Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

nofuelno

Sitat fra: GeirB på tirsdag 29. april 2014, klokken 20:08
På vei mot helelektrisk bilpark i heimen. Tesla model X #1908 bestilt på lørdag. (Bekreftet nr i rekka i dag tirsdag.) Har kjørt Nissan Leaf i 2,5 år. Når Teslaen kommer sier vi farvel til en gammel Mercedes - trofast og god bil - men feil drivstoff (og bruker MYE av det...). ;D

Noen som forresten vet om det finnes overgang til type 2 kontakt fra Proxll garasje lader (som brukes til Nissan Leaf)?
Hei, om du har en Pod Point lader fra Proxll, så finnes det ikke noen overgang til Type2, men vi kan ta den i innbytte mot en egnet veggboks for Tesla.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Havebigfun

Sig # ca. 330 bekreftet idag 8)

ghsdevel

Ford Focus Electric: 14.01.2014 - Solgt
Tesla Model X: #1998 - Avbestilt

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Da vil #2000 bli passert før 17. mai... ;)

sveih

Mulig dette står en plass men jeg antar at det er 500 signatur modeller world wide? Vi risikerer ikke at det er en annen liste i usa som gjør at vi passerer 500 signatur selv om vi er på 300 tallet nå?

Øyvind.h

Joda. USA har egen sig rekke. Husker ikke nøyaktig, men mener de har langt flere US sig enn europeiske.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sveih

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. mai 2014, klokken 23:29
Joda. USA har egen sig rekke. Husker ikke nøyaktig, men mener de har langt flere US sig enn europeiske.

Så det er ikke 500 signature world wide men 500 som skal til eu?

0dB

1746 signaturereservsjoner totalt som er registrert.
Oppdateringene ser du i innlegg nummer 2 i denne tråden:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/7535-Model-X-Tally?p=111095#post111095
Model X90D - Mottatt 20.09.2016

Øyvind.h

Sitat fra: sveih på torsdag 29. mai 2014, klokken 23:38
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. mai 2014, klokken 23:29

Så det er ikke 500 signature world wide men 500 som skal til eu?
For Model S var det 1000 (mulig de hevet det til 1200) Signature som gikk til USA. 500 gikk til europa om jeg ikke husker feil.

For Model X er jeg usikker på antallet? Virker som om salget av Signature Model X går trått sammenlignet med Model S sig salget i sin tid.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 30. mai 2014, klokken 07:59
For Model S var det 1000 (mulig de hevet det til 1200) Signature som gikk til USA. 500 gikk til europa om jeg ikke husker feil.

Var det ikke også noen - 300? - som skulle til Canada?  Men salget der gikk vist trått, så mulig noen av disse gikk til USA (derav evnt. økningen fra 1000).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

For Model X er jeg usikker på antallet? Virker som om salget av Signature Model X går trått sammenlignet med Model S sig salget i sin tid.

Tja, i Europa det var mulig å bestille TMS Sig modeller etter at priser og spec var kjent og fram til 3-4 måneder før de første leveransene faktisk begynte.

Når TMX Sig har fyllt opp kvoten i USA og langt på vei å gjøre det samme i Europa før priser og spec er klar, så synes jeg at reservasjoner av TMX overstiger TMS - spesielt når såpass mye er usikker.

Det har ikke dukket opp noen nye kjørende prototyper siden de første som ble vist for over 2 år siden.

Øyvind.h

Sitat fra: Finnøy på lørdag 31. mai 2014, klokken 10:39

Tja, i Europa det var mulig å bestille TMS Sig modeller etter at priser og spec var kjent og fram til 3-4 måneder før de første leveransene faktisk begynte.

Når TMX Sig har fyllt opp kvoten i USA og langt på vei å gjøre det samme i Europa før priser og spec er klar, så synes jeg at reservasjoner av TMX overstiger TMS - spesielt når såpass mye er usikker.

Det har ikke dukket opp noen nye kjørende prototyper siden de første som ble vist for over 2 år siden.
Jeg bestilte sommeren 2012. Da var Model S Sig utsolgt, ett år før første leveranse i USA, og 1,5 år før produksjonen kom skikkelig i gang. Jeg satt meg på Sig venteliste, og fikk tilbud om sig plass desember 2012. Takket nei.

Reservasjonstakten for produksjonsmodeller derimot virker å være høyere for Model X ift. Model S i samme tidsrom.

Ift. Sig tipper jeg dette handler om hvordan Model S sig ble håndtert. Ift. ordinær produksjon tipper jeg det skyldes at selskapet er langt mindre utrygt enn før Model S leveransene startet.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 31. mai 2014, klokken 11:38
Jeg bestilte sommeren 2012. Da var Model S Sig utsolgt, ett år før første leveranse i USA, og 1,5 år før produksjonen kom skikkelig i gang. Jeg satt meg på Sig venteliste, og fikk tilbud om sig plass desember 2012. Takket nei.
Da misforstod jeg tilgjengelighet på TMS Sig. Husker Sig modeller lå som alternativ i fjor vår prisoversikter, usikker på om det var valg på bestillingssiden.

Men dette er egentlig OT  ;)

satheesh.net

Ok, jeg klarte ikke å la være - Tesla Model X reservert::) ;D

Gratulerer!  Da ble det i alle bekreftet at "milepælen" med 2000 reservasjoner er passert ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA