Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Balrog

Jeg skjønner jo godt at de prioriterer sånne som elledille som kommer med Davy Wathne og TV2 hjelper deg inn i forretningen, framfor sånne som meg som sender mail og ringer høflig 3 uker etterpå. Hva jeg synes om det er selvsagt en annen sak.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

rene

Var innom Tesla Service-senteret i Sandnes (det ligger ikke i Stavanger, folkens!) i formiddag og der var det en hel haug med dekk utenfor. Sottozero, Hakka R2 og Hakka med pigg (R8?). Ingen felger, så de som endelig får vinterdekk må nok legge om på originalfelgene (de som har 19") sånn som er nevnt for flere her.

Celter

Tesla Model S= fantastisk bil
Tesla Motors Norge= utrolig dårlig kundeservice

Jeg vet ikke hvor mange mail jeg har skrevet til ulike Tesla e-mailadresser og bedt om info angående vintehjul. Ingen svar. I dag dro jeg opp til Alna, ble bedt om å vente på en kar fra service. Venter 20 minutter og ga opp.
Håpløst >:(

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Havebigfun

Hadde de kommunisert i tide at det er leveringsproblemer kunne flere snudd seg rundt og skaffet hjul andre steder. At den enkelte ansatte prøver å unngå grettne kunder kan man forstå.
Tesla har alle vår epostadresser- det hadde vært en smal sak å meddele oss disse problemene for 6 uker siden. Det må være agnostikere i den norske ledelsen som ikke greier å få informasjonen ut til kundene- og som ikke ser hvor skadelig det er/blir for omdømmet- desverre.

Patosan

Ettersom vi som inte har fått vinterdäck snart inte kan bruka bilen på ett tryggt sätt så föreslår jag att vi alla samma morgon parkerar utanför butiken.
Inbillar mig väl egentligen inte att det skulle var särskilt produktivt, men om vi gav besked till media så ville det gett en del uppmärksamhet :)
VIN 15026

LinkedIn

Havebigfun

VG jobber med en reportasje om Tesla- de er her på forumet og har neppe unngått å lese denne tråden ;)

skywalker

Føler med dere som har problemer med å få levert vinterdekk og felger. Men, for min del gikk leveransen av ny Tesla i dag i Trondheim langt over forventning. Fikk bilen utlevert med Pirelli vinterdekkene ferdig påmontert som jeg hadde bestilt og de toppet det hele med å gi meg Cyclone felger. Veldig fornøyd med servicen jeg fikk.
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Patosan

Intressant nog så har detta resulterat i 'möjligheten' att prova MS däcken på snö.
De var inte speciellt bra, men långt ifrån så dåliga som jag förväntat.
Kanske de senaste dagarnas snöfall i Kongsberg motsvarar en ordentlig vinter i det kaliforniska låglandet?
VIN 15026

LinkedIn

Jejl

Det ser ikke ut som vi får bruk for vinterdekkene de første 10-15 dagene i Stavanger i vertfall. Har alltid satset på å kjøre på sommerdekk hele vinteren, og følger derfor nøye med på værmeldingen.
Vi kjører stort sett på dagtid og drar som regel noen uker til syden om vinteren. Derfor har jeg de siste 19 årene sluppet unna dekkskift 2 vintre her. Skifter selvsagt om hvis det skulle bli glatt, men ifølge min statistikk er det faktisk over 10% sjanse for jeg kan beholde sommerdekkene på gjennom hele vinteren. Er alltid optimist.

Alfa Bergen

Sitat fra: skywalker på fredag 08. november 2013, klokken 20:44
Føler med dere som har problemer med å få levert vinterdekk og felger. Men, for min del gikk leveransen av ny Tesla i dag i Trondheim langt over forventning. Fikk bilen utlevert med Pirelli vinterdekkene ferdig påmontert som jeg hadde bestilt og de toppet det hele med å gi meg Cyclone felger. Veldig fornøyd med servicen jeg fikk.

Jeg fikk min Model S levert i Bergen i forrige uke med løfte om at vinterdekkene var på plass og at de ville få inn felger på mandag. Altså i dag. Siden Tesla i Bergen til nå har levert ut vinterdekk på Cyclone-felg, hadde jeg visse forhåpninger, men skuffelsen kom da de kun hadde fått inn et lass med AERO felger.

Jeg har jo lest at de har problemer med  skaffe vintehjul i Oslo, så jeg burde kanskje være happy, men Areo-felgen er ikke særlig vakker. Sa til han jeg snakket med at jeg måtte tenke meg litt om før jeg bestemte meg for å akseptere å ta imot disse felgene. Det var jo ikke disse jeg bestilte.

Ellers super service hos Tesla i Bergen! Hyggelige folk som både har tid i butikken og som svarer på mail og telefon med en gang! :)
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Nuvolari

Sitat fra: Alfa Bergen på mandag 11. november 2013, klokken 12:15
Sitat fra: skywalker på fredag 08. november 2013, klokken 20:44
Føler med dere som har problemer med å få levert vinterdekk og felger. Men, for min del gikk leveransen av ny Tesla i dag i Trondheim langt over forventning. Fikk bilen utlevert med Pirelli vinterdekkene ferdig påmontert som jeg hadde bestilt og de toppet det hele med å gi meg Cyclone felger. Veldig fornøyd med servicen jeg fikk.

Jeg fikk min Model S levert i Bergen i forrige uke med løfte om at vinterdekkene var på plass og at de ville få inn felger på mandag. Altså i dag. Siden Tesla i Bergen til nå har levert ut vinterdekk på Cyclone-felg, hadde jeg visse forhåpninger, men skuffelsen kom da de kun hadde fått inn et lass med AERO felger.

Jeg har jo lest at de har problemer med  skaffe vintehjul i Oslo, så jeg burde kanskje være happy, men Areo-felgen er ikke særlig vakker. Sa til han jeg snakket med at jeg måtte tenke meg litt om før jeg bestemte meg for å akseptere å ta imot disse felgene. Det var jo ikke disse jeg bestilte.

Ellers super service hos Tesla i Bergen! Hyggelige folk som både har tid i butikken og som svarer på mail og telefon med en gang! :)

Du må altså ta Aero felgene eller ingenting? Eller er det slik at du bruker aerofelgene inntil cyclone/vanlige kommer også legger du om på nytt da?

De Aerofelgene skal jeg ALDRI ha!

Fint om andre som henter bilene dine i dag kan rapportere inn om dette er den nye praksisen til tesla.

Tesla overrakser stadig!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Alfa Bergen

Jeg forsto det slik at det var Aerofelgene de kunne tilby. Jeg kunne kanskje krevd å få lagt vinterdekkene over på sommerfelgene og heller håpe at de ville få inn standard- eller Cyclone felger etter hvert, men dette spurte jeg ikke om. Det ble for øvrig ikke foreslått heller.

Får tenke noen dager til, er fortsatt mildt på Vestlandet
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Cato76

At noen har designet noe så stygt til en så fin bil er for meg en gåte... ???

Ville nok ikke hatt disse på bilen min. Selv så ringte jeg TM og avbestillte felgene som jeg ventet på, dette var ingen problemer. Kjøpte meg noen fine 3. parts felger (Polar Wheels 20" med Nokian R2).  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Dekk1

#238
Vi leverer vinterhjulpakker til Tesla Model S!

Vi har felger PÅ LAGER!
Vi har dekk PÅ LAGER!
Vi har TPMS PÅ LAGER!

Pakkepris: 22 495,- ink. mva. (Nokian eller Michelin, Pigg eller Piggfri)

Vi har butikker i nærheten av alle Tesla forhandlere i Norge, og kan sende felgpakken akkurat dit du vil!

Ta kontakt!

Dekk1 AS avd. Lade

Tlf: 73 60 60 41
E-post: lade@dekk1.no

Se www.dekk1.no for å finne din nærmeste Dekk1 butikk!

Brede

Uff.. Da skal en ikke bare bekymre seg for OM en får vinterhjul, men om bilen står på tidenes styggeste felger når en skal få den utlevert. Disse skal jeg IKKE ha!

Aerofelgene ble jo akkurat trukket fra det amerikanske markedet fordi ingen ville ha dem, mulig de skal tømme overskuddslagrene sine på oss.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA