett til salgs om en uke eller to. Aner ikke hva slags felg gummien (R2 det også) sitter på.

Håper å kunne få listepris pluss prisen på 4 nye sensorer, men ender vel opp med to sett vinterhjul...
Tesla er takknemmelige om du trekkker deg fra vinterdekkbestillingen- da blir en annen ventende lykkelig. Jeg tviler på om du får pengene tilbake på finn- det har ligget std -felger med Hakka2 dekk der i uker nå. Har du flaks og får Cyclone blir det kanskje noe annet 8)

Muffinman

Når jeg leser om problemene med levering av bestilte vinterhjul og at tilbakebetaling etter avbestilling er jeg utrolig glad for at jeg forutsatte at vinterhjulene var ferdig montert ved overtagelse. Jeg er heller ikke spesielt mistfornøyd med å ha fått Cyclone-felger, synes disse tar seg vesentlig bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Håper virkelig at det ordner seg for dere som venter, og ikke ta noen sjanser på sommerdekk - det er viktigere at man kommer hjem i ett stykke enn å absolutt kjøre Tesla til jobb :-)

Cecilie

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 13. november 2013, klokken 18:17
Sitat fra: Balrog på onsdag 13. november 2013, klokken 15:53
Sitat fra: ElKjell på onsdag 13. november 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Cato76 på onsdag 13. november 2013, klokken 10:16
Alle aero-felgene ble sendt tilbake til US, da det var ingen som ville ta imot dem her i Norge. (Info fra TM-Oslo i går)

Derfor det står coming soon på dem i US Teslashop   ;D

Herlig. Jeg spurte Tesla tidligere om å få Aerofelger i stedet for standard-felgene på vinterhjulene jeg har betalt for, og fikk beskjed om "dream on MF"..


Dette virker utrolig. Sikkert mange som kunne tenkt seg dem og som står uten vinterhjul i dag.

Jeg kunne tenkt meg dem på sommerhjulene

Hvis jeg hadde fått valget om Aero-felger eller ingen vinterdekk ved utlevering, så hadde jeg glatt sagt ja til Aero-felgene, så stygge er de ikke! I mellomtiden lever jeg i spenning på om jeg får vinterdekk på bilen min når jeg skal hente den i neste uke eller ikke  :o
Har prøvd å sende mail til DS og be ham bekrefte at så er tilfelle, men intet svar... han tør kanskje ikke å svare...  ???
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Muffinman

Jeg gjorde det klart at jeg ikke kom til å ta levering av en bil med sommerdekk. 22 mil hjem  over to fjell på denne tiden  uten å være skikkelig skodd kan man ikke forvente at noen tar sjansen på.

Men dumt at du ikke får tilbakemelding. Om det ikke er i orden burde du jo fått anledning til å ordne vinterdekk selv og få de montert før overtagelse.

Balrog

Må si jeg ikke synes det er særlig "moro" å kjøre med Goodyeardekkene på rim og islagte veier, gitt. Tråden her er såpass lang at jeg ikke klarer å ha oversikt, men jeg har 2 spørsmål:

1: Har noen fått levert Pirelli på felg i Oslo (i så fall VIN-nr)?

2: Sottozerodekkene som leveres er det S2 eller S3?

3: Evt. erfaringer med dem?

(Fullstendig umulig å komme gjennom på telefon, ingen svar på mail, tross purringer)

Vurderer hardt å kansellere...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Tempe Dekkservice

Sitat fra: prophan på mandag 11. november 2013, klokken 14:45
Hæ er det slik Aero felgene ser ut? Er det mulig???!!! så nesten ut som billige 80 talls hjulkapsler!!

Men de har sikkert gode egenskaper vedrørende å minske luftmotstand? :)

Muffinman

Katta la ørene bakover når hun så bilde av de felgene der. Reduserte vel luftmotstanden der kanskje.

Øyvind.h

Sitat fra: Balrog på torsdag 14. november 2013, klokken 14:48
1: Har noen fått levert Pirelli på felg i Oslo (i så fall VIN-nr)?

2: Sottozerodekkene som leveres er det S2 eller S3?

3: Evt. erfaringer med dem?

(Fullstendig umulig å komme gjennom på telefon, ingen svar på mail, tross purringer)

Vurderer hardt å kansellere...
Sottozero skal være series 2, men ikke sjekket i praksis. Flere trøndere melder at de fungerer bra på vinterføre, for det er glatt der oppe nå. Aner ikke om de har fått dekkene fra Tesla, eller om det er S3 kjøpt fra annen leverandør.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rasmus.B

Jeg fikk vinterdekk i dag i Oslo. Det er plenty av dekk, men problemer med felger. Jeg har 19" felger, så de vrengte av helårs dekkene og monterte på Pirelli dekk. Hadde jeg hatt 21" ville det vært verre. Kundebehandleren på dekksjappen som Tesla bruker mumlet noe om at det var en haug av felger som sto fast i Drammen. Trolig noe toll problematikk som burde kunne løses ganske kjapt. Jeg måtte betale for omleggingen selv. Tesla dekker refelging men ikke det det koster å ta hjulene av og på bilen. Litt rart egentlig, når de bare kan levere ett sett felger. Var for øvrig 2 andre model S der samtidig som jeg var der.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

pnq

#266
Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 14. november 2013, klokken 21:52
Jeg fikk vinterdekk i dag i Oslo. Det er plenty av dekk, men problemer med felger. Jeg har 19" felger, så de vrengte av helårs dekkene og monterte på Pirelli dekk. Hadde jeg hatt 21" ville det vært verre. Kundebehandleren på dekksjappen som Tesla bruker mumlet noe om at det var en haug av felger som sto fast i Drammen. Trolig noe toll problematikk som burde kunne løses ganske kjapt. Jeg måtte betale for omleggingen selv. Tesla dekker refelging men ikke det det koster å ta hjulene av og på bilen. Litt rart egentlig, når de bare kan levere ett sett felger. Var for øvrig 2 andre model S der samtidig som jeg var der.

Jeg gjorde det samme som deg på mandag, men Tesla dekket da hele omleggingen (og det skulle bare mange siden vi var tvunget til å løfte bilen opp for å bruke sommerfelgene og dermed ikke kunne gjøre jobben selv). Men nå er vi egentlig like langt; Jeg har nå sommerdekk som ligger hos dekkleverandøren i Oslo men mangler felger til disse. Blir spennende å se om de prøver å ta seg betalt når de dekkene skal legges om?  :-)
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Kristian

Etter det jeg har fått beskjed om, har de fått inn et nytt parti felger, og begynner å levere ut vinterdekk på disse felgene i neste uke. Dette er da en felg som ligner på originalfelgen, men litt blankere. Fint hvis de som er tidlig ute kan gi rapport og helst poste bilder.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Balrog

Ingen felger på Alnabru i hvert fall, og de har ingen formening om når det eventuelt kommer. Pirellidekk er på lager. De legger derfor vinterdekka på sommerfelgene hos Mitt Dekkhotell. Dette koster 550kr, Tesla "dekker resten", i følge Mitt Dekkhotell.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Cecilie

Sitat fra: Kristian på fredag 15. november 2013, klokken 10:20
Etter det jeg har fått beskjed om, har de fått inn et nytt parti felger, og begynner å levere ut vinterdekk på disse felgene i neste uke. Dette er da en felg som ligner på originalfelgen, men litt blankere. Fint hvis de som er tidlig ute kan gi rapport og helst poste bilder.
Spennende. Jeg skal hente bil mandag morgen på Alnabru, og har ennå ikke fått noe klart svar på om jeg får bilen levert ut på vinterdekk... Men jeg har ikke akkurat lyst til å dra derfra uten, i midten av november, når Kong Vinter kan melde sin ankomst når som helst, og det allerede er glatte veier der jeg bor både morgen og kveld for tida.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA