Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

Foleson

Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Foleson på mandag 30. juni 2014, klokken 13:13
2195 i dag...

Gratulerer!
Ser ut til at tempoet på reservasjoner begynner å øke litegrann.

Maister

"Det er Offisielt" ;D

Reservasjon nr. 2201 er i boks!
Da er det bare å smøre seg med tolmodighet......

sigurdi

Gratulere til både Maister og Finnøy.

Da er totalen i Europa oppe i : 2572 (Reservasjons nummer)
World Wide: 17 336 (Total antall reservasjoner ink doble, trekte osv osv osv)

Så vil tro det nærmer seg 15000 faktiske reservasjoner World Wide. :-)
(Men over 10000 er det nok helt sikkert som er aktive)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

André S. P.

Euroleaf, perlehvit Tekna, Selvfølgelig med "dobbeltlader", Navn: Elinor, Levert 3. juni 2013.

Tesla Model X, sekvensnummer 2211
(reservert 2/7-14)

Edison

Då var #2234 min :D

Gler meg som ein unge til julafta! (usikker på om eg er glad for å måtte gå rundt med den kjensla i over eit år..)

TMX

#1671 og gleder meg som så mange andre her som en unge  :)

Men har også noen bekymringer. La oss si at vi passerer 50k el biler i Norge før vi får bilene våre i 2015 eller 2016 og regjeringen bestemmer seg for å legge mva og engangsavgift på el biler. Hva tror dere skjer hvis vi da allerede har spesifisert utstyr på bilene våre og ikke lenger kan trekke oss fra reservasjonen med Tesla. Vil vi bli tvunget til å gjennomføre en handel som kan bli dobbelt så dyr som vi først trodde når vi reserverte?

elbilertilalle

Lurer på om det går an å skrive i salgskontrakt at kjøpe kan heves ved prisendringer...
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Amoss

Sitat fra: TMX på mandag 07. juli 2014, klokken 22:14
Men har også noen bekymringer. La oss si at vi passerer 50k el biler i Norge før vi får bilene våre i 2015 eller 2016 og regjeringen bestemmer seg for å legge mva og engangsavgift på el biler.

Denne regjeringen har droppet tallet 50k da de tiltrådte, de opererer kun med 2017. Det betyr altså til og MED 2017. Eneste som jeg kan se at kan endre dette er evnt. krav fra EU, noe jeg overhode ikke tror vil komme, og da neppe før 2017. Så det som egentlig er spennende er å se hva som skjer i 2018 og utover.

Dernest, dersom elbilfordelene forsvinner, så behøver det ikke være en fullt så stor katastrofe som enkelte ser for seg. Elbiler må nødvendigvis ikke betale noe CO2 avgift.... Så langt ser det ut som om avgiftene i større og større grad skyves over fra vekt/hk til c02. HK avgiften? Vel, om MX kommer med 90HK slik som MS, eller 130/150, i vognkortet, så blir heller ikke det den helt store katastrofen. Selv om andre elbilfordeler skulle bli borte, så antar jeg fortsatt at vektavgiftene vil trekke fra batterivekten før beregning. Så om det er opp til meg å gjette så tipper jeg at prisen øker med ett sted rundt 25-35% max.

Men uansett, regjeringen har lovet en stor total gjennomgang av bilavgiftene til høsten. Så før noen får "den store skjelven" bør man i det minste se hva som kommer ut av det.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Edison på søndag 06. juli 2014, klokken 22:09
Då var #2234 min :D

Gler meg som ein unge til julafta! (usikker på om eg er glad for å måtte gå rundt med den kjensla i over eit år..)
Gratulerer!

Siden august i fjor har jeg håpet at det bare var halvannet år igjen - og det ser det fortsatt ut som det kan være :o Men håper de siste signalene betyr at neste år kommer den virkelig  ;)

#235
Da er #2243 bekreftet. Og dette med kona's viten om at et nytt "svangerskap" og laaaaaange forum seanser på nett. Thi hi

trulss

S85 + X #2250

elbas

Hvor ser dere P- nummeret? Har kun fått RN- nummer på mail.
Nissan leaf 2014

satheesh.net

Sitat fra: crossbasse på torsdag 10. juli 2014, klokken 12:53
Hvor ser dere P- nummeret? Har kun fått RN- nummer på mail.

Finnes ikke noen P-nummer før bilen er i produksjon. ;)

elbas

Okey, skjønner, da er det sekvensnummer da? Hvordan ser man dette?
Nissan leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA