Hovedmeny

TMS Android/ios App

Startet av jorkus, torsdag 01. august 2013, klokken 18:29

« forrige - neste »

Cato76

Noen som har testet appen "Car Social Tesla Motor Edition"?  ???
Ny app for iOS...
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

satheesh.net

Hei. Jeg er i sluttfasen med oversettelsen av Tesla Companion for Windows Phone til norsk. Jeg mangler ett ord som jeg bare ikke klarer å finne en god norsk oversettelse for. Ordet er Vent. Når man åpner takluken litt for å få luft inn, men ikke helt åpen. Altså, den første posisjonen. Skal jeg bare kalle det for Lufting eller Åpne litt??

Tips mottas med takk! :)

koop

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 13. august 2013, klokken 21:01
Hei. Jeg er i sluttfasen med oversettelsen av Tesla Companion for Windows Phone til norsk. Jeg mangler ett ord som jeg bare ikke klarer å finne en god norsk oversettelse for. Ordet er Vent. Når man åpner takluken litt for å få luft inn, men ikke helt åpen. Altså, den første posisjonen. Skal jeg bare kalle det for Lufting eller Åpne litt??

Jeg vet ikke om det passer helt, men hva med "luftglipe" (eller er det kanskje sørlandsk?)
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

EvenSteven

Direkte oversatt er del vel ventilasjon eller ventilere. Men blir muligens et noe tungt ordspråk. Hva med lett lufting. Lett ventilering etc.
Tesla S P85+ sølv

RSandven

Man kommer vel ikke unna "Gløtt" ;)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

petersv

Det er vel snakk om posisjon, så "ventileringsposisjon" er vel ikke helt misvisende for en knapp.

Muffinman

-Glipe
-Gløtt
-Glugge
-Glenne
-Bresje
-Avtrekk
-Apertur

Og min personlige favoritt, glufse.

Men seriøst, gå for "litt åpen"....

Li-Ion

"Ventilere" er nok et god beskrivelse til noen som er oppegående nok til å installere en APP på telefonen sin...  8)
Teslaeier siden 2013 :)

Elmo

Det heter vel " gløtt" fremdeles? eller er det for gammeldags ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

satheesh.net

Sitat fra: Elektriske_Jan på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:37
"Ventilere" er nok et god beskrivelse til noen som er oppegående nok til å installere en APP på telefonen sin...  8)

Dette ordet (ventilere) var det jeg opprinnelig tenkte på, men det virker så veldig "kontoraktig" - om du skjønner hva jeg mener. Når det er sagt er det fortsatt et ord som jeg stadig kommer tilbake til...  ::)

Flere tips mottas med stor takk!  :)

Andrewas

Sitat fra: Elmo på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:44
Det heter vel " gløtt" fremdeles? eller er det for gammeldags ??
på gløtt er best!!
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 13. august 2013, klokken 21:01

Vent som du søker å oversett er jo (som kjent) en forkortelse for Ventilation. Oversatt til norsk er det, som flere alt har påpekt, Ventilasjon - som kan forkortes til Vent på norsk.

Mitt forslag er da at du "oversetter" Vent med Vent ;)
Model S 85D

Cirion

Jeg fikk lagt inn siste versjon av Tesla Model S Beta V 1.0.30 fra 07.08.2013...

Ved å installere Hideman VPN (30 dagers prøve). Så velge USA som lokasjon.

Det tok noen minutter og så ble det tillatt å installere den fra websiden på alle mine enheter:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS50ZXNsYW1vdG9ycy50ZXNsYSJd

Ser ikke noen forskjell bortsett fra at jeg syns den er raskere enn jeg fikk via Aptoide.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eledille

"På gløtt" er godt norsk og mye mer presist enn "ventilere".
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

VTeslaS

Ser av tidligere tråd at det finnes en App til iphone - og at denne er funnet på US iTunes. Jeg har forsøkt å søke på App store på min telefon - uten hell (finner noe sm heter Open Vehicle - men tror ikke det er denne). :/

Noen som kan gi meg en oppskrift på hvordan jeg finner riktig app???

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA