Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: Øggen på fredag 09. september 2016, klokken 15:08
E det massiv økning av MS på finn? Får melding kvar dag om nye annonse, og i snitt e det ca 5 stk.
Mange som skal ha X, eller går dei til andre biler?

Begynner å bli en del X også på Finn. Flere som spekulerer i å tjene penger på den, tydeligvis.

Bjoris

Sitat fra: StianSalG på fredag 09. september 2016, klokken 21:19
Sitat fra: Øggen på fredag 09. september 2016, klokken 15:08
E det massiv økning av MS på finn? Får melding kvar dag om nye annonse, og i snitt e det ca 5 stk.
Mange som skal ha X, eller går dei til andre biler?

Begynner å bli en del X også på Finn. Flere som spekulerer i å tjene penger på den, tydeligvis.

Ser de har lagt seg mellom 120.000 og 200.000 over pris om du bestiller ny nå. Greit nok, men med såpass kort leveringstid på ny så skal du ha rimelig dårlig impulskontroll for å falle for disse bilene. Artig forresten å se den til 990.000 som har delskinn og ikke premium, måtte se tre ganger på bildene for å se om setene var i skinn eller ikke, men dårlige bilder. Uansett ser veldig bra ut uten skinn syns jeg...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TRM

Sitat fra: bjoris på lørdag 10. september 2016, klokken 11:30
Sitat fra: StianSalG på fredag 09. september 2016, klokken 21:19
Sitat fra: Øggen på fredag 09. september 2016, klokken 15:08
E det massiv økning av MS på finn? Får melding kvar dag om nye annonse, og i snitt e det ca 5 stk.
Mange som skal ha X, eller går dei til andre biler?

Begynner å bli en del X også på Finn. Flere som spekulerer i å tjene penger på den, tydeligvis.

Ser de har lagt seg mellom 120.000 og 200.000 over pris om du bestiller ny nå. Greit nok, men med såpass kort leveringstid på ny så skal du ha rimelig dårlig impulskontroll for å falle for disse bilene. Artig forresten å se den til 990.000 som har delskinn og ikke premium, måtte se tre ganger på bildene for å se om setene var i skinn eller ikke, men dårlige bilder. Uansett ser veldig bra ut uten skinn syns jeg...
Delskinn så veldig bra ut! Når de i tillegg er sinnsykt slitesterke i forhold til pølseskinnet Tesla leverer ut, og er mer behagelig å sitte i, sommer som vinter (kanskje med unntak av ventilerte skinnseter?) - så burde valget være opplagt.

Men skjønner at at man er redd for å gjøre "utradisjonelle" valg i denne prisklassen. Valgte selv pølseskinn fremfor delskinn på vår andre Model S - kun pga frykt for "hva markedet vil ha"... :(
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Bjoris

#1293
Tesla sier selv at delskinn holder bedre på S, så får vi håpe det blir slik på X også. Hadde NextGen kommet med delskinn tror jeg valget hadde vært enkelte for mange, delskinn på original setene ser billig ut i mine øyne, sikkert bra, men ville ikke valgt det på S. Godt mulig en burde velge skinn på X også for 2. håndsverdien, men tror nok at det handler litt om hvilken utgave en velger, en med mye utstyr bør nok ha skinn også, men en litt ribbet tror jeg går greit uten skinn...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Cookie Monster

#1294
Skinn er slitesterkt. Ja kan bli litt skrukkete og får små sprekker osv etter noen år men det får alt av skinn. Vil likevel holde leeeengre før det blir hull i.
Er mye lettere å vaske også. De bilene jeg har hatt før med tekstilsete har alle hatt hull i og stygg slitasje. Men en jeg hadde med skinn som hadde gått 280 000km holdt seg veldig bra. Mulig tekstil er bedre på Model S men finnes enda ingen 10 år ++ model S med nesten 300 000km ;)

Skinn vil som nevnt ganske raskt se litt slitt ut etter noen år men vil ofte slippe hull og rift etter 10-15år ++. Så lenge det er ekte skinn og ikke plastikk skai som ikke tåler mye og får veldig lett rift ;)
2015 P85D

bilpower.no

Noen som er intr. i en P85D, rød, med alt utenom pano og +2seter. Eventuelt hvor bør jeg legge meg i pris. Har gått 70.000km.

frankofobia

Tror det er mange på Finn som burde sjekke hva brukt P90D koster hos Tesla nå for tiden om de skal ha håp i helvete med å få solgt sine biler. Ser at det ligger flere 2015 P85D på Finn til langt over det Tesla skal ha for 2016 P90D som har gått nesten ingenting.

https://www.tesla.com/no_NO/new?model=ms
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Corny

Men hva mener Tesla med "Kostnad ​​etter estimerte besparelser" i sine bruktannonser? Er den faktiske kostnaden høyere enn det som står oppgitt?
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Sjøhyene

Sitat fra: Gladiator på fredag 09. september 2016, klokken 20:23
Er et lite tankekors at markedet betaler 550-600 for en 13P m høy km mens en 15P85D med lav km sliter under 800.

Tror differansen på 550 og 800 er ganske enorm for folk flest. Personlig følte jeg når jeg kjøpte for tre år siden at det gikk en smertegrense for bilkjøp på 600. (da medberegnet alle elbil besparelsene)
Kanskje kunne 650 gått i dag, men hoppet opp til 800 føles stort. Man er lissom oppe og snuser på millionen da. :P Tipper endel familier med vanlige lønninger tenker litt som oss.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Bjoris

Sitat fra: Corny på tirsdag 13. september 2016, klokken 00:38
Men hva mener Tesla med "Kostnad ​​etter estimerte besparelser" i sine bruktannonser? Er den faktiske kostnaden høyere enn det som står oppgitt?

Du må se på den høyeste summen, den andre er for å vise pris vs fossilbil. Tesla har fått flere påpakninger om å ta dette bort, men jeg syns egentlig det er viktig å fremheve, det ER mye rimeligere å kjøre elbil...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

Problemet er at de ikke tar med de økte utgiftene til bl.a hjulstillingskontroll som later til å være helt spesielle for Tesla. Videre er det jo slik at mange som strekker seg økonomisk for å kjøpe en slik bil gjerne tar med besparelser som Tesla fremhever for å få regnestykket til å gå opp. Da er det feil at de tar med besparelser til bompenger, som kan falle bort. De burde også ta med at forsikringen er dyrere enn bilen slike kjøpere sannsynligvis kommer fra, og at dekkene er dyrere enn "Mondeoen" de hadde før.

Brura blir i overkant pyntet med slik markedsføring, og jeg liker det ikke.

o.b.lix

Tja, jeg kommer fra en "eldre" mercedes suv, og liten tvil om at totalkostnad med Tesla er laaangt lavere.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Sitat fra: bjoris på tirsdag 13. september 2016, klokken 08:51
Du må se på den høyeste summen, den andre er for å vise pris vs fossilbil. Tesla har fått flere påpakninger om å ta dette bort, men jeg syns egentlig det er viktig å fremheve, det ER mye rimeligere å kjøre elbil...

Nei, de fikk vel ikke beskjed om å ta det bort. Problemet var bare at de fremhevet denne prisen over den reelle prisen noe som lett kunne missforståes til at det var denne summen man måtte ut med. Nå har de flyttet denne prisen nederst og den reelle prisen øverst, og har brukt en mindre font på besparelse-prisen, slik at denne missforståelsen ikke lengre bør kunne forekomme. At de også viser denne "pris med besparelser" er det vel ingen som har klaget på? Selv om man klart kan diskutere hvor reelle disse besparelsene er :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Da har du tatt med alle faktorer, og da er det gyldig argumentasjon. Det Tesla driver med er å trekke fra det de mener går i deres favør på oppgitt salgspris uten å ta høyde for faktorer som trekker i andre retningen. Det reagerer jeg på, foruten det faktum at de faktisk oppgir en salgspris som faktisk ikke er reell. Hvis de kunne oppgi det man må betale for kjøretøyet og heller vise til det de mener er besparelser adskilt ville det vært greit.

Muffinman

Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:40
Nå har de flyttet denne prisen nederst og den reelle prisen øverst,
Ikke på bruktannonsene. Her er ikke reell pris oppgitt i det hele tatt før man klikker seg inn på den enkelte bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA