Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Cecilie på fredag 15. november 2013, klokken 13:02
Sitat fra: Kristian på fredag 15. november 2013, klokken 10:20
Etter det jeg har fått beskjed om, har de fått inn et nytt parti felger, og begynner å levere ut vinterdekk på disse felgene i neste uke. Dette er da en felg som ligner på originalfelgen, men litt blankere. Fint hvis de som er tidlig ute kan gi rapport og helst poste bilder.
Spennende. Jeg skal hente bil mandag morgen på Alnabru, og har ennå ikke fått noe klart svar på om jeg får bilen levert ut på vinterdekk... Men jeg har ikke akkurat lyst til å dra derfra uten, i midten av november, når Kong Vinter kan melde sin ankomst når som helst, og det allerede er glatte veier der jeg bor både morgen og kveld for tida.

Dersom du har 19" sommerdekk setter de på vinterdekken på sommerdekkene. Dersom du har 21" sommerdekk kan det bli mer spennende ja.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Gæsjan

Fikk mail av "vinterdekksjefen" idag etter å ha ringt og purret på ham i forrige uke om vinterdekkene som jeg angivelig skulle fått for 3-4 uker siden. Forrige uke sa han at det skulle komme inn masse felger denne uken. Idag skrev han  at "Det ble klart i dag at det vil ta noe lenger tid å levere vintedekk til din bil" Skulle få beskjed så fort som mulig de hadde en dato om levering. Må gi ham cred for iallefall å gi meg en tilbakemelding selv om den var negativ. Har heldigvis en fossil leasingbil med vinterhjul som ikke skal leveres inn før nyttår, men kjipt å la Teslaen stå hjemme i garasjen når temperaturen kryper mot 0. Håper det er hold i ryktene om at det er masse felger i Drammen.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Epleskreller

Sitat fra: Gæsjan på fredag 15. november 2013, klokken 18:50
Fikk mail av "vinterdekksjefen" idag etter å ha ringt og purret på ham i forrige uke om vinterdekkene som jeg angivelig skulle fått for 3-4 uker siden. Forrige uke sa han at det skulle komme inn masse felger denne uken. Idag skrev han  at "Det ble klart i dag at det vil ta noe lenger tid å levere vintedekk til din bil" Skulle få beskjed så fort som mulig de hadde en dato om levering. Må gi ham cred for iallefall å gi meg en tilbakemelding selv om den var negativ. Har heldigvis en fossil leasingbil med vinterhjul som ikke skal leveres inn før nyttår, men kjipt å la Teslaen stå hjemme i garasjen når temperaturen kryper mot 0. Håper det er hold i ryktene om at det er masse felger i Drammen.

[spekulasjon]Det er vel også noen rykter om masse aero-felger som sendes tilbake. Kanskje det var noen av disse som var tiltenkt din bil..[/spekulasjon]
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Gæsjan

Tja, kunne isåfall vurdert å tatt dem, men ville helst sett dem "live" først. 19 blir uansett nedtur i forhold til 21 sommer. De ser lette ut å holde rent. Tar snart hva som helst bare jeg får vinterhjul. Kjipt at man ikke får 21 vinterdekk. Angrer litt på at jeg ikke gikk for 20 vinter.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Johnny

I leveringsmailen jeg fikk i dag er prisen på alle de tre dekkalternativene kr 23100. Hadde sett for meg en pris på 15000 for Pirellidekkene, men dette er vel det nye regimet regner jeg med. Har jeg grunn for å klage på det?
TMS og eGolf.

Havebigfun

Sitat fra: Gæsjan på fredag 15. november 2013, klokken 19:42
Angrer litt på at jeg ikke gikk for 20 vinter.
Du kan vel fortsatt kjøpe 20" Polar med Hakka til en overkommelig pris. Det ser ut til at vinterhjulproblemet ikke løser seg med det første- det er bare å finne alternative løsninger ;)
Tesla gir deg gladelig pengene tilbake.
Tesla selv kan ikke tilby 3.parts felger fordi de ikke er typegodkjent selv om hjulene muligens er vel så bra som de originale. Kjøper du kvalitet går det bra. 8)

eclipse

Mine Hakke7 på originale 19" felger ble sent fra Oslo for en uke siden og levert på døra, de er nå satt på bilen og det er +7 grader ute men meldingene sier kuldegrader til uka.

Jeg får varsel om dekktrykkproblemer, noen som vet når servicesenteret åpner i Stavanger?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Maartensommer

Sitat fra: eclipse på mandag 18. november 2013, klokken 06:36
Mine Hakke7 på originale 19" felger ble sent fra Oslo for en uke siden og levert på døra, de er nå satt på bilen og det er +7 grader ute men meldingene sier kuldegrader til uka.

Jeg får varsel om dekktrykkproblemer, noen som vet når servicesenteret åpner i Stavanger?

Med SW 5.8 kan du gjøre dette selv.  Jeg gjorde det i går og det fungerte utmerket.  Tok ca 3 minutter.

NTesla

Hvordan er de medfølgende helårsdekkene mtp. å ta en kjøretur fra Stavanger til Oslo E39/E18 ila. de neste par dagene? Virker på flere her at de har helt ok kjøreegenskaper?

Har behov for å komme meg utenfor bygrensene (uten å ha enda en bekymring utover ladeangst/manglende adapter) og begynner å bli dritt lei av å vente på Tesla sine dekkleveranser til Stavanger. Med tanke på konstant desinformasjon (kommer om 2 uker bla bla bla) så vurderer jeg å ta en telefon til Tesla Oslo og si at jeg kommer der x.x kl xx og bli ferdig med denne dritten en gang for alle før vinteren kommer for fullt.

Cecilie

Jeg vet ikke om det var blank løgn, men da jeg hentet bilen min i dag fikk jeg beskjed om at de var tomme for dekk fra leverandør (jeg har bestilt Nokian R2), og kunne ikke gi noe estimat på når jeg kunne få dekk  :o
Jeg prøvde å krangle litt på det, han prøvde seg på at "du er heldig som har helårsdekk", men tror jeg fikk gjort det klart at de stoler jeg ikke på for fem flate øre på norsk glattis... Men det ble litt vanskelig å krangle seg til dekk når han påstod hardnakket at det var tomt  :'(
Så da venter jeg ennå i spenning på vinterdekk, og i mellomtiden blir nok bilen stående i garasjen på alle dager med glatte eller fare for glatte veier. *sukk* Godt jeg har en gammal fossilbil jeg kan kjøre rundt i så lenge...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Havebigfun

Sitat fra: Havebigfun på fredag 15. november 2013, klokken 19:55
Du kan vel fortsatt kjøpe 20" Polar med Hakka til en overkommelig pris. Det ser ut til at vinterhjulproblemet ikke løser seg med det første- det er bare å finne alternative løsninger ;)
Tesla gir deg gladelig pengene tilbake.
Tesla selv kan ikke tilby 3.parts felger fordi de ikke er typegodkjent selv om hjulene muligens er vel så bra som de originale. Kjøper du kvalitet går det bra. 8)
Løp og kjøp andre steder- jeg kan bare gjenta meg- den som venter -kan hende- venter forgjeves.
Vinteren er her nå ikke om 2 tesla-uker.

norsk2k

Mitt svar til Tesla etter at de endelig kom opp med at de vil gi meg pengene tilbake, og mener at det håndteres i en annen avdeling enn den DS sitter i:

Synes det hadde vært naturlig at Tesla Norge ble enige om en policy og kommuniserte likt til alle kunder. Generelt virker det å være helt opp til den enkelte DS hvordan kundene blir opplyst. Det er helt greit at det ikke er din avdeling, men som DS er du fortsatt kontaktpunktet mot  kundene, og jeg regner vel med at jeg ikke er den eneste som går og venter på vinterdekk. I tillegg virker det som om Tesla har visst om utleveringsproblematikken ganske lenge, men simpelthen sittet på gjerdet og håpt at det skulle gå over av seg selv.

Det har vel slått meg også at Tesla kanskje har innsett at 15k for vinterdekkpakken er for billig, og at man taper penger på hvert sett og derfor holder igjen til de av oss som har bestilt dette, for så å kunne gi prioritet til de som har bestilt med de nye prisene på pakkene for å bedre inntjeningen.
Rød P85 - Alt unntatt pano....

Cecilie

Sitat fra: norsk2k på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:30
Det har vel slått meg også at Tesla kanskje har innsett at 15k for vinterdekkpakken er for billig, og at man taper penger på hvert sett og derfor holder igjen til de av oss som har bestilt dette, for så å kunne gi prioritet til de som har bestilt med de nye prisene på pakkene for å bedre inntjeningen.
De leverer jo ikke ut til oss som skal ha Nokian heller, så det tror jeg neppe. Men de bør virkelig skjerpe kommunikasjonen sin mot kundene altså! Virker som om det er noen DSer som yter bedre service enn andre også. Min svarte ikke engang på epost den siste uka, og plutselig var det en helt annen kar som leverte ut bilen i går...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Balrog

Fik Pirelliene mine lagt om på sommerdekk i dag. Dette skjer fortløpende, men de ga meg beskjed samme dag som jeg var "først i køen". Det kan nok derfor lønne seg å ringe, så du får en viss ide om når det er din tur.

De er helt tomme for felger. De som fikk på "nye felger" var kunder som hadde kjøptt med 21" sommerhjul og derfor ikke hadde felger å sette på.

Tesla tok regninga på 1200kr for omlegging/balansering av dekk, mens jeg måtte betale 550 kr for "å legge om til vinterhjul" Det hele tok 45 minutter hos mitt dekkhotell.

Dette blir nok praksis i overskuelig framtid for alle som har 19" sommerhjul og har bestilt enten Pirelli eller Nokia vinterdekkpakke fra Tesla. Det er ingen indikasjon på når de får felgene (som de da legger sommerdekkene på uten kostnad)

Dette har kostet Tesla mye penger...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Cecilie

Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. november 2013, klokken 14:49
Fik Pirelliene mine lagt om på sommerdekk i dag. Dette skjer fortløpende, men de ga meg beskjed samme dag som jeg var "først i køen". Det kan nok derfor lønne seg å ringe, så du får en viss ide om når det er din tur.

De er helt tomme for felger. De som fikk på "nye felger" var kunder som hadde kjøptt med 21" sommerhjul og derfor ikke hadde felger å sette på.

Tesla tok regninga på 1200kr for omlegging/balansering av dekk, mens jeg måtte betale 550 kr for "å legge om til vinterhjul" Det hele tok 45 minutter hos mitt dekkhotell.

Dette blir nok praksis i overskuelig framtid for alle som har 19" sommerhjul og har bestilt enten Pirelli eller Nokia vinterdekkpakke fra Tesla. Det er ingen indikasjon på når de får felgene (som de da legger sommerdekkene på uten kostnad)

Dette har kostet Tesla mye penger...

Det er sikkert fint og flott, helt til det er glatt ute og man ikke kan kjøre bilen til dekksenteret for denne omleggingen uten risiko for liv, helse, skader og avkortning på forsikring...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA