Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan forlenge rekkevidden om vinteren

Startet av gyathaar, søndag 05. februar 2012, klokken 00:25

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 26. januar 2012, klokken 09:56
Nåååå, vi har svært mange eksempler på idiotbehandling av kundene i spillbransjen.

Filmbransjen må vel være kron-eksempelet, godt illustrert her:
http://4.bp.blogspot.com/-MD7hPwTin3I/Tx3C6RrDXYI/AAAAAAACEHU/oBlxAbpToww/s1600/7S9Kt.jpg
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bno

Da er 150 NOK sendt.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Trond.Strom

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 26. januar 2012, klokken 09:48
Burde ikke være noe problem å legge ut ferdig modifiserte filer her på forumet. Skulle gjerne sett Nissan gå i konfrontasjon med sine kunder fordi kundene har fått til det det Nissan har reklamert med, men enda ikke greier å levere selv. Nissan er noen kløner på kundebehandling, men så klønete kan de da ikke være?

Send meg filer på mail, så legger jeg dem ut. Jeg tar skylda :-)

Lars

hvor på forumet skal du legge dette ut? jeg er nok for lat til å modde selv siden appen tilelektrisk funker fint, men å laste ned en fil skulle jeg vel ta meg bryet med for å få full funksjonalitet

Trond

Lars C. Krogenæs

Da ligger filen her:

elbilforum.no/forum/dokumenter/carwings_norsk.apk

Legger link til filen i egen tråd også, slik at det blir lettere for nye lesere å komme til det ferdige produktet.

Takk til BE for denne filen, men aller mest takk til gyathaar for strålende innsats.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

BE

Installasjon av programmet er enkelt, husk bare at du må krysse av for å installere programmer som ikke kommer fra markedet

Innstillinger - programmer - ukjente kilder

Last ned APK filename fra linken til Lars, legg denne over på telefonen og kjør programmet.   
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bno

For HTC er det greit å kjøre applikasjonsinstallerer i HTC sync programmet også.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Haavard

Kjempebra jobba, nå trenger er ikkje rote med den gamle ipod touch'en som eg ikkje har brukt på 4år :)

edit-

Får ikkje bilen før om 15 dager men carwings fungerte fint i demo mode på min Samsung Galaxy Nexus :)

edit-
Tesla Model S 85 (2014)
Nissan Leaf (2012)

snurre100

Funker både på min Sony Ericsson Experia  og på min galaxy tab.I demomodus.Tirsdag får jeg vite om den virker i fullmodus ;D
Venter på Kia E Niro

kyrree

Noen andre som opplever at programmet kræsjer når en forsøker å logge inn?
Jeg har en Nexus S med 4.03 ICS, det fungerer fint på min andre  android - SG2 med 2.3.5
Kyrre

----------------------------
blå leaf

gyathaar

Appen virker ikke på ICS.. mange amerikanske som klager på det..

se f.eks. kommentarer her:

http://www.appbrain.com/app/nissan-leaf/com.aqsmartphone.android.nissan

"John
Dec 25, 2011
Needs ICS update Crashes just after login every time... How hard can it be to fix with such an easy repro? Fix it already Nissan!!!
Marc
Dec 25, 2011
Very few features. Breaks on ICS. Really needs to be updated to run on ICS for legal reasons, takes away some of the reasons I bought my car.
Chris
Dec 19, 2011
Rudimentary Does some basic functions. Missing a lot of potential and disappointingly, very little in way of updates so far.
Carl
Dec 19, 2011
Fails on Nexus Adding to the chorus of nexus/ice cream sandwich complaints
Leo
Dec 18, 2011
GN force close Galaxy nexus force close always. Need ICS support!
"

Thomas Parsli

Problemet er et lettere fragmentert android-landskap, hvor bare 0,6% av brukerene (totalt) er på ICS.
(eller 5,9% hvis man bare regner fra 2.1 som appen sier er minimumsversjon)

http://developer.android.com/resources/dashboard/platform-versions.html

For Android-brukere som gruppe er imidlertid dette langt bedre enn å bare støtte 3x og 4x (noe som ikke er uvanlig):
http://theunderstatement.com/post/11982112928/android-orphans-visualizing-a-sad-history-of-support

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

BauDemo

Appen jag skrev funkar på 3.x och 4.x (ICS) enheter. Ikväll kommer update som använder snabb servrarna. 
Här finns mer info: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4643.0.html
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

BE

@BauDemo, kjempebra! Din applikasjon er mye raskere med å logge på enn Nissan sin originalversjon, så det ser jeg virkelig frem til :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

elektrisk

Jeg gjetter på at min app (Bilvinger) også virker på ICS, fordi den er såpass simpel. Men har ikke testet.

Er forresten mektig imponert av denne uoffisielle porteringen av appen. Og av BauDemo som lager en strøken app fra scratch. Begge deler i god tid før Nissan får somlet seg til det som burde være en halv dags arbeid og legge ut en norsk versjon. Er Leaf en hackerbil? :-)

snurre100

Sitat fra: elektrisk på fredag 27. januar 2012, klokken 22:57
Jeg gjetter på at min app (Bilvinger) også virker på ICS, fordi den er såpass simpel. Men har ikke testet.

Er forresten mektig imponert av denne uoffisielle porteringen av appen. Og av BauDemo som lager en strøken app fra scratch. Begge deler i god tid før Nissan får somlet seg til det som burde være en halv dags arbeid og legge ut en norsk versjon. Er Leaf en hackerbil? :-)

Håper det ;D
Venter på Kia E Niro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA