Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

sindrej

Fikk du "no vehicles linked" eller var det en annen feilmelding da ?

ArneS

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. september 2013, klokken 14:42
Hvordan får dere kontakt med bilen dere som ikke har motatt ennå? ...eller er dette ikke mulig før DAGEN?  ???

Jeg får bare denne meldingen  :(

Mulig du har fått svar på dette men jeg fikk og den meldingen etter å ha lastet ned appen fra US app store. Forklarte dette til min DS når jeg hentet bilen og han sa at han måtte inn på "My Tesla" for å frigi bilen til meg. Tok en dag etter levering og nå funker det.
Appen fungerer bortimot optimalt men har av og til problemer å få kontakt med bilen, stort sett hvis den er gått i "sleep mode" eller når jeg ikke har den på lading
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Teslafrank

Samme her, App funker, men når bilen sover (som skjer ganske raskt etter at den et låst) får jeg ikke kontakt. Dette må da være en feil, for om ikke er det jo lite hensikt med denne appen.  Noen som vet løsningen for å "vekke" bilen?

Havebigfun

Sitat fra: Teslafrank på torsdag 05. september 2013, klokken 16:57
Samme her, App funker, men når bilen sover (som skjer ganske raskt etter at den et låst) får jeg ikke kontakt. Dette må da være en feil, for om ikke er det jo lite hensikt med denne appen.  Noen som vet løsningen for å "vekke" bilen?
Det er vel denne funksjonen som har redusert "vampyr-drain" fra 10-20 km/natt til 1 km per natt.
Ikke så lett å vekke bilen da- er det noen som får app-kontakt med bilen når den sover?
Kanskje derfor appen ikke offisiellt tilgjenglig enda. :o

Duzzy

Sitat fra: sindrej på onsdag 04. september 2013, klokken 13:41
Det er ingen som har lastet ned Tesla sin Android applikasjon og som har peiling på å hente ut .apk filen da ?  Hadde vært enklere enn å begynne å bale med vpn etc.

La apk filen her:
http://fulloversikt.no/tesla/tesla.apk
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Balrog

Jeg får starta appen, men får ikke lov å taste inn epost/Passord ?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

petersv

Noen flere som opplever at man ikke får kontakt med bilen med appen etter at bilen er ferdigladet? Kan virke som om bilen slår seg av eller noe?

Goggen

Fikk denne fra min DS nå:
App (iOS) er under portering, og blir tilgjengelig om ikke lenge. Vi har ingen bekreftet dato per idag.
85P, pearl, 19" med det meste av utstyr. Levert!

EveryhingIsNotKnirkefritt

Min første post etter levering!

Setter STOR pris på om noen kan hjelpe meg med følgende:

Har kjøpt bilen via en norsk forhandler og lurer derfor på hvordan jeg kan aktivere mobilappen? Jeg har jo følgelig ingen "detaljer" på bilen på "My Tesla Account". Har jo en konto der, men siden jeg ikke har bestilt direkte fra Tesla så ligger det jo ikke noe annet på den kontoen enn mine registreringsdetaljer (navn, adresse, passord etc)

Regner med at dette kan bli et problem for flere enn meg som har kjøpt bilen fra en 2.part.


valvolainen

#69
Du må vel sikkert ta kontakt med tesla og få de til å knytte bilen din opp til 'my tesla'.
Du kan sende en mail til EU reservations, legg ved VIN nummeret ditt og brukernanvet og hvor du har handlet, så ordner det seg sikkert.
Vel og merke er ikke apper til bilen offisielt ute i EU enda, ,men tesla er klar over at de amerikanske blir brukt.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

EveryhingIsNotKnirkefritt

Takker så mye for innspillet!

Godt tips.

Er på saken as we speak. Poster "fortsettelsen" her når jeg hører noe mer.

Gladtrd

Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på søndag 08. september 2013, klokken 14:16
Takker så mye for innspillet!

Godt tips.

Er på saken as we speak. Poster "fortsettelsen" her når jeg hører noe mer.

Har du noen oppdatering rundt denne saken?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Tesladigger

Sitat fra: Goggen på fredag 06. september 2013, klokken 14:45
Fikk denne fra min DS nå:
App (iOS) er under portering, og blir tilgjengelig om ikke lenge. Vi har ingen bekreftet dato per idag.

Noen som har hørt noe mer om når vi kan forvente at app til iphone er klar.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

pnq

Man får liv i bilen med Android selv om den lader. Trikset er å starte og avslutte appen tre til fire ganger så starter den.  Iallfall for meg:) Lykke til!
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

OleJA

Sitat fra: pnq på torsdag 19. september 2013, klokken 23:04
Man får liv i bilen med Android selv om den lader. Trikset er å starte og avslutte appen tre til fire ganger så starter den.  Iallfall for meg:) Lykke til!
Det er vel dersom den Ikke lader man ikke får kontakt med app. Når den står på lading får jeg alltid kontakt etter få sekund.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA