Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Synsing rundt produksjon og levering av Model S til Norge

Startet av Per Magnus, onsdag 20. mars 2013, klokken 19:15

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: cdabel på tirsdag 05. mars 2013, klokken 17:52
Elon i Geneve:

http://m.youtube.com/#/watch?feature=youtu.be&v=KMzgHnszMkA&a=&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DKMzgHnszMkA%26feature%3Dyoutu.be%26a

5000-7000 model s skal leveres i Europa i 2013. De første leveres i juli. Da betyr det at har man f.eks nr 2500 bør man kan kunne forvente å få den i sept/okt.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Leaffen

Se 9.00 ut i filmen. For meg hørtes det ut som om han sa at Chademo kommer og at Tesla tar imot enhver spenning og strøm. Tør vi å tolke dette som både 230V 3 fas og 400V 3 fas? Eller skal vi tolke dette kun som DC spenning fra for eksempel Chademo? Noen som tolker dette anderledes? Dårlig lyd / dårlig formidling. Ga dessverre rom for feiltolkninger.

Dette spørsmålet må dere ha fokus på i morgen.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 05. mars 2013, klokken 00:56
BeNeLux er jeg med på, men Tyskland ? Jeg tror det tar lang tid før Tesla får opp salget der.
Så hva tror du Musk egentlig mente i dette intervjuet: "The electric car maker currently has more customers per capita in Norway than any other European country, Overall, Germany is the Tesla's biggest prize on the continent. Once Tesla's European factory operations are running at full speed, Musk projects the company's business there to deliver 10,000 to 12,000 cars a year. He expects Europe to be as big a market as North America."
http://blogs.marketwatch.com/thetell/2013/02/25/teslas-first-european-deliveries-will-go-to-norway/
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Havebigfun

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 05. mars 2013, klokken 17:27
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 05. mars 2013, klokken 17:22
Jeg håper også på mere komplett interiør, med midtkonsoll, dørlommer ol. imorgen.- små ønsker men de viktige for "trivselen"

I så fall håper jeg det blir ekstrautstyr. Jeg har ikke bruk for dørlommer, og midtkonsoll vil jeg definitivt ikke ha. På langturer er den åpne plassen genial til at vi har tilgjengelig. Drikke, frukt, snacks osv. Det blir deilig for min kone å ikke måtte ha dette foran i sin fotbrønn lengre.
Det er ikke sikkert bilen din blir lettere solgt som bruktbil når den tiden kommer. Jeg tror de fleste ønker lommer til å kunne legge fra seg ting.
Min kone har lagring av diverse i fotrommet på langtur- da er det kjekt å ha en "rulleforhindrer" i midten som sørger for sikkerhet ved sportiv kjøring på svingete veier- tenk om termosen kiler fast gaspedalen :o
Jeg synes også at løsningene i TMX er designmessig fine!  ;)

tk74

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 05. mars 2013, klokken 18:13
Elon i Geneve:

http://m.youtube.com/#/watch?feature=youtu.be&v=KMzgHnszMkA&a=&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DKMzgHnszMkA%26feature%3Dyoutu.be%26a

Jeg forsto det som at bilene skulle produseres fra Juni mnd. og leveres i fra juli mnd. Jeg regner med at Hr. Musk mener leveranser fra fabrikken i Juli. Dvs. at de første bilene ankommer Europa i august. Samtidig sier han att alle som har bestilt Model S eller bestiller i nær fremtid vil få bilen levert i år.
Han sa også at formene for 3-fas kontakten og den nye interne lader enheten ikke var klar for produksjon før i juni. 
Det høres også ut som det skal være mulig og lade bilen med de fleste lade standarder.

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på tirsdag 05. mars 2013, klokken 18:34
Så hva tror du Musk egentlig mente i dette intervjuet: "The electric car maker currently has more customers per capita in Norway than any other European country. Overall, Germany is the Tesla's biggest prize on the continent.

Han mente kanskje at det er det mest folkerike landet i vest-Europa ? Personlig tror jeg salget blir høyere i f.eks Frankrike.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Sitat fra: tk74 på tirsdag 05. mars 2013, klokken 19:48
Elon i Geneve:

Jeg forsto det som at bilene skulle produseres fra Juni mnd. og leveres i fra juli mnd. Jeg regner med at Hr. Musk mener leveranser fra fabrikken i Juli. Dvs. at de første bilene ankommer Europa i august. Samtidig sier han att alle som har bestilt Model S eller bestiller i nær fremtid vil få bilen levert i år.
Han sa også at formene for 3-fas kontakten og den nye interne lader enheten ikke var klar for produksjon før i juni. 
Det høres også ut som det skal være mulig og lade bilen med de fleste lade standarder.

Han sa jo krystallklart i videoen at bilene blir produsert i juni og at pga at de må settes på ett skip over havet så vil de ikke komme fram hit før i juli.
Det kan godt være at de kommer i slutten av juli, men jeg tror at det vil være noen ytterst få kunder som får sine biler allerede i juli - rett og slett for å holde fristen. Kanskje ikke mange, men noen få.

Tapatalkin' from iTalatut...

Stig O

Ser ikke ut som den røde multicolour bilen på utstillingen er en ferdig EU versjon da den fortsatt har  orange lys over tåkelysene. Eneste forskjellen jeg kan se på bilder er justerbare nakkestøtter bak, lik de som stod avbildet i designstudio.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Øyvind.h

Hører han nevner 120kW DC lading på nytt i videoen. Hadde vært spenstig om de turte å justere opp DC lading til 120kW, men i praksis er det kanskje 120kW fordi to biler deler på en lader?

120kW er bare 1,33C. Til sammenligning lader vel Leaf opp til 80% SOC med 50kW, tilsvarende 2,08C?

Forøvrig enig med laumb angående levering. Han sier "july delivery" i videoen, dvs. levering. Men med Teslas track-record snakker vi antakelig om få (om noen) leveringer i juli. De har ikke akkurat levert før tiden historisk, så mitt håp om levering innen september er jeg stygt redd for at blir til oktober/november.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjølholdt

CHAdeMO adapter for Japan , vil den kunne brukes i Norge ? I tillegg setter jeg feriepenga  mine på SC mellom Bergen og Oslo :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Leaffen

Sitat fra: Stig O på tirsdag 05. mars 2013, klokken 20:28
Ser ikke ut som den røde multicolour bilen på utstillingen er en ferdig EU versjon da den fortsatt har  orange lys over tåkelysene. Eneste forskjellen jeg kan se på bilder er justerbare nakkestøtter bak, lik de som stod avbildet i designstudio.

Bare litt nyskjerrig på hvor du så justerbare nakkestøtter bak?
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

tk74

Sitat fra: laumb på tirsdag 05. mars 2013, klokken 20:05
Sitat fra: tk74 på tirsdag 05. mars 2013, klokken 19:48
Elon i Geneve:

Han sa jo krystallklart i videoen at bilene blir produsert i juni og at pga at de må settes på ett skip over havet så vil de ikke komme fram hit før i juli.
Det kan godt være at de kommer i slutten av juli, men jeg tror at det vil være noen ytterst få kunder som får sine biler allerede i juli - rett og slett for å holde fristen. Kanskje ikke mange, men noen få.

Tapatalkin' from iTalatut...

Hehehe Det første man blir døv på er ørene :) Så videoen en gang til nå og det er riktig som dere har kommentert at de første bilen skal bli levert i Juli. Skal bli spennende og høre hva Tesla/ Musk sier i morgen vedrørende leveranse av bilene til Norge. Om disse blir levert direkte fra fabrikk til Norge eller om de må innom Nederland for klargjøring.

Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

#2406 Tesla Model S

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. mars 2013, klokken 20:36

Forøvrig enig med laumb angående levering. Han sier "july delivery" i videoen, dvs. levering. Men med Teslas track-record snakker vi antakelig om få (om noen) leveringer i juli. De har ikke akkurat levert før tiden historisk, så mitt håp om levering innen september er jeg stygt redd for at blir til oktober/november.
Jeg tror ikke det er fysisk mulig å levere mange biler med skip i juli når de produseres i juni. Skipsturen tar omtrent 6 uker fra vestkysten via Panamakanalen mens den tar ca 4 uker fra østkysten. Når hele skipet lastes i San Francisco og tømmes i Oslo/Drammen går det mulig fortere men dette scenario er urealistisk. Et skip tar flere tusen biler. Antakelig kommer bilene på de vanlige kontainerrutene. Hvis det er mulighet for det kan evtl en av dere som møter opp imorgen spørre hvordan transporten er tenkt.

tk74

Sitat fra: Modelsn på tirsdag 05. mars 2013, klokken 20:43

Se bilde lengre opp i tråden :)

Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

#2406 Tesla Model S

Øyvind.h

Sitat fra: tk74 på tirsdag 05. mars 2013, klokken 21:14
Sitat fra: Modelsn på tirsdag 05. mars 2013, klokken 20:43

Se bilde lengre opp i tråden :)
Håper noen kan spørre om justerbare nakkestøtter i morgen! Håper det kommer i europeiske biler fra starten.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA