Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av daggad, mandag 05. november 2012, klokken 19:36

« forrige - neste »

eivisa

#255
Jeg og passerte 100000km i dag.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

nordvik

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Olee

Sitat fra: nordvik på tirsdag 19. mai 2015, klokken 17:07
Sitat fra: Olee på tirsdag 19. mai 2015, klokken 16:50
Hvordan er batteriet etter 100.000km? Og bilen generelt?  :D
Merker ingen forskjell på batteriet til tross for mishandling av batteriet ved hurtiglading. Er helt sikkert største kunden hos EV power! :-)
Ellers er bilen tipp topp, bortsett fra drittlakk....
Høres bra ut! For meg så virker det som at enkelte mener hurtiglading er svært skadelig. Dette fikk jeg også høre hos VW forhandler, da selger sa noe om max en hurtiglading per dag.
Jeg hurtiglader med god samvittighet, og det høres jo lovende ut når jeg leser hva andre erfarer også :)



RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)



eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Olee

Noen som vet hvor mange % garantien gjelder for? Og ikke bare antall streker?

Tellus

Har passert 50.000 km. Bilen kjøpt november 2011.

Som alle andre norske Leaf har jeg 12 bars fortsatt. Merker egentlig ikke at bilen har mistet kapasitet enda.
Sannsynligvis er kapasitettapet rundt 5%. Noe særlig mer burde jeg merke.
Lader stort sett til 80%. Hurtigladet 2 ganger totalt.

Ellers har bilen fungert veldig bra. Fikset et par småting i forbindelse med årlig service (knirk i forstilling når jeg kjørte over fartsdumper, treige vindusheiser, dårlige spyledyser til vindu.).

leafnor

Ny på forumet og "ny" med EL-bil.
Kjøpte brukt Leaf 2012 tre uker siden. Den er gått 67.000 km.
Forrige eier pendlet 3-4 dager i uken 14 mil daglig, med lading på arbeidsplass og 16A hjemmelader. Aldri vært hurtigladet.
Kjøpte Leaf'n etter å ha vært ansvarlig for leasing av en på jobb til småkjøring ansatte ellers ville brukt privat bil til gjennom bommer etc her i Trondheim. (Den er nå ett år og kun gått 380 mil!) Ble overbevist med den at vi i husstanden kunne kvitte oss med den ene fosile bilen, og skaffe en Leaf.
Når den nå snart 3 år gamle lades til 100% blir det rundt 125km kjørelengde. Computer sier forbruket er på 1,7 kWt/mil. Tre vintre på salte veier i Trøndelag ga rimelig rustne bremser. De har jeg banket rusten av og "galvanisert" med Zinkspray, og er nå gode som nye igjen.
Den 2014 Leaf på jobb har Brake funksjon som bremser mer enn hva min 2012 gjør i ECO mode. Om jeg ikke husker feil så virker brakefunksjonen på den 2014 Leaf selv om bilen er ladet 100%, mens min 2012 ikke bremser (Regenrerer) ved 100% batteri før etter noen km kjøring.


Leaf 2012/Aug 160.000 km

leafnor

"FirmaLeaf" som nå er ett år gammel.

Kun gått 3841 km siste år.

AHr=64,72
SOH=98%
Hx=99,11
Spenning: 395,54
SOC=97%
5 QC og 149 L1/L2
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Carl Anton Stenling

Her er det en artikkel om en taxi i Glasgow som har kjørt 160.000 km på 24 måneder:

http://insideevs.com/nissan-leaf-taxi-hits-100000-miles-still-battery-bars/

Alle batteristrekene er på plass fremdeles.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Elbirger

128411 km er tilbakelagt siden desember 2011. Har ikke market noen endringer I batterikapasiteten. Generelt ingen problemer med bilen
Nissan Leaf siden November 2011, 127000km
Peugeot iOn 2011 rød
Reservert Tesla Model X #1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA