Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

Jimpec

Du må være innlogget på US App Store på telefon for å få opp korrekt app. Det er ofte litt hassle å bytte mellom US og NO konto på telefonen frem og tilbake. Men det går helt ok.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

VTeslaS

Takker! Håper det blir tilgjengelig på norsk itunes snart også.

HABEL

Egentlig litt merkelig & irriterende at appen ikke allerede er tilgjengelig i den norske shoppen...

Alle som henter sin nye bil burde forespørre i butikken etter appen.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Cato76

Hvordan får dere kontakt med bilen dere som ikke har motatt ennå? ...eller er dette ikke mulig før DAGEN?  ???

Jeg får bare denne meldingen  :(
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

RoadRunner

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. september 2013, klokken 14:42
Hvordan får dere kontakt med bilen dere som ikke har motatt ennå? ...eller er dette ikke mulig før DAGEN?  ???

Jeg får bare denne meldingen  :(
Ikke mulig før du har fått bilen. I tillegg sliter en (eller flere?) av norske teleleverandører med å få dette til å virke... så jeg får ikke kontakt med bilen fra app'en  :(
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

OleJA

Finnes, eller kommer det en løsning for 'App' på Windows PC. Sitter for det meste med laptoppen, og da er det mer praktisk å starte oppvarming av bilen via denne, enn å plukke opp mobilen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

andyco


Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 03. september 2013, klokken 14:46
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. september 2013, klokken 14:42
Hvordan får dere kontakt med bilen dere som ikke har motatt ennå? ...eller er dette ikke mulig før DAGEN?  ???

Jeg får bare denne meldingen  :(
Ikke mulig før du har fått bilen. I tillegg sliter en (eller flere?) av norske teleleverandører med å få dette til å virke... så jeg får ikke kontakt med bilen fra app'en  :(
Prøv å reset appen, og start den på nytt. Virker som de driver og tester sytemet for det er med jevne mellomrom nede, og innimellom utilgjengelig


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Yagi

Nå har jeg riktignok Android-telefon, men jeg fikk beskjed da jeg henta bilen på Lørdag om at den europeiske app-en ikke var klar ennå, og at det ikke ville være mulig å koble seg opp til bilen vha den amerikanske...  Jeg har us-versjonen installert, men får ikke koblet meg opp til bilen selv om jeg har tillatt dette på skjermen i bilen.  Noen som har andre erfaringer?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

mrjalle

Sitat fra: Yagi på tirsdag 03. september 2013, klokken 17:18
Nå har jeg riktignok Android-telefon, men jeg fikk beskjed da jeg henta bilen på Lørdag om at den europeiske app-en ikke var klar ennå, og at det ikke ville være mulig å koble seg opp til bilen vha den amerikanske...  Jeg har us-versjonen installert, men får ikke koblet meg opp til bilen selv om jeg har tillatt dette på skjermen i bilen.  Noen som har andre erfaringer?
Jeg har amerikansk iphone-app, og den fungerer utmerket med bilen!

Tuxedo

Sitat fra: Yagi på tirsdag 03. september 2013, klokken 17:18
Nå har jeg riktignok Android-telefon, men jeg fikk beskjed da jeg henta bilen på Lørdag om at den europeiske app-en ikke var klar ennå, og at det ikke ville være mulig å koble seg opp til bilen vha den amerikanske...  Jeg har us-versjonen installert, men får ikke koblet meg opp til bilen selv om jeg har tillatt dette på skjermen i bilen.  Noen som har andre erfaringer?

Hva slags feilmelding får du?  Synes å huske at det er flere her på forumet som har fått dette til å virke med android-appen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Yagi

Jeg får ingen feilmelding, den bare prøver og prøver å koble seg til...
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Havebigfun

Sitat fra: Yagi på tirsdag 03. september 2013, klokken 17:18
Nå har jeg riktignok Android-telefon, men jeg fikk beskjed da jeg henta bilen på Lørdag om at den europeiske app-en ikke var klar ennå, og at det ikke ville være mulig å koble seg opp til bilen vha den amerikanske...  Jeg har us-versjonen installert, men får ikke koblet meg opp til bilen selv om jeg har tillatt dette på skjermen i bilen.  Noen som har andre erfaringer?
Ettersom appen ikke er frigitt fra Tesla bør vi regne med at det er noen uløste "utfordringer" - ellers ville den opplagt være frigitt! Tenk dere om før dere setter igang med slik aktivitet. Tenk om dere setter igang prosesser dere ikke ønsker fordi det er kommunikasjonssvikt mellom mobilen og bilen. Tesla bør få den tiden de trenger for å kvalitetssikre skikkelig.
Det er oplagt snerten med app men det er ikke snerten med evt skader man fremkaller når appen ikke er godkjent av leverandøren. Jeg er heller ikke sikker hvordan man stiller juridisk når det skjer noe uforventet. :o

leifarneb

Sitat fra: OleJA på tirsdag 03. september 2013, klokken 15:54
Finnes, eller kommer det en løsning for 'App' på Windows PC. Sitter for det meste med laptoppen, og da er det mer praktisk å starte oppvarming av bilen via denne, enn å plukke opp mobilen.

OleJA: visibletesla - google den så finner du en Java Windows app.

LAB

gbzdoc

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 03. september 2013, klokken 19:54
Sitat fra: Yagi på tirsdag 03. september 2013, klokken 17:18
Nå har jeg riktignok Android-telefon, men jeg fikk beskjed da jeg henta bilen på Lørdag om at den europeiske app-en ikke var klar ennå, og at det ikke ville være mulig å koble seg opp til bilen vha den amerikanske...  Jeg har us-versjonen installert, men får ikke koblet meg opp til bilen selv om jeg har tillatt dette på skjermen i bilen.  Noen som har andre erfaringer?
Ettersom appen ikke er frigitt fra Tesla bør vi regne med at det er noen uløste "utfordringer" - ellers ville den opplagt være frigitt! Tenk dere om før dere setter igang med slik aktivitet. Tenk om dere setter igang prosesser dere ikke ønsker fordi det er kommunikasjonssvikt mellom mobilen og bilen. Tesla bør få den tiden de trenger for å kvalitetssikre skikkelig.
Det er oplagt snerten med app men det er ikke snerten med evt skader man fremkaller når appen ikke er godkjent av leverandøren. Jeg er heller ikke sikker hvordan man stiller juridisk når det skjer noe uforventet. :o

Nuvel... Hvis man kan skade bilen på noen som helst måte via bilens API så er det Tesla som må ta støyten. APIet på TMS er tross alt åpent, så alle kan lage apper for bilen. ;-)

Wenche

Min Tesla Model S er endelig i garasjen hjemme :)
Jeg har laster ned Tesla Companion app for Windows, på Lumia 925, men den virker ikke som ønsket   :-\ Får lastet app, min VIN kommer opp og en Tesla vises, men jeg kommer ikke videre. Får feilmelding ved neste forsøk, og beskjed om å varsle, men appen "finner ingen konto" som den svarer. Har forsøkt å få kontakt i noen dager. Ved noen forsøk, går appen rett tilbake til hoved startskjerm. Har avinstallert og installert på ny, men det hjelper ikke.
Tesla Connect virker fint, men den ser slett ikke like stilig ut (amatøraktig) som Tesla Companion (proff utseende)!

Noen som vet løsningen på problemet?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA