Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av kberge, mandag 22. oktober 2012, klokken 21:14

« forrige - neste »

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Lanber

Skal ha en sig X privat, men vurderer seriøst å kjøpe 2 og selge 1 ved levering.
Tror det blir rift om disse bilene og Tesla har begrenset produksjons kapasitet ut hele 2015 i forhold til det som kommer av bestillinger.

Men så er det å hoste opp 460 laken vs 230 da.

Sulle

Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

sigurdi

Bestiller du standard versjon nå, kommer en etter ca 16000 reserverte biler World Wide.
(Reelt kanskje 10-12000, noen har avbestil og bestilt på nytt, andre har reservert både signature og vanlig osv)
Men sannsynligheten for at du får bil i 2015 begynner å minke om en reserverer standard nå.
Får håpe at Europa og Norge blir prioritert med stor levering når produksjonen kommer igang.
Selv blir det spennende å se forskjellen på signature og standard, har bestilt begge for å kunne velge. :-)
Kjøpe begge og selge den jeg ikke vil ha?
Horten

autofil

Hei,

Avbestiller min i dag:( Husker ikke fra tidligere innlegg; er min plass (#1367) noe jeg kan selge videre hvis noen er interessert, eller er det bare å kansellere?

Mvh
SMO

satheesh.net

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på tirsdag 10. juni 2014, klokken 10:16
Hei,

Avbestiller min i dag:( Husker ikke fra tidligere innlegg; er min plass (#1367) noe jeg kan selge videre hvis noen er interessert, eller er det bare å kansellere?

Mvh
SMO

Du kunne ikke sagt ifra for tre dager siden da?!? ::) Reserverte min på lørdag nemlig...  :P

autofil

:) Hører med Tesla nå om den kam overdras. Tror ikke det.

akseln

Reservasjoner er vel ikke omsettelig direkte. Alternativet er å selge en ferdig levert bil.

autofil

En tidligere plass vil kanskje være ønskelig for noen, men som sagt. Mener å ha hørt det ikke går.

sigurdi

Det går ikke an å selge, gi bort eller lignende på reservering.
Eneste mulighet, er å kjøpe bilen hente den og så selge den videre.
Når en har hentet ut bilen sin kan en gjøre som en vil med den. :-)
Horten

autofil

satheesh.net

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på tirsdag 10. juni 2014, klokken 10:34
En tidligere plass vil kanskje være ønskelig for noen, men som sagt. Mener å ha hørt det ikke går.

Sånn bare for å ha det avklart; du kan avbestille reservasjonen og få tilbake "depositumet". Så du er ikke i noen direkte bindende avtale riktig ennå. Men jeg tror også mulighetene for å overta en reservasjon er problematisk. :-\

Så til tusenkroners spørsmålet: Hvorfor angrer du? ???

autofil

Hei,

Det har vært en avgjørelse som har vokst frem over tid. Først: Jeg er overbevist om at TMX blir en helt rå bil!

Mine grunner for kansellering:
- Reel usikkerhet om når jeg kan få bilen. Jeg frykter det fort blir senhøst 2015. Jeg opplever nå ventetiden lang.
- Tildels frykt for at regjeringen, mot sunn fornuft, vil øke avgiftene på en eller annen måte når det 50k biler nås. Vi har ingen sikre uttalelser noen veier enda.
- Jeg kommer til å gå for en e-Golf. 95% av min bilbruk er lokal - jeg bor 14km utenfor Oslo. Gitt at dette ikke er en 7-seter beholder jeg Touran inntil videre. Det vi dog virkelig vurderer er å selge Touranen etter 6 mnd, for så å leie 7-seter til langhelger etc. El-bil kjøring vil bli en ny hverdag hvor det må planlegges - og jeg gleder meg. Vet det vil kreves mer planlegging enn med en TMX - men jeg tør ikke vente lenger:)

Ønsker dere lykke til med bilene - gleder meg til å se endelig versjon!

mvh
SMO

sigurdi

Lykke til med e-Golf fin og god bil og du får den allerede i Februar Mars 2015 om du bestiller ASAP. :-)
Horten

OddB

Jeg tror sjansen for at det blir gjort noen som helst endringer i de avgiftene som påvirker bilkjøpet (MVA+engangsavgift) i løpet av ett år er mikroskopiske.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA