Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Cirion

Når jeg nå gikk over vinterhjulene i garasjen, fikk jeg meg først en litt kiip oppdagelse... Dekkene er jo like?!? Alle fire er dønn like...

Så jeg så over alle merkene på dekkene for å se hvilken vei de skal rotere, og sånt merke finnes ikke. Har jeg fått 4 høyre hjul, eller 4 venstre hjul?

Googlet litt ført, og fant ut at dekkene er faktisk asymetric omnidirectional. De har en innside og en utside, men det spiller ingen rolle hvilken vei de roterer.
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=114900

Tittet å PS dekkene også, og ja, samme der. Hjulene kan med andre ord roteres uten problem. I motsetning til Nokian hakka R2 kan disse bytte side og rulles "baklengs".
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Sitat fra: Cirion på onsdag 06. november 2013, klokken 19:39
Når jeg nå gikk over vinterhjulene i garasjen, fikk jeg meg først en litt kiip oppdagelse... Dekkene er jo like?!? Alle fire er dønn like...

Så jeg så over alle merkene på dekkene for å se hvilken vei de skal rotere, og sånt merke finnes ikke. Har jeg fått 4 høyre hjul, eller 4 venstre hjul?

Googlet litt ført, og fant ut at dekkene er faktisk asymetric omnidirectional. De har en innside og en utside, men det spiller ingen rolle hvilken vei de roterer.
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=114900

Tittet å PS dekkene også, og ja, samme der. Hjulene kan med andre ord roteres uten problem. I motsetning til Nokian hakka R2 kan disse bytte side og rulles "baklengs".

Hva oppnår du med å bytte side?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cirion

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 06. november 2013, klokken 20:18
Sitat fra: Cirion på onsdag 06. november 2013, klokken 19:39
Når jeg nå gikk over vinterhjulene i garasjen, fikk jeg meg først en litt kiip oppdagelse... Dekkene er jo like?!? Alle fire er dønn like...

Så jeg så over alle merkene på dekkene for å se hvilken vei de skal rotere, og sånt merke finnes ikke. Har jeg fått 4 høyre hjul, eller 4 venstre hjul?

Googlet litt ført, og fant ut at dekkene er faktisk asymetric omnidirectional. De har en innside og en utside, men det spiller ingen rolle hvilken vei de roterer.
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=114900

Tittet å PS dekkene også, og ja, samme der. Hjulene kan med andre ord roteres uten problem. I motsetning til Nokian hakka R2 kan disse bytte side og rulles "baklengs".

Hva oppnår du med å bytte side?
Vet ikke, men da rulles de baklengs eller motsatt, etter som hvordan du ser på det... Uansett, er ikke en feil vei å sette disse, men de kan settes feil på felgen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

valvolainen

Hvis dekkene slites marginalt mer i inner- eller ytterkant kan de jo bytte side for økt levetid.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Nuvolari

Sitat fra: valvolainen på onsdag 06. november 2013, klokken 20:54
Hvis dekkene slites marginalt mer i inner- eller ytterkant kan de jo bytte side for økt levetid.

Da sliter du på den samme siden. Du må vrenge dekket av felgen og snu dekket for å få til det.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

valvolainen

Det er jammen sant.  ::)
Gå å legge meg jeg.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Balrog

"Det kommer inn masse felger i morgen som det vil blir lagt dekk på fortløpende. Har vært produksjonsstopp i 2 uker nå, men nå er alt i orden. Nye biler som blir levert hvis det er vinterføre må også løses. Men regner med at dere som har fått bil får ganske fort. Du kan regne med at du får dine hjul om cirka - wait for it - wait for it - to ukers tid."
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Ludvig

Da fikk jeg endelig mine vinterdekk etter mye masing og jaging av info. Er spesielt fornøyd med felgene:
19" Cyclone :-)

Kan også bekrefte vesentlig mindre støy og betraktelig mykere kjøreopplevelse. Men ikke like morsomt som 21"....

Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

bjodnes

Får på Pirellidekkene i Stavanger, men pga felgmangel må dekkene felges om.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Epleskreller

Sitat fra: Brede på onsdag 06. november 2013, klokken 15:30

Får jeg presentert vinterdekk på aerofelger så skal jeg ha pengene tilbake..

Jeg bytter mer enn gjerne til meg et sett aerofelger!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

andyco

Fikk vinterdekkene mine idag (Pirelli) men glemte spørre hva lufttrykket skal være. Er det noen som har fått opplyst noe annet enn de 42psi som står i døra fra før? (Har 21" sommerhjul/dekk)
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Gæsjan

Ringte og purret på vinterdekkene idag jeg også. Snakket med vinterdekksjefen som ga samme svar til meg som til Balrog. Skulle få mail neste uke. Det lovet ham meg 15 oktober også... Noen som har fått Hakka 2 ennå?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Havebigfun

Jeg fikk Pirelli med cyclone også- uten senterkopper.
Var innom Alna og spurte om man får tilsendt senterkoppene etterhvert. Det var visst ingen liste for dette- ser ut til at de kun kommer om man maser- hvor mange ganger skal man innom butikken for å skaffe seg det man har betalt for?  :o
Jeg fyllte trykket til 48 psi- de hadde 40 da jeg fikk dem.

Kagex

48 skal være riktig ja.  De tåler 50 maks

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA