Hovedmeny

TMS Android/ios App

Startet av jorkus, torsdag 01. august 2013, klokken 18:29

« forrige - neste »

SunSeeker

Andre som har problemer med appen nå?

Får ikke kontakt, bilen står på wifi med fullt signal.
Men lurer på om jeg har fått ny farge på bilen. Blir spennende å se om den har endret seg fra titanium til sig.red

Hyperstress

Har Avis lånetesla mens bilen er på service, og det kan ta tid: er det mulig å få brukt appen på noe vis? Eller må tesla aktivere den, noe de kanskje ikkje gjør på leiebilene?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Du får ikke apptilgang til lånebilene dessverre.

Øggen

Spennande å sjå ka dei klare å få til i desember med 8.1, men ifølge Herr Musk så skal app`en fornyast også. Kanskje det endelig blir fleire valgmuligheter. Sårt ønska å sette på setevarme og slik.

https://electrek.co/2016/11/18/tesla-big-mobile-app-update-8-1-elon-musk/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman

For å få til dette må de nok åpne API`et mer. Max unfreeze mode på forvarmingen med varmeseter, ratt, speil, og bakrute i tillegg til det som er mulig ville vært veldig nyttig. Eller helst separat manuell styring av alt. Og justering av strømtrekk via app. Det ville i det minste omgått at bilene ikke husker innstillingen, smeller rett opp i 32A og tar sikringen.

Tuxedo

Med siste oppdatering av Android-appen har de endelig klart å få til varslingslyd når appen varsler.  Yey! 

Espelectric

Noen som vet om der er planer for videreutvikling av appen?

Jeg kunne godt tenkt meg å kunne stille ladestrøm via den og å ha muligheten til å si når du vil ha bil ferdig ladet.
X75D (85kWh)

cra

Å stille ladestrøm far den tror jeg ikke kommer; det er visstnok ikke støtte for dette i API. Og jeg ser forsåvidt logikken i at du ikke skal kunne justere dette uten å være der bilen er og se hva den faktisk er tilkoblet (i den grad man ut far det kan avgjøre hvilken Apmere det er forsvarlig å velge).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Synes ikke det er så logisk at det gjør noe. Man har jo som regel koblet til bilen selv, og med mindre man bruker UMC begrenser pilotsignalet strømtrekket.

Espelectric

Man vet jo som regel hva man har koblet til.
Jeg synes det hadde vært greit å stille opp ladestrøm når man stenger ned huset for kvelden for å jevne ut strømforbruket. Det vil nok bli mer og mer viktig jo flere EL-biler som finnes i nabolaget.

Samtidig ville det vært veldig greit på hytta der maks strømtrekk er begrenset.
En mulighet for å fortelle bilen at den skal lade mellom 23:00 og 07:00 slik at den tilpasser strømtrekket deretter kontra å trekke 32A i et par timer er fornuftig rent strømdistributørmessig.
X75D (85kWh)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA