Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

Olatho

Veksler litt mellom 401 Unauthorised og 503 Service unavailable. Vi kan jo håpe at dette skyldes at de oppgraderer serverne sine. De har vært rimelig ustabile i det siste.

Asarin

Min fungerte heller ikke i dag tidlig, var uffent og merkelig å komme ned til en kald bil.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

F_P

Funker dårlig :(

Email/Password Incorrect - Please check and try again later

Passordet er ikke feil, for det fungerer fint å logge inn på MyTesla på web. Brrrrrr det var kaldt å sette seg i bilen i dag tidlig  :(
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

NegativeElectrode

Det hadde vært veldig nyttig med litt informasjon om nedetid og planlagte oppdateringer, gjerne på forhånd. Noen ganger vil det by problemer, siden man trenger å sjekke lading, sette på varme osv. Har lett litt men finner ikke noe webside med slik informasjon fra Tesla. Se f.eks. Amazon Webservices
http://status.aws.amazon.com/

Her får man kjapt oversikt over hva som virker, og en kort historikk. De sender alltid ut mail om planlagt vedlikehold i forkant, så man kan ta sine forholdsregler.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Nuvolari

Jeg fikk heller ikke kontakt med bilen i dag. På Tesla er det et problem. Uten forvarming kom jeg faktisk ikke inn i bilen. Rutene var frosset fast. Tesla, her må dere inn med bedre rendundans, appen MÅ fungere.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Tønsberg

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 09. desember 2014, klokken 12:06
Jeg fikk heller ikke kontakt med bilen i dag. På Tesla er det et problem. Uten forvarming kom jeg faktisk ikke inn i bilen. Rutene var frosset fast. Tesla, her må dere inn med bedre rendundans, appen MÅ fungere.
Min redning i går (tirsdag) var VisibleTesla på Laptopen. Den fungerte, selv om jeg ikke kom inn på appen.
Appen fungerer fint nå (iOS)
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

Trustno1

I går opplevde jeg noe merkelig.

Jeg bruker visibletesla til vanlig for scheduled charging opp til 90% før avreise  (jeg pendler langt to ganger i uken, vanligvis står SoC på 75%)

Dette har fungert smertefritt i lengre tid nå, men i går så kom jeg ikke inn hverken på android, ios eller visibletesla. Når jeg satt meg i bilen hadde den ladet til 100% og stått der i ca 4 timer.

Ser av grafen at ladingen startet kl 01:10 på natten, og dette var langt unna tidsrommet den skal starte på (vanligvis kl 05:30, for å toppe opp fra 75% til 90% før kl 08 på 32A)
Lurer på hva som kan ha skjedd her, rimelig sikker på at jeg ikke har vært inne å fått trykket på noe feil.

Kan det ha vært en bug i visibletesla? Eventuelt i Tesla's servere? Noen som har opplevd lignende?

Veggen

Flere som har vært uten kontakt med teslas servere siden kl 17 i dag?

Var vel kl 17 det forsvant på mandag også, det er vel omtrent da de kommer på jobb der over dammen.

Trustno1

Sitat fra: Veggen på torsdag 11. desember 2014, klokken 21:05
Flere som har vært uten kontakt med teslas servere siden kl 17 i dag?

Var vel kl 17 det forsvant på mandag også, det er vel omtrent da de kommer på jobb der over dammen.

Sjekket akkurat loggen i visibletesla nå, og kan se ut som den ikke hadde kontakt med bilen mellom 17:24 og 18:25 i dag.

Tuxedo

Det har kommet en ny versjon av Android appen på Google Play.  Når jeg starter den etter å ha oppdatert, kommer den opp med Tesla-logoen, og det er det.  Skjer ingenting videre.  Noen som ikke har oppdatert og kommer inn med den gamle versjonen?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sjøhyene

Samme her, men kommer inn som normalt via visible tesla på PC, så tydeligvis kun appen de nå har innført noen bugs i.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Brede

Jeg hadde problemer like etter oppdateringen (da var vel serverne nede samtidig), men alt fungerer fint nå.
Ser ingen forandringer på appen.

Sjøhyene

og der var min app på beina igjen og :)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Oreo

Har ikke fått koblet meg på med (iOS) appen på to dager nå.
Er det bare meg? Er det evt. en reboot i bilen som kan hjelpe da eller?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA