Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: peik på torsdag 08. september 2016, klokken 07:40
Ser noen biler på finn.no som selges med ett hjulsett, spesielt fra forhandlere. Det er vel ingen Teslaer som har gått i Norge som ikke har vinterdekk? Er ikke den bilen jeg ville kjørt med helårsdekk, så jeg regner med at dette er kun for å fremstå med en noe lavere pris på finn.no, og at de legger på prisen ca 20.000 kr for å få med to hjulsett.

Eller så skal selger kjøpe seg ny Tesla og ønsker å beholde vinterdekkene selv til neste bil.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TRM

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 08. september 2016, klokken 08:26
Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:35
Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.

Du vet ikke hvor genialt det er med 7-seteren før du har fått litt IRL erfaring. Har selv to små barn og de brukes flittig. F.eks ved henting i barnehage så slipper man å dra skitt og søle inn i kupeen. Når andre unger skal være med steder har vi i praksis alltid plass til to ekstra unger uten noe ekstra styr med barneseter. Er virkelig genialt så når du har tre ville jeg sagt at det bør komme helt øverst på prioritets listen.
Det at man mister litt bagasje plass bak vil jeg si er et marginalt argument da bilen i utgangspunktet har vanvittig mye plass til bagasje.Har selv aldri klart å fylle den helt opp på noen turer vi har vært.
Ekstrasetene var det første vi krysset av for på begge bilene vi har bestilt. Brukes daglig på småkjøring, men vi har flere turer mellom Østlandet og Vestlandet der alle 7 setene er i bruk.

Mangel på ekstraseter på Model 3 er forøvrig kanskje den eneste grunnen til ikke å bytte ut Model S med Model 3 når den tid kommer.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

JorgenM

Varierer nok fra familie til familie hvor mye de setene brukes. Vi hadde X5 7-seter noen år og de ekstra setene ble kanskje brukt et par ganger i året. Foretrekker heller den langt større bagasjeplassen enn å basere bilkjøp på noe vi bruker så sjeldent.

Har man 3 barn er mangel på 7 seter en god unnskyldning til å ikke kunne ta med svigermor på tur også.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Sjøhyene

Sitat fra: JorgenM på torsdag 08. september 2016, klokken 09:05
Varierer nok fra familie til familie hvor mye de setene brukes. Vi hadde X5 7-seter noen år og de ekstra setene ble kanskje brukt et par ganger i året. Foretrekker heller den langt større bagasjeplassen enn å basere bilkjøp på noe vi bruker så sjeldent.

Har man 3 barn er mangel på 7 seter en god unnskyldning til å ikke kunne ta med svigermor på tur også.

Hadde setene vært som på X5 hadde vi nok brukt de ekstremt mye sjeldnere vi også. Mye av det geniale er jo nettopp at de er i bagasjen der man har enkel tilgang til å feste de, samt at man ikke trenger å være så redd for grus og søle som gnikkes mot skinninteriøret.

Svigermor argumentet kjøper jeg allikevel ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cobos

For en ny kjøper vil jeg vel også påpeke at med 5+2 seter så er plutselig RWD mye mer aktuelt enn 4WD siden man da ved alle 7 seter i bruk trenger god plass foran. D-utgaven har et relativt patetisk front bagasjerom.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

overlay

Sitat fra: Cobos på torsdag 08. september 2016, klokken 18:17
For en ny kjøper vil jeg vel også påpeke at med 5+2 seter så er plutselig RWD mye mer aktuelt enn 4WD siden man da ved alle 7 seter i bruk trenger god plass foran. D-utgaven har et relativt patetisk front bagasjerom.

Cobos
Har ikke alle patetisk rom foran nå pga. luftfilteret?

turfsurf

#1281
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 08. september 2016, klokken 08:26
Er virkelig genialt så når du har tre ville jeg sagt at det bør komme helt øverst på prioritets listen.

Vi er fem i familien, og i løpet av de 70kkm vi hadde Model S, så var det vel ingen av langturene vi kunne brukt seter bak. Vi fylte alltid opp bilen :). Så folk har forskjellige behov...


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Sjøhyene

Sitat fra: turfsurf på torsdag 08. september 2016, klokken 21:12
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 08. september 2016, klokken 08:26
Er virkelig genialt så når du har tre ville jeg sagt at det bør komme helt øverst på prioritets listen.

Vi er fem i familien, og i løpet av de 70kkm vi hadde Model S, så var det vel ingen av langturene vi kunne brukt seter bak. Vi fylte alltid opp bilen :). Så folk har forskjellige behov...


--
turfsurf

bare sånn til info så bruker vi aldri setene bak på langtur vi heller. Er de korte turene til og fra barnehage/skole samt til diverse aktiviteter med barnas venner/venninner på lasset at de er geniale.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

De funker fint på langtur også :) Hun på 5 år elsker å sitte der. Men pga dårlig sidestøtte for hodet stropper jeg fast en stor myk bag i setet ved siden av henne, og polstrer plastkanten langs C-stolpen godt. Dette både for at hun skal kunne hvile/sove komfortabelt, og for å redusere risiko for skader ved sidepåkjørsel. Totalt satt hun 5-6 timer der ila en dag i sommer. Eneste utfordringen er at man ikke hører de på bakerste rad helt frem, så de på rad 2 må være tolk og hjelpe til med å sende drikke osv.

I hverdagen er de geniale. Lett å sitte på kanten i bagasjerommet mens man spenner dem fast. Men vi bruker vanlige barneseter mest.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øggen

E det massiv økning av MS på finn? Får melding kvar dag om nye annonse, og i snitt e det ca 5 stk.
Mange som skal ha X, eller går dei til andre biler?
Merkelig også at biler som 70D og 85D med lik km, selgast tilnærma til lik pris. Mange som e "tvungen" til å selge?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Øyvind.h

Kommet 300 Model X på veldig kort tid. Det står nok for mesteparten av økningen på Finn. Ser det er ca 200 Model s ute nå. Mer enn de sedvanlige 130-140, men selv 200 er vel ganske lavt mtp at det ruller 10-12.000 av dem på veiene?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gladiator

Alt er relativt men det øker på og responsen er litt lav merker jeg på min P85D. Men mange er vel som meg og selger dersom grei pris og først da bestiller X. Endel har vel bestilt og undervurdert markedet, som er litt tregt nå. Så får markedet bestemme pris men tydelig at markedet 500-600 er sprekere enn 700-900. Er et lite tankekors at markedet betaler 550-600 for en 13P m høy km mens en 15P85D med lav km sliter under 800.

Øyvind.h

Ja det er smalt - ser den. Kanskje en illustrasjon på hvor mange flere kjøpere man finner rundt 550-600 enn 8-900. Det illustrerer også hvor mange som egentlig ønsker seg Tesla, men som ikke har råd.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

MrBacardi

Tesla selv har jo pr. nå 70 stk demobiler/ubrukte ute til salgs ( https://www.tesla.com/no_NO/new ), så jeg vil tro det legger en demper på Finn.no-markedet for tiden.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Bjoris

Så en 85D til 650 her om dagen, det er jo vesentlig rimeligere enn for kort tid siden. Veldig overrasket over at mange ser ut til heller å kjøpe 1. gen til 600...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA