Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan forlenge rekkevidden om vinteren

Startet av gyathaar, søndag 05. februar 2012, klokken 00:25

« forrige - neste »

ovev

Var og sjekket i bilen nå og ingen timer var blitt satt.

Hvis iphone appen har denne funksjonaliteten burde det vel vært mulig å få til på android-appen også.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

gyathaar

Det ser ut til å fungere hos meg med 24 timers klokke
(valget for AM/PM burde fjernes når man bruker 24 timers klokke)
ingen feilmeldinger.. og tidspunktet som ble satt inn vises hvis jeg stenger appen og logger inn igjen..

Har derimot ikke se at det er noen timer satt når jeg sjekker i bilen

tidspunket sendes regnes om til UTC før det sendes, så tidszone burde ikke ha noe med saken å gjøre..

mulig at carwings-serveren selv sjekker denne timeren og sender en request til bilen når tidspunktet kommer istedet for å programmere timeren i bilen?

Har ikke konas ipad/iphone tilgjengelig.. så får ikke sjekket hva som skjer i iphone-appen

Mulig at endringene jeg gjorde i går kveld med login-cookies fikset dette?

BE

Hei, det ser nå ut til at den sender informasjon til bilen, jeg får ikke feilmelding lengre.

Det er mulig jeg har tullet med at det står "today" som valg, og at det derfor resulterer i merkelig oppførsel av tidsvalgene. Men nå har jeg satt oppstart 5 minutter inn i fremtiden, så får vi se om det fungerer. Jeg oppdaterer denne posten snart :)

Edit:
Jeg ser at dersom jeg skal kunne velge et tidspunkt i morgen formiddag, må jeg først sette "AM" på valget før tidspunktene fra 0-12 blir tilgjengelig.

Edit2: Nei har du sett! DET FUNGERER!! Fikk nettop e-post, klimaanlegg skrudd på klokken 13:34!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

Sitat fra: keca på tirsdag 24. januar 2012, klokken 21:44
Oppgi gjerne en paypal konto, jeg gir gjerne et bidrag, regner med mange andre også vil vise at de setter pris på det du gjør!
gyathaar (at) gmail (dot) com
Men jeg hadde ikke forventet noen betaling..
gjorde dette mest for meg selv.. delvis for funksjonaliteten.. og delvis for jeg liker å reverseenginere ting.. og delvis fordi jeg var for lat til å skrive min egen app fra grunnen av  ;D

BE

Sitat fra: gyathaar på onsdag 25. januar 2012, klokken 13:31
gyathaar (at) gmail (dot) com
Men jeg hadde ikke forventet noen betaling..
gjorde dette mest for meg selv.. delvis for funksjonaliteten.. og delvis for jeg liker å reverseenginere ting.. og delvis fordi jeg var for lat til å skrive min egen app fra grunnen av  ;D

Latskap lønner seg av og til, jeg sendte deg nettopp kr 150,- som burde holde til et par halvlitre i Trondheim. Nå har vi et 100% fungerende program lenge før Nissan "har lov" til å lansere sitt eget.

Edit: Det er nå du skal røpe at du er 13 år :D

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

ovev

Etter at jeg endret "DateFormatManager.smali" som beskrevet tidlig i denne posten fungerte det for meg også.
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

keca

sendte 150,- jeg også.

det er nok flere som nyter godt av gyathaar sin kompetanse, unn han en skikkelig fest eller noe annet da...

Tusen takk, gyathaar!
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

ovev

Henger meg på jeg også. Kr 150,- er oversendt gyathaar.

Absolutt fortjent.
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

Finnøy (Arne Johan Larsen)

For en flott uke for mitt sølvløv og min HTC Desire:
I helgen var det med @elektrisk som lanserte Bilvinger med no-nonsense grensesnitt og rask pålogging,  deretter kommer gyathaar og topper det hele med full funksjonalitet på Android!!

Kona blir også fornøyd med at I-tingene hennes ikke blir misbrukt av meg lengre :-)

En stygg virtuell kaktus sendes til Nissan som holder tilbake dette produktet for Android brukere i Europa   :P

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Da er 150,- sendt fra meg også; måtte du få en fin fest gyathaar  :)

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Lars C. Krogenæs

Burde ikke være noe problem å legge ut ferdig modifiserte filer her på forumet. Skulle gjerne sett Nissan gå i konfrontasjon med sine kunder fordi kundene har fått til det det Nissan har reklamert med, men enda ikke greier å levere selv. Nissan er noen kløner på kundebehandling, men så klønete kan de da ikke være?

Send meg filer på mail, så legger jeg dem ut. Jeg tar skylda :-)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Aspiranten

Nåååå, vi har svært mange eksempler på idiotbehandling av kundene i spillbransjen. Hvis du for eksempel kjøper ett Ubisoft produkt, så kan du bare installere det 3 ganger, du må være online hele tiden mens du spiller og hvis du bytter skjermkort 3 ganger så kan du ikke lenger bruke spillet. Hvis internettforbindelsen ryker så ryker også spillet ditt- du blir kastet ut :P

Hvis du piratkopierer spillet så slipper du alt dette...  ;D

Men nok offotpic fra meg. Skal få installert denne på samboerens android, hun kommer til å bli hooooppende glad! Selv har jeg kjøpt Windows Phone nå, men jeg bruker bare Leafen på småturer i ny og ne så jeg trenger ikke noen fjernvarmingsapp, egentlig. (Men betaler gjerne hvis noen lager app til Windoze !  :D )
Nissan Leaf

bno

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 26. januar 2012, klokken 09:48
Burde ikke være noe problem å legge ut ferdig modifiserte filer her på forumet. Skulle gjerne sett Nissan gå i konfrontasjon med sine kunder fordi kundene har fått til det det Nissan har reklamert med, men enda ikke greier å levere selv. Nissan er noen kløner på kundebehandling, men så klønete kan de da ikke være?

Send meg filer på mail, så legger jeg dem ut. Jeg tar skylda :-)

Lars

Dette er en moderator som er handlingens mann. Det gleder meg virkelig å se man tar grep. Ellers takk til alle de som har bidratt så langt. Fantastisk godt arbeid gjort for å få realisert dette. Liker dugnadsånden som er demonstrert og sender gladelig mitt bidrag som et klapp på skulderen   ;D

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA