Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)

Startet av Oreo, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

Birger

Sitat fra: den12mann på torsdag 21. november 2013, klokken 16:21
Sitat fra: Jens på onsdag 20. november 2013, klokken 20:14
Er dette et problem over hele landet eller kun i Oslo?

Det er nok like tomt for felger i Bergen, Stavanger og Trondheim som i Oslo.
Jeg har bedt om å få min med vinterhjulene på og DS svarte at det skal skje. Antar sommergummien ligger baki uten felger.

Det er vel Nederland som stikker av med felgene pga regelendringene der 1. jan?


Tja si ikke det. Jeg fikk min Tesla på lørdag. Jeg ba spesifikt om å få den levert på vinterdekk (R2).
Det ble den ikke. Felger er ikke tilgjengelig, gummi skulle ettersendes til meg ASAP. Jeg venter i spenning.

Nå står Teslan på sommerdekkene i garasjen og det er kuldegrader og litt snø..... i tillegg sa min leveringsspesialist at jeg kunne vente å få mine felger....tadadum...... til våren.

Så om ikke gummien kommer snart så står også bilen i garasjen til våren.

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Patosan

Sitat fra: NTesla på torsdag 21. november 2013, klokken 18:17
Kanskje det er på tide å sende ut en ny e-post på engelsk fordi det ser ut til at ledelsen i Norge er totalt fraværende. Dekk og felger blir levert ut helt random (eller kanskje det er etter hvor mye en maser?), noen får utlevert på helt nye biler andre venter i flere måneder (uten tilbakemelding eller info). Original, cyclone og enkelte aero-felger blir helt random utlevert (eller er det etter telefonnummer?). Enkelte får lagt om på eksisterende felg hvorav noen må betale andre ikke, og fakturaene er heller kreativt ført.

Hvem er det som styrer denne pizzasjappa? Liv Løberg? Stakkers de DES'ene som må jobbe oppi denne suppa.

Alla de som vi möter hos Tesla när vi kommer in (DES ++) tycker jag gör ett gott jobb. Men det lyser igenom att de av och till 'inte berättar hela sanningen'; förmodligen på instruktion av management.
Jag fick vinterdäck (eller rättare sagt hamnade på listan till de som kunde åka och byta) när bilen min var inne för att få dubbel-laddare. Jag vägrade hämta bilen om det inte fixades med däck. Då fick jag hellre bara köra vidare i lånebilen som hade vinterdäck.
Jag skulle haft lite dåligt samvete efter ha 'trängt mig framför andra' om detta var ett reellt problem. Men det är det inte! Jag är säker på att Alnabru kunde ta bilarna rakt över gata till Vianor och fått vinterdäck ganska snart.
Detta är en konsekvens av dålig styrning/kontroll, och all risk och konsekvens överförs till oss kunder.
VIN 15026

LinkedIn

frekri

Er det noen som har levering i februar som vet om vi får vinterdekk? Hvis det er slik at vi da må kjøre uten i 2 måneder, så er det jo like greit å utsette levering til april.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Gæsjan

Fikk vinterdekkmailen tidligere idag. Har bestillt Hakka 2. Fikk bilen 30. august.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Cecilie

Sitat fra: Gæsjan på fredag 22. november 2013, klokken 17:44
Fikk vinterdekkmailen tidligere idag. Har bestillt Hakka 2. Fikk bilen 30. august.
Så nesten 3 måneders ventetid??  :o
Hva stod det forøvrig i den mailen?
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Arntiv

Hm. Etter å ha lest denne tråden bestilte jeg like godt 19" Polarwheels med Hakka 8 hos Tempe Dekkservice i Trondheim. Ble noen hundrelapper billigere enn dekkpakken til Tesla. Daglig leder skal personlig troppe opp utenfor Teslabutikken med dekkene, hvis det blir uforsvarlig å "skli" bortover på helårsdekk.
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

christian1986

Fikk høre av min DES i dag at de framover nå kom til å levere ut med vinterdekk, så ser ut som de har løst problemet. Blir spennende å se om det faktisk stemmer :)

Cecilie

Sitat fra: christian1986 på søndag 24. november 2013, klokken 02:04
Fikk høre av min DES i dag at de framover nå kom til å levere ut med vinterdekk, så ser ut som de har løst problemet. Blir spennende å se om det faktisk stemmer :)
Så er spørsmålet om de får opp dampen med å levere ut til oss som ikke har fått ....
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Birger

Nå har jeg gitt Tesla opp helt og prøver å avbestille. Problemet er at de ikke svarer.

Jeg har nå fått tilbud fra Dekkmann:
R2 dekkene koster kr12609 inkl alt da har jeg fått NAF rabatt på 11% og med felg blir det kr22500
det er en Rial Lugano 8,5+19".

Er det en grei deal? Jeg så bilder som noen andre hadde postet og de så bra ut på bilen. Er det noe jeg må tenke på?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Havebigfun

Sitat fra: Birger på onsdag 27. november 2013, klokken 18:00
Nå har jeg gitt Tesla opp helt og prøver å avbestille. Problemet er at de ikke svarer.
Tesla har ingen stress med å bli kvitt avbestillte vinterhjul.
Jeg tror ikke de krangler med deg - bare kjøp hjul et annet sted- pengene fra Tesla kommer.

HKS

Sitat fra: christian1986 på søndag 24. november 2013, klokken 02:04
Fikk høre av min DES i dag at de framover nå kom til å levere ut med vinterdekk, så ser ut som de har løst problemet. Blir spennende å se om det faktisk stemmer :)
Jeg fikk også beskjed fra min DES at bilen blir levert ut med vinterhjul. Får bilen 3. desember.
Tesla Model S 90D

Brede

Snakket med DES i dag og vinterhjul var ikke noe problem, de hadde både dekk og felg fremover.
MEN, da jeg sa fra om at jeg ikke ville ta imot Aero-felger var det ikke lenger så enkelt.
Var svært vanskelig å love hvilke felger en fikk, da han ikke hadde oversikt over hva de fikk inn. Det var, slik jeg forstod det, en ganske stor sjans for å få Aero.

Birger

#312
Sitat fra: Brede på onsdag 27. november 2013, klokken 20:17
Snakket med DES i dag og vinterhjul var ikke noe problem, de hadde både dekk og felg fremover.
MEN, da jeg sa fra om at jeg ikke ville ta imot Aero-felger var det ikke lenger så enkelt.
Var svært vanskelig å love hvilke felger en fikk, da han ikke hadde oversikt over hva de fikk inn. Det var, slik jeg forstod det, en ganske stor sjans for å få Aero.

Helvete, jeg hadde vært drita glad om jeg hadde fått bare dekk. Og hoppa i taket om de fikk med felger.

Men at DES'er sier noe betyr ikke at det kommer til å skje er min erfaring. Dessverre...
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Brede

Jeg brukte nå 15 minutter på å bestille meg vinterhjul eksternt. Bedre for meg enn å bruke tida fram til levering på bekymring om hva jeg får eller OM jeg får.  :-\

Andreas #2316

Hadde så smått begynt å planlegge alternative vinterhjul (Rial Lugano 19" fristet veldig), men så fikk jeg en telefon fra Tesla på Forus mandag ettermiddag. Dermed fikk jeg skiftet til vinterdekk samme kveld. Passer bra, skal til Drammen på Fredag og det er meldt -2gr C og snø.

Jeg fikk avtale kl 20, og dekkskiftet tok 35-40 minutter. Pga mangel på felger, ble sommerfelgene brukt og nye Nokian piggfri lagt på. Det medfører endel ekstra arbeid med demontering og ny avbalansering. Sommerdekkene blir lagt på lager til felgsett nr 2 kommer.
Jeg vil anta at andre nå blir tatt i tur og orden, og håper at mitt tilfelle ikke var spesialbehandling. Ser at de jobber lange dager på service-senteret, og forhåpentligvis ser de snart lys i tunnellen.

Ellers er det stor forskjell med vinterdekk (Nokian R2):
Tractionkontrollen blinker stadig, og bilen begynner å "logre" når man drar på rett frem. Her må man rett og slett passe seg litt. Etter å ha vendt meg til kreftene med sommerdekk, føles doningen nå en smule overmotorisert igjen (har S85). Regner med at dekkene får satt seg/stabilisert seg etter turen til Østlandet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA