Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan forlenge rekkevidden om vinteren

Startet av gyathaar, søndag 05. februar 2012, klokken 00:25

« forrige - neste »

keca

Jeg får også samme beskjed. Brukernavnet mitt er kun 4 bokstaver.

Vurderte å slette helle brukeren og starte på nytt og opprette med brukernavn over 6 bokstaver, men jeg skal jo hente bilen i morgen og dumt hvis dette tar lang tid igjen da.

Men, fungerer ihvertfall. Veldig grei step by step forklaring. Kan bare bruke klipp og lim, så er det gjort på noen minutter!!

Skal prøve å få det testet med noen som har nok bokstaver i brukernavn og passord.

Regner kanskje med at i USA versjonen har sikkerheten med minst 6 tegn i brukernavn/passord.
Regner da også med at man sikkert kan endre dette et sted, er bare det at det er alt for lenge siden jeg drev med slik koding...
og da et helt annet språk, selv om det ser ganske likt ut.

Kanskje jeg ringer nissan support i morgen og hører om de kan endre brukernavnet mitt.

Glemte nesten å takke i all ekstase, TUSEN TAKK for engasjerte medlemmer her inne som får istand dette og andre ting!!
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Aspiranten

All ære, honnør, applaus, hatten av osv. for dette  :D

Er det noe jeg liker så er det snarveier rundt storkapitalens stygge bakside: eksluderende avtaler.
Nissan Leaf

keca

og, gyathaar... hvis du trenger brukernavn og passord med mindre enn 6 tegn, send meg en PM og jeg bidrar gjerne med å "låne" deg mitt brukernavn og passord!

gyathaar

Sitat fra: gyathaar på mandag 23. januar 2012, klokken 21:44
Hmm. Kanskje en begrensning som man har i USA som man ikke har her.. Sikkert en sjekk som kan fjernes.. Må sjekke koden nærmere

i denne fila:
smali/com/aqsmartphone/android/nissan/ui/login/Login$4.smali

finner du dette..

# virtual methods
.method public onClick(Landroid/view/View;)V
    .locals 5
    .parameter "v"

.prologue
    const/16 v4, 0x32

const/4 v3, 0x6

endre den siste linja til

const/4 v3, 0x1

så vil den bare sjekke for minst 1 bokstav

ovev

Er nok like langt desverre. Får nå feilmelding "Failed to log into the Nissan owner section. Please try again later."
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

keca

helt utrolig du!
tar litt lang tid, etter å ha avinstalert på telefon og begynt på nytt, glemte jeg å endre det siste her...

så da var det pån igjen. og når jeg installerer nå, og klikker ferdig kommer ikke prog frem.

prøver en gang til å gir ny tilbakemelding jeg..

gyathaar

Sitat fra: ovev på mandag 23. januar 2012, klokken 22:56
Er nok like langt desverre. Får nå feilmelding "Failed to log into the Nissan owner section. Please try again later."
Har du forsøkt om du får logget inn med Bilvinger appen? den bruker samme kallet for å logge seg inn...

Sjekken på den feilmeldingen skjer på serveren... eller hvis den feiler å kontakte serveren.. kan det være at du har en skrivefeil i URLene du endret?

ovev

Jeg får logget inn på bilvinger appen.

Jeg får sjekke gjenon alle filene igjen. :-\
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

gyathaar

Sitat fra: ovev på mandag 23. januar 2012, klokken 23:21
Jeg får logget inn på bilvinger appen.

Jeg får sjekke gjenon alle filene igjen. :-\
sjekk urlene i
com.aqsmartphone.android.nissan-1\smali\com\aqsmartphone\android\nissan\tools\RequestManagerAndroid.smali

de andre filene skulle ikke ha noe å si for innloggingen (fortsatt fra sjekken på antall bokstaver selvfølgelig)

keca

nå får jeg opp feilmelding:

your session has expired. please log in again.

Jeg kikker mere på det i morgen, skal opp igjen 0430, så jeg må blunke litt....

og igjen, TAKK!!

ovev

Endelig!  Nå fikk jeg logget inn!

Slettet alt og startet på nytt. Brukte klipp og lim på alt. Jeg må ha skrevet noe feil tidligere. :-[

Takker på så mye for både appen og hjelpen gyathaar!!   ;D ;D
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

BE

gyathaar, du er en ener i å finne hva som må endres. Du klarer vel ikke også å finne ut hvor vi justerer "timeout" på denne appen, slik at vi slipper å logge inn på nytt til stadighet?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

Ser ut som den sender opp denne meldingen og sender til login-skjerm når den mottar en 9003 feilmelding fra serveren...

mulig det vil virke å slå av at den sender til login-skjermen.. det vil gjøre at man ikke blir sendt dit når man faktisk har timet ut også.. skal forsøke

Edit: Testet.. og det virket ikke.. se ut som serveren ser at en er utlogget.. å disable at man blir sendt til innlogginskjermen gjør bare at man får feilmeldingen hver gang man forsøker å gjøre noe etter det..

Men.. så vidt jeg husker fra å teste iphone-appen på ipad, så hadde den også noe av samme problemet (blir av og til kastet til innloggingsskermen)

BE

Jeg har oversatt det aller meste av interessant informasjon i "strings.xml" filen, og legger den med her slik at ikke alle trenger å gjøre det samme. På veihjelp har jeg lagt inn NAF, siden jeg er medlem der, men det kan dere selvsagt bytte til hva dere

Filen ligger vedlagt, husk at endelsen skal være xml, ikke txt som den har nå.

Edit: Filen er noe oppdatert

Edit X: XML-filen oppdatert igjen
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gyathaar

jeg tror jeg har en teori om hva problemet som at man blir logget ut er...

ser ut som serverene hos nissan er satt opp slik at man sender requester bakover til forskjellige jboss servere avhenging av en lastbalanseringscookie... problemet er at carwings-appen sparer kun på innloggings-cookien, og ikke lastbalanseringscookien....

skal skrive litt kode for å ta vare på lastbalanseringscookien også senere idag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA