Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan forlenge rekkevidden om vinteren

Startet av gyathaar, søndag 05. februar 2012, klokken 00:25

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: BE på tirsdag 24. januar 2012, klokken 11:06
Jeg har oversatt det aller meste av interessant informasjon i "strings.xml" filen, og legger den med her slik at ikke alle trenger å gjøre det samme.

Flottings! En liten leif:

Estimert kjørelende -> Estimert kjørelengde
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

BE

Sitat fra: RuneW på tirsdag 24. januar 2012, klokken 13:57
Estimert kjørelende -> Estimert kjørelengde

Takk skal du ha, den så jeg ikke. Fil oppdatert (samt noen andre jeg har funnet).
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

gyathaar

Modifiserte versjoner av
smali\com\aqsmartphone\android\nissan\tools\RequestManagerAndroid.smali
og
smali\com\aqsmartphone\common\model\login\LoginInfo.smali

som hindrer at man blir logget ut (husker og lagrer lastbalanserings-cookien)

Ser ut som en liten bug i koden i forbindelse med at man blir logget ut i fordi man er inaktiv lenge... får ikke logget inn igjen uten å restarte programmet.. skal fikse...
Har byttet ut RequestManagerAndroid med versjon som jeg tror fikser dette.. men må vente til jeg får en timeout for å teste dette (timeouten er tydeligvis lengre enn 15 minutter)

BE

Fantastisk! Da må jeg bare vente til jeg er tilbake på jobben i morgen, jeg fikk ikke til å generere APK-filen på Linux maskinen etter at den var modifisert. Jeg skal klare å vente.

snurre100

Venter på Kia E Niro

ovev

Du er en magiker gyathaar. Ikke bare finner du ut hvordan man kan modifisere den amerikanske programvaren til å fungere på europeiske versjoner, men du gjør den jo bedre enn originalen også. :o
Fantastisk.
Takk til BE også for å oversette tekst til norsk. Godt jobba.

Dere skal ha en stor takk begge to.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

keca

Hentet bilen i dag, etter at jeg knottet inn brukernavn og passord i bilen fungerte carwings programmet.

Ikke at jeg har fått prøvd ut så mye enda, satt den rett på henger og kjørte den til dekkforhandler, videre til en venn som skal fikse lakkforsegling.

Oppgi gjerne en paypal konto, jeg gir gjerne et bidrag, regner med mange andre også vil vise at de setter pris på det du gjør!
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

BE

@gyathaar. Dette ser ut til å fungere knirkefritt. Nå har jeg oppdatert status 5-6 ganger, og startet og stoppet klimaanlegget 2 ganger. Ikke en eneste utmelding av applikasjonen.

Det eneste som jeg ikke har testet er å stille inn Tidsuret, kanskje det er fordi jeg har modifisert slik at det er 24 timers ur. Har noen testet om det å stille inn tidsuret fungerer etter siste modifikasjon med AM/PM klokke?

bno

Stiller meg bak dette:
"Oppgi gjerne en paypal konto, jeg gir gjerne et bidrag, regner med mange andre også vil vise at de setter pris på det du gjør!"

Selv om jeg fikk levert bilen uten at det er mulig å få etablert meg på Carwings. Litt pissed off her både på Nissan forhandleren  og Nissan Carwing support som virker helt lamme.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

ovev

Sitat fra: BE på onsdag 25. januar 2012, klokken 08:52

Det eneste som jeg ikke har testet er å stille inn Tidsuret, kanskje det er fordi jeg har modifisert slik at det er 24 timers ur. Har noen testet om det å stille inn tidsuret fungerer etter siste modifikasjon med AM/PM klokke?

Har beholdt AM/PM klokke og har prøvd å stille tidsuret noen ganger, men det feiler hver gang. Får umiddlerbart etter stilling av tidsuret melding om jeg har vært fraværende for lenge og må logge inn igjen. Har ikke fått sjekket i bil om innstilling allikevel virker. Skal sjekke litt senere i dag.
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

kjekk

Sitat fra: BE på onsdag 25. januar 2012, klokken 08:52
Kan dette ha noe med tidssone å gjøre?  USA har vel tre tidssoner, så det burde være en variabel her for å koordinere servertid versus lokal tid?

ovev

I norske carwings kan man vel ikke programmere tidsuret for klimaanlegget. Jeg har i alle fall ikke funnet det. Regner med at den amerikanske utgaven har det siden android-appen har den muligheten.
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

Rasmus.B

Har akkurat lastet inn appen på min Samsung. Aner ikke om det virker, for jeg mangler bilen. Får den om ett par uker.
Må bare få henge meg på her og si TUSEN TAKK til deg gyathaar som har fått dette til, og til deg BE som har tatt bryderiet med å oversette. Kona fant raskt ut at carwings ikke ville virke på min Android, men kun på hennes Iphone, så hun har mobbet meg litt for det. Men nå er det slutt.. ;D ;D ;D
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jkirkebo

Sitat fra: ovev på onsdag 25. januar 2012, klokken 10:31
I norske carwings kan man vel ikke programmere tidsuret for klimaanlegget. Jeg har i alle fall ikke funnet det. Regner med at den amerikanske utgaven har det siden android-appen har den muligheten.

Det fungerer fint i iPhone-appen ihvertfall. Jeg har brukt det flere ganger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA