Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 13:31
Min Tesla Model S er endelig i garasjen hjemme :)
Jeg har laster ned Tesla Companion app for Windows, på Lumia 925, men den virker ikke som ønsket   :-\ Får lastet app, min VIN kommer opp og en Tesla vises, men jeg kommer ikke videre. Får feilmelding ved neste forsøk, og beskjed om å varsle, men appen "finner ingen konto" som den svarer. Har forsøkt å få kontakt i noen dager. Ved noen forsøk, går appen rett tilbake til hoved startskjerm. Har avinstallert og installert på ny, men det hjelper ikke.
Tesla Connect virker fint, men den ser slett ikke like stilig ut (amatøraktig) som Tesla Companion (proff utseende)!

Noen som vet løsningen på problemet?

Hei Wenche. Jeg skal undersøke hvorfor du får problemer. Men jeg lurer på om du kan prøve noe først? Bruker du norsk innstilling på telefonen? Altså på Innstillinger -> språk + område -> Telefonspråk? Kunne du i så fall bytte til English (United States) og testet da?

sindrej

Det er ingen som har lastet ned Tesla sin Android applikasjon og som har peiling på å hente ut .apk filen da ?  Hadde vært enklere enn å begynne å bale med vpn etc.

Wenche

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 04. september 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 13:31
Min Tesla Model S er endelig i garasjen hjemme :)
Jeg har laster ned Tesla Companion app for Windows, på Lumia 925, men den virker ikke som ønsket   :-\ Får lastet app, min VIN kommer opp og en Tesla vises, men jeg kommer ikke videre. Får feilmelding ved neste forsøk, og beskjed om å varsle, men appen "finner ingen konto" som den svarer. Har forsøkt å få kontakt i noen dager. Ved noen forsøk, går appen rett tilbake til hoved startskjerm. Har avinstallert og installert på ny, men det hjelper ikke.
Tesla Connect virker fint, men den ser slett ikke like stilig ut (amatøraktig) som Tesla Companion (proff utseende)!

Noen som vet løsningen på problemet?

Hei Wenche. Jeg skal undersøke hvorfor du får problemer. Men jeg lurer på om du kan prøve noe først? Bruker du norsk innstilling på telefonen? Altså på Innstillinger -> språk + område -> Telefonspråk? Kunne du i så fall bytte til English (United States) og testet da?
Hjelper ikke, samme problem, får opp VIN, ser at det jobbes litt, og så hopper den tilbake til hovedmeny. Ved neste forsøk, svarer appen: "Ups something went wrong...., I'm sorrry..... do you want to send report....?" Trykker "yes", og den svarer; Can't send. Make sure you've set up an account and try again.
Hva slags konto er det den spør om? Jeg får logget inn, og får opp VIN, før den hopper ut og tilbake.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

satheesh.net

Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 13:53
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 04. september 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 13:31
Min Tesla Model S er endelig i garasjen hjemme :)
Jeg har laster ned Tesla Companion app for Windows, på Lumia 925, men den virker ikke som ønsket   :-\ Får lastet app, min VIN kommer opp og en Tesla vises, men jeg kommer ikke videre. Får feilmelding ved neste forsøk, og beskjed om å varsle, men appen "finner ingen konto" som den svarer. Har forsøkt å få kontakt i noen dager. Ved noen forsøk, går appen rett tilbake til hoved startskjerm. Har avinstallert og installert på ny, men det hjelper ikke.
Tesla Connect virker fint, men den ser slett ikke like stilig ut (amatøraktig) som Tesla Companion (proff utseende)!

Noen som vet løsningen på problemet?

Hei Wenche. Jeg skal undersøke hvorfor du får problemer. Men jeg lurer på om du kan prøve noe først? Bruker du norsk innstilling på telefonen? Altså på Innstillinger -> språk + område -> Telefonspråk? Kunne du i så fall bytte til English (United States) og testet da?
Hjelper ikke, samme problem, får opp VIN, ser at det jobbes litt, og så hopper den tilbake til hovedmeny. Ved neste forsøk, svarer appen: "Ups something went wrong...., I'm sorrry..... do you want to send report....?" Trykker "yes", og den svarer; Can't send. Make sure you've set up an account and try again.
Hva slags konto er det den spør om? Jeg får logget inn, og får opp VIN, før den hopper ut og tilbake.

Den spør etter kontoen du logger på TeslaMotors.com med. Altså hjemmesiden til Tesla Motors. Der du ser faktura, bestilling, informasjon, etc. Men det KAN være API'en er litt ustabil i disse dager. Vi holder på med nyere versjoner as we speak.  ;)

Wenche

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 04. september 2013, klokken 14:01
Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 13:53
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 04. september 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 13:31
Min Tesla Model S er endelig i garasjen hjemme :)
Jeg har laster ned Tesla Companion app for Windows, på Lumia 925, men den virker ikke som ønsket   :-\ Får lastet app, min VIN kommer opp og en Tesla vises, men jeg kommer ikke videre. Får feilmelding ved neste forsøk, og beskjed om å varsle, men appen "finner ingen konto" som den svarer. Har forsøkt å få kontakt i noen dager. Ved noen forsøk, går appen rett tilbake til hoved startskjerm. Har avinstallert og installert på ny, men det hjelper ikke.
Tesla Connect virker fint, men den ser slett ikke like stilig ut (amatøraktig) som Tesla Companion (proff utseende)!

Noen som vet løsningen på problemet?

Hei Wenche. Jeg skal undersøke hvorfor du får problemer. Men jeg lurer på om du kan prøve noe først? Bruker du norsk innstilling på telefonen? Altså på Innstillinger -> språk + område -> Telefonspråk? Kunne du i så fall bytte til English (United States) og testet da?
Hjelper ikke, samme problem, får opp VIN, ser at det jobbes litt, og så hopper den tilbake til hovedmeny. Ved neste forsøk, svarer appen: "Ups something went wrong...., I'm sorrry..... do you want to send report....?" Trykker "yes", og den svarer; Can't send. Make sure you've set up an account and try again.
Hva slags konto er det den spør om? Jeg får logget inn, og får opp VIN, før den hopper ut og tilbake.

Den spør etter kontoen du logger på TeslaMotors.com med. Altså hjemmesiden til Tesla Motors. Der du ser faktura, bestilling, informasjon, etc. Men det KAN være API'en er litt ustabil i disse dager. Vi holder på med nyere versjoner as we speak.  ;)
Jeg logger på med samme konto og bruker, som på Teslamotors.com, og får opp VIN. Kan du gi beskjed når den nye versjonen er klar?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

satheesh.net

Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 14:06
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 04. september 2013, klokken 14:01
Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 13:53
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 04. september 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Wenche på onsdag 04. september 2013, klokken 13:31
Min Tesla Model S er endelig i garasjen hjemme :)
Jeg har laster ned Tesla Companion app for Windows, på Lumia 925, men den virker ikke som ønsket   :-\ Får lastet app, min VIN kommer opp og en Tesla vises, men jeg kommer ikke videre. Får feilmelding ved neste forsøk, og beskjed om å varsle, men appen "finner ingen konto" som den svarer. Har forsøkt å få kontakt i noen dager. Ved noen forsøk, går appen rett tilbake til hoved startskjerm. Har avinstallert og installert på ny, men det hjelper ikke.
Tesla Connect virker fint, men den ser slett ikke like stilig ut (amatøraktig) som Tesla Companion (proff utseende)!

Noen som vet løsningen på problemet?

Hei Wenche. Jeg skal undersøke hvorfor du får problemer. Men jeg lurer på om du kan prøve noe først? Bruker du norsk innstilling på telefonen? Altså på Innstillinger -> språk + område -> Telefonspråk? Kunne du i så fall bytte til English (United States) og testet da?
Hjelper ikke, samme problem, får opp VIN, ser at det jobbes litt, og så hopper den tilbake til hovedmeny. Ved neste forsøk, svarer appen: "Ups something went wrong...., I'm sorrry..... do you want to send report....?" Trykker "yes", og den svarer; Can't send. Make sure you've set up an account and try again.
Hva slags konto er det den spør om? Jeg får logget inn, og får opp VIN, før den hopper ut og tilbake.

Den spør etter kontoen du logger på TeslaMotors.com med. Altså hjemmesiden til Tesla Motors. Der du ser faktura, bestilling, informasjon, etc. Men det KAN være API'en er litt ustabil i disse dager. Vi holder på med nyere versjoner as we speak.  ;)
Jeg logger på med samme konto og bruker, som på Teslamotors.com, og får opp VIN. Kan du gi beskjed når den nye versjonen er klar?

Jepp - skal gjøre det. Sjekk forresten PM'en jeg nettopp sendte deg.

EvenSteven

Har forsøkt å følge linken for Tesla app Android, men får opp at ingen av mine enheter er kompatible... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla

Har samsung galaxy S2 GT-I9100 + Nexus 7
Tesla S P85+ sølv

sindrej

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. september 2013, klokken 15:14
Har forsøkt å følge linken for Tesla app Android, men får opp at ingen av mine enheter er kompatible... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla

Har samsung galaxy S2 GT-I9100 + Nexus 7
Det er fordi du bor i feil land.  De har ikke åpnet for andre enn USA ennå.  (Tåpelig)  Derfor jeg lurte på om noen kunne skaffe apk'n.

Cirion

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. september 2013, klokken 15:14
Har forsøkt å følge linken for Tesla app Android, men får opp at ingen av mine enheter er kompatible... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla

Har samsung galaxy S2 GT-I9100 + Nexus 7
Installer Hideman og velg USA. Gå inn på market på mobilen. Restart, start Hideman velg USA og gå inn på market igjen...

Etter et par minutter kan du gå inn på.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla

Da er plutselig alle dine android enheter kompatible.

Trenger ikke Hideman etter at den er installert.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

JohanH

Min app funker (iOS, fra US appstore) men kun når bilen er opplåst/våken. Når bilen er låst og parkert får jeg ikke kontakt. Som den ikke vil la seg vekkes. Andre med samme erfaring?

sindrej

Prøvde dette Cirion, men uten hell for meg.  Når du sier "start market" så mener du på telefonen sant ?

PHsigP85

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. september 2013, klokken 15:14
Har forsøkt å følge linken for Tesla app Android, men får opp at ingen av mine enheter er kompatible... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla

Har samsung galaxy S2 GT-I9100 + Nexus 7

Hadde samme problem. Lastet ned Mozilla (hadde opera og standardleser på min S2) og plutselig gikk det. Lastet også ned Aptoide, men nå ble jeg plutselig usikker på om jeg brukte denne.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

schweitzeren

#57
Sitat fra: Cirion på onsdag 04. september 2013, klokken 15:48
Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. september 2013, klokken 15:14
Har forsøkt å følge linken for Tesla app Android, men får opp at ingen av mine enheter er kompatible... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla

Har samsung galaxy S2 GT-I9100 + Nexus 7
Installer Hideman og velg USA. Gå inn på market på mobilen. Restart, start Hideman velg USA og gå inn på market igjen...

Etter et par minutter kan du gå inn på.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla

Da er plutselig alle dine android enheter kompatible.

Trenger ikke Hideman etter at den er installert.

Veit det ikke er relevant før enn 2mdr... men har sådan lyst på å bare sjekke/se app'n på min Sam Gal Note 2...
Og har installert Hideman og "er" i US men for det ikke til likevel :-(

Vel Vel for prøve en annen kveld jeg har tid  :-\

Fortsat god kveld
/Jesper

EDIT: Uuups nu fikk jeg det til... med ny google konto og Hideman... setter den tilbake når jeg har testet lidt  ;D
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

sindrej

Jeg fikk det også til nå via Firefox og Hideman.  Godt mulig det hadde funka med Chrome om jeg hadde logga ut først også.  Det snodige er at jeg får "no vehicles linked" feilmelding.  Mener at folk fikk logga seg på straks de hadde VIN nr ?

Yagi

Jeg fikk installert US app ved først å installere appen http://www.aptoide.com/ som er et alternativ til Google Play.

Så hadde jeg store problemer med å kontakte bilen. Men etter å ha "disablet" og "enablet" dette på skjermen i bilen noen ganger, gikk det fint.

Nå kan jeg sitte i stua og sjekke at bilen har det fint i garasjen, at den får mat, og at den ikke blir for varm eller kald  ;)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA