Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 11:09
Hei,

Lukter på Tesla, og denne bilen er akkurat slik jeg ønsker meg - men jeg syns den er priset litt høyt?
Hva mener de som har fulgt med lenger enn meg?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81655373

På forhånd takk for innspill.
Helt klart, for den prisen så får du en tidlig 85D med samme akselerasjon, firehjulstrekk, færre barnesykdommer og autopilot. Minus er at du får mindre frunk, også vil sikkert noe mene at det er mer sporty hjuloppheng på P85+.


frankofobia

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 06. september 2016, klokken 11:57
Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 11:09
Hei,

Lukter på Tesla, og denne bilen er akkurat slik jeg ønsker meg - men jeg syns den er priset litt høyt?
Hva mener de som har fulgt med lenger enn meg?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81655373

På forhånd takk for innspill.
Helt klart, for den prisen så får du en tidlig 85D med samme akselerasjon, firehjulstrekk, færre barnesykdommer og autopilot. Minus er at du får mindre frunk, også vil sikkert noe mene at det er mer sporty hjuloppheng på P85+.

Ja den var dyr. Mener å ha lest at Tesla betaler under 500k i innbytte for 2013 P85+. At noen også innbiller seg kun 100k i tap på en 3 år gammel bil som på mange måte er utdatert når det gjelder utstyr må bunne i frisk fantasi  :P :o
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Sjøhyene

Hva man betalte for bilen for tre år siden er jo fullstendig likegyldig. Man må se på hva tilsvarende ca koster i dag og så trekke i fra for utdatert utstyr, garanti og slitasje.

I løpet av tre år har jo dollarkursen gått helt bananas, så verditap i kroner på den tiden har ingen relevans for dagens prising.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Squirrel

#1263
Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 11:09
Hei,

Lukter på Tesla, og denne bilen er akkurat slik jeg ønsker meg - men jeg syns den er priset litt høyt?
Hva mener de som har fulgt med lenger enn meg?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81655373

På forhånd takk for innspill.
Ja denne var for høyt priset. Selger den så dyrt fordi det er Signature kanskje?
Bestiller kanskje en Tesla tidlig 2017 :-)

jkirkebo

Sitat fra: frankofobia på tirsdag 06. september 2016, klokken 12:20
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 06. september 2016, klokken 11:57
Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 11:09
Hei,

Lukter på Tesla, og denne bilen er akkurat slik jeg ønsker meg - men jeg syns den er priset litt høyt?
Hva mener de som har fulgt med lenger enn meg?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81655373

På forhånd takk for innspill.
Helt klart, for den prisen så får du en tidlig 85D med samme akselerasjon, firehjulstrekk, færre barnesykdommer og autopilot. Minus er at du får mindre frunk, også vil sikkert noe mene at det er mer sporty hjuloppheng på P85+.

Ja den var dyr. Mener å ha lest at Tesla betaler under 500k i innbytte for 2013 P85+. At noen også innbiller seg kun 100k i tap på en 3 år gammel bil som på mange måte er utdatert når det gjelder utstyr må bunne i frisk fantasi  :P :o

Enig i at den er dyr. Min P85+ har gått litt mer (80kkm), har ikke 7 seter og er ikke Signature. Ellers fullutstyrt. Antar den ville solgt for omkring 525.000,- om jeg skulle kvittet meg med den. 125k ekstra er det neppe verdt for 2 ekstra seter og Signature-merke? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

morpheos

Ser det ligger ute en del P85+ i prissjiktet 570-600. Jeg gav selv 580' for en P85+ (2014, 48.000 km) med alt av utstyr minus 7-seter (og ikke signature) i februar. Tenker at gitt utviklingen siste 6 mnd med nye modeller etc., så er det litt kjøpers marked. Nevnte bil selges jo fra forhandler, så tenker nok at det er muligheter for å prate ned denne bilen en god del.

FrodR

Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

JorgenM

Vi har også 3 barn, men ville ikke ha 7-seter da de ekstra setene tar opp mye bagasjeplass. "Hullet" de er montert i står alltid åpent hos meg og er perfekt å legge handleposer i :)

Mulig det går å demontere de ekstra setene, i såfall er det jo greit.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

FrodR

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:39
Vi har også 3 barn, men ville ikke ha 7-seter da de ekstra setene tar opp mye bagasjeplass. "Hullet" de er montert i står alltid åpent hos meg og er perfekt å legge handleposer i :)

Mulig det går å demontere de ekstra setene, i såfall er det jo greit.
Muligens godt poeng!
Har du tre barneseter bak? Lurte på hvordan plassen er i så fall. Trenger å bruke to forover og et bakovervendt.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

TRM

Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:35
Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.
Vi også har tre barn, med Model S med 7 seter. Har hatt lånebil med 5 seter i en ukes tid, og har savnet ekstrasetene hver eneste dag.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

JorgenM

Vi har 3 barneseter bak ja, det ene er bakovervendt. God plass i bredden, men det ene forovervendte setet kan vi kun ha i midten da nakkestøtten krasjer i taket på bilen hvis vi har det på en av sidene...

Ellers er setebelteforlengere et must, da de er festet helt nede i setet og ikke løse slik som på andre biler. Vi kjøpte 20cm forlengere, men de står fortsatt under kanten på seteputene så skulle gjerne hatt 25-30 cm.

Ungene digger forøvrig bilen :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

morpheos

Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:35
Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.

Hvis bilen er det du er etter, så taper du ikke noe på å prøve. Jeg tror ikke det å snakke ned bilen 10-15% av annonnsert pris er en umulighet i dagens marked. Tenk mindre på kroner og mer på prosentverdi ;) du bør ha klar noen argumenter for hvorfor dog.

FrodR

Setter stor pris på innspillene deres folkens!
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

peik

Ser noen biler på finn.no som selges med ett hjulsett, spesielt fra forhandlere. Det er vel ingen Teslaer som har gått i Norge som ikke har vinterdekk? Er ikke den bilen jeg ville kjørt med helårsdekk, så jeg regner med at dette er kun for å fremstå med en noe lavere pris på finn.no, og at de legger på prisen ca 20.000 kr for å få med to hjulsett.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Sjøhyene

Sitat fra: FrodR på tirsdag 06. september 2016, klokken 19:35
Takk for tilbakemeldinger folkens, da er jeg altså ikke på villspor her. Signature har ingenting å si for meg, 7-seter er ikke helt ueffent da jeg har tre små barn selv, men ikke noe must. Da avventes det nok rundt denne, snakker den vel ikke lett ned 50-80k vil jeg tro.

Du vet ikke hvor genialt det er med 7-seteren før du har fått litt IRL erfaring. Har selv to små barn og de brukes flittig. F.eks ved henting i barnehage så slipper man å dra skitt og søle inn i kupeen. Når andre unger skal være med steder har vi i praksis alltid plass til to ekstra unger uten noe ekstra styr med barneseter. Er virkelig genialt så når du har tre ville jeg sagt at det bør komme helt øverst på prioritets listen.
Det at man mister litt bagasje plass bak vil jeg si er et marginalt argument da bilen i utgangspunktet har vanvittig mye plass til bagasje.Har selv aldri klart å fylle den helt opp på noen turer vi har vært.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA