Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av daggad, mandag 05. november 2012, klokken 19:36

« forrige - neste »

Leon

Sitat fra: Elbirger på mandag 22. juni 2015, klokken 08:47
128411 km er tilbakelagt siden desember 2011. Har ikke market noen endringer I batterikapasiteten. Generelt ingen problemer med bilen

Høres lovende ut! Tydelig at at batteriet liker å bli brukt, mye :)

Sakser dette fra et tidligere innlegg fra deg. Er dette fortsatt ditt vanlige bruksmønster? I så fall kan vi bare "glemme" Nissans anbefalinger, men dette stemmer for så vidt også med mine erfaringer...

Sitat fra: Elbirger på torsdag 19. desember 2013, klokken 21:00
Ja, jeg lader alltid til 100%. (Har aldri brukt ladetimeren) Har hurtigladet mange ganger, og er ofte helt nede på "skilpaddemodus", så ofte faktisk at Skilpadda har fått navnet: "Chelly" av barna i baksetet. :-*
Så jeg har med andre ord ikke fulgt rådene jeg fikk da jeg kjøpte bilen. Neste gang batteriet er tomt, tenkte jeg å måle antall kWh som laderen dytter inn i batteriet. Da får jeg sjekket eksakt om noe har endret seg siden bilen var ny.
Har som nevn ikke merket noen endringer i rekkevidden, og vi runder 80000 km ganske snart.

Hadde vært interessant å få sett en måling av batteriet ditt med Leaf Spy! :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#271
Passerte 101.000 km i dag etter 3,5 år og "presangen" fra bilen var at jeg mistet første strek :(
Har aldri hatt "Chelly".
Jeg har merket reduksjon av kjørelengde siden bilen var ny, ca 10-15%, selv om batterirapporten fra forhandler i januar sa "100% kapasitet" - må være målemetoder de velger å bruke for å presentere for kundene.

Men faktisk rekkevidde er fortsatt den somme som en (ganske) ny eNV200 Evalia. Bedre enn hva alle de som trodde en elbil ikke kunne klare en eneste vinter behøvde å bytte batterier 2. hvert år, kommentar fra naboer og kolleger da jeg dukket opp med Leaf'en i 2011. Er det noen som fortsatt får spørsmålet om hvor mye det koster å bytte batterier?

Konklusjon - jeg er glad for at jeg satset på elbil i 2011, jeg fikk tidlig demonstrert at en elbil kunne være en primærbil for en familie.

Men dårlig erfaring med Nissan importør og forhandler gjør at jeg kommer til å se til andre merker/forhandlere når Leaf'en en gang skal erstattes.

Edit: en skriveleif i kilometerstanden (bildet er korrekt)

leafnor

Passerte 70000km på lørdag.
Lader til SOC 92,6% på SpyLeaf.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Powerflux

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 07. juli 2015, klokken 23:34
Passerte 100100 km i dag etter 3,5 år og "presangen" fra bilen var at jeg mistet første strek :(

Kanskje du er den første med Norsk kjøpt Leaf som mister en kapasitetsbar :-X
Det burde isåfall Nissan gi deg en liten påskjønnelse for ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

eivisa

103500km passert. 2011mod. Fortsatt alle barer.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

emil

Sitat fra: Powerflux på onsdag 08. juli 2015, klokken 09:27
Sitat fra: Finnøy på tirsdag 07. juli 2015, klokken 23:34
Passerte 100100 km i dag etter 3,5 år og "presangen" fra bilen var at jeg mistet første strek :(

Kanskje du er den første med Norsk kjøpt Leaf som mister en kapasitetsbar :-X
Det burde isåfall Nissan gi deg en liten påskjønnelse for ;D

Tror Leafen hans har blitt litt sur etter annkomsten av Teslaen og tar det igjen med å fjerne en kapasitetsbar. Hadde bilen blitt brukt like mye som før kan det være at den fortsatt hadde hatt 12/12

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 07. juli 2015, klokken 23:34
...selv om batterirapporten fra forhandler i januar sa "100% kapasitet" - må være målemetoder de velger å bruke for å presentere for kundene.

Sa den 100% eller bare 12/12? Batterirapporten jeg fikk utskrevet hadde ingen prosentvisning av kapasitet.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: emil på onsdag 08. juli 2015, klokken 10:38
Tror Leafen hans har blitt litt sur etter annkomsten av Teslaen og tar det igjen med å fjerne en kapasitetsbar. Hadde bilen blitt brukt like mye som før kan det være at den fortsatt hadde hatt 12/12
Det kan nok stemme  ;) Leaf'en har jo bare blitt kjørt 1500 km de siste 3 mnd mens Teslaen har fått rulle 12.000km i samme periode. Men behovet for ICE er blitt eliminert.

Tror likevel batteriet skal klare å passere 200.000km med minst 70-80% restkapasitet, er mer redd for rust på de delene av karosseriet som er stål enn for levetiden på batteriet.

Sitat fra: emil på onsdag 08. juli 2015, klokken 10:38
Sa den 100% eller bare 12/12? Batterirapporten jeg fikk utskrevet hadde ingen prosentvisning av kapasitet.
Batterirapporten sa 100%, men skal dobbeltsjekke med vedlegget når jeg finner det.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Dere andre som bruker Leaf'en flittig, har dere husket å registrere årlig kjørelengde her. Finnes fortsatt de som tror at en elbil bare ruller noen få km i året:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22281.15.html

donkemaen

Sitat fra: Finnøy på onsdag 08. juli 2015, klokken 23:40
Det kan nok stemme. Leaf'en har jo bare blitt kjørt 1500 km de siste 3 mnd mens Teslaen har fått rulle 12.000km i samme periode. Men behovet for ICE er blitt eliminert.

Lader du fortsatt Leafen til 100%? Kanskje det har noe å si? Den bør ikke stå for lenge med fullt batteri.

donkemaen

Er det noen som har lengre rekkevidder å rapportere?

nordvik

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).


Powerflux

Sitat fra: nordvik på torsdag 29. oktober 2015, klokken 19:51
I følge servicefolka så var den bra sist jeg var på service. Har mista en batteribar
Har du sjekket mot LeafSpy og sett hvilke tall som spyttes ut der?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA