Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Øyvind.h

Prisene står jo der? Jeg får opp nøyaktig samme pris i bruktbillisten som jeg får når jeg går inn på bilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:44
Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:40
Nå har de flyttet denne prisen nederst og den reelle prisen øverst,
Ikke på bruktannonsene. Her er ikke reell pris oppgitt i det hele tatt før man klikker seg inn på den enkelte bilen.

Aha, ser ikke ut til å komme inn der jeg... Får bare opp overskriften "Kjøp en brukt Tesla i dag
Rask levering og en begrenset 4-års, 80.000 kilometers, garanti på bruktbiler.
" og ikke noe mer...

Men de har i alle fall rettet opp dette på "design studio" der de også hadde denne "feilen" tidligere.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hodetelefoner


Toonster

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:44
Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:40
Nå har de flyttet denne prisen nederst og den reelle prisen øverst,
Ikke på bruktannonsene. Her er ikke reell pris oppgitt i det hele tatt før man klikker seg inn på den enkelte bilen.

Lager du ikke storm i et bittelite vannglass nå? Samme pris på oversikten som når man klikker inn på hver enkelt bil.

Eneste feilen Tesla har her er at de har med teksten: "Kostnad etter estimert besparelse" - men prisen er jo den samme når man går inn på annonsen

Muffinman


lunitiks

tillitsvekkende eller tillitsvekkende:o
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Stryk det som ikke passer. Isolert sett er dette en liten sak, men man må se et litt større bilde. Nettsidene har jevnlig vært preget av feil/uklar informasjon, og helt fram til nå har det vært vanskelig å få greie på hva serviceavtalene inneholder. Det har også til stadighet vært rot med garantibetingelsene hvor norske og amerikanske vilkår er presentert om hverandre på de norske nettsidene. I tillegg kommer denne omstridte saken hvor de ikke oppga kjøpsprisen tydelig nok. Påpakning fra forbrukerrådet ble trenert i det lengste, og når noe først ble endret var det så lite som overhodet mulig for å få rådet av nakken. Så har vi saken nevnt ovenfor som i seg selv ikke er stor, men som føyer seg inn i rekken av rot. Legg til at sidene til stadig preges av dårlige oversettelser som ikke gir god mening, så sitter ihvertfall jeg igjen med et dårlig inntrykk.

Intet av dette bør være vanskelig, eller ta lang tid å rette opp.

Toonster

For min del så sjekker jeg litt nærmere når jeg vurderer å kjøpe noe til 500.000 - 1.000.000.

Greit nok at det er skrantete at deres oppdateringer på nett ofte fører med seg gamle feil og oversettinger, men at dette er så graverende og er tillitts svekkende synes jeg er litt merkelig.

Litt off topic, men likevel: Synes disse leasing kampanjene ALLE driver med er mer graverende (enn Teslas kreative regnestykke) - hvor de "glemmer", alternativt "gjemmer" den lille detaljen vedr egenkapital.




krl

Er det i det hele tatt egenkapital? Trodde det mer var "startleie" eller noe slikt. Altså penger som kastes rett ut av vinduet.

Kanutten

Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:51
Aha, ser ikke ut til å komme inn der jeg... Får bare opp overskriften "Kjøp en brukt Tesla i dag
Rask levering og en begrenset 4-års, 80.000 kilometers, garanti på bruktbiler.
" og ikke noe mer...

Dette er vel det mest betenkelige. En bil som har gått 50km leveres med garanti som er redusert med et helt år (eller 20.000km). https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E40GF140555
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

frankofobia

Sitat fra: Kanutten på tirsdag 13. september 2016, klokken 21:03
Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:51
Aha, ser ikke ut til å komme inn der jeg... Får bare opp overskriften "Kjøp en brukt Tesla i dag
Rask levering og en begrenset 4-års, 80.000 kilometers, garanti på bruktbiler.
" og ikke noe mer...

Dette er vel det mest betenkelige. En bil som har gått 50km leveres med garanti som er redusert med et helt år (eller 20.000km). https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E40GF140555

Jeg snakket med en på Tesla Skøyen som sa at det var en "glipp" og at garantivilkårene 5 år eller 100kkm gjelder fra første gangs registreringsdato. Men det er ikke godt å si.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Amoss

Sitat fra: frankofobia på tirsdag 13. september 2016, klokken 21:19
Jeg snakket med en på Tesla Skøyen som sa at det var en "glipp" og at garantivilkårene 5 år eller 100kkm gjelder fra første gangs registreringsdato. Men det er ikke godt å si.

I og med at den står under "Nye biler" - og med en "begrenset nybilgaranti" - så burde det være korrekt ja. Dette er jo samme garantivilkår som i USA, og de har - igjen - "glemt" å oppdatere til norske vilkår.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Vidar1979


Cookie Monster

Ja :) Får da Autopilot hw som er et must mener nå jeg. Ekstra bonus at man slipper vann og knirkelyder fra panotaket  :P  ;D
2015 P85D

frankofobia

Sitat fra: Vidar1979 på onsdag 14. september 2016, klokken 12:39
Vil for eksempel det her være et godt kjøp?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80661366

Du burde forsøke å få ned prisen med i alle fall 50k. Her er 26,5% av garantien oppbrukt med tanke på kilometerstand. Den har ikke AWD og er pre-facelift noe som normalt burde virke i kjøperens favør. Men det er min subjektive mening
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA