Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

Vmax

Oppdatering vedr. flassing av blåfargen på emblemet:

Jeg var innom den lokale Nissanforhandleren på Gjøvik i dag. En hyggelig mekaniker så på lakken som flasser så lett at han mente det bare er et beskyttende lag som skulle vært fjernet under klargjøring. Men etter noen telefoner til Nissan sentralt kom det frem at emblemet allikevel skal være blått. De fikk imidlertid et problem når nytt emblem skulle bestilles: Det er kun noen utvalgte Nissanforhandlere som får lov til å skru på Leifen. Siden forhandleren på Gjøvik ikke er godkjent, får de heller ikke lov til å montere nytt emblem og de får heller ikke lov til å bestille.....

Kjører sølvfarget LEAF, etanoldrevet BMW cab og Yamaha Vmax motorsykkel.

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Sitat fra: Vmax på onsdag 18. januar 2012, klokken 17:45
Oppdatering vedr. flassing av blåfargen på emblemet:

Jeg var innom den lokale Nissanforhandleren på Gjøvik i dag. En hyggelig mekaniker så på lakken som flasser så lett at han mente det bare er et beskyttende lag som skulle vært fjernet under klargjøring. Men etter noen telefoner til Nissan sentralt kom det frem at emblemet allikevel skal være blått. De fikk imidlertid et problem når nytt emblem skulle bestilles: Det er kun noen utvalgte Nissanforhandlere som får lov til å skru på Leifen. Siden forhandleren på Gjøvik ikke er godkjent, får de heller ikke lov til å montere nytt emblem og de får heller ikke lov til å bestille.....

Haha, da kan jo ikke vår bil fikses i det hele tatt. Koster 8000,- for transport t/r Oslo om noe skulle skje i såfall.

Det er jo omvendt av det jeg har skriftlig pr. epost fra min selger: ingen problem å ta service/reperasjon hos Nissan her oppe.
Nissan Leaf

Vmax

Sitat fra: RuneW på onsdag 18. januar 2012, klokken 17:53
Det er jo så men ikke vet om man skal le eller grine...
Jeg ler... ;D Dette er jo latterlig og problemet er så lite at jeg har problemer med å kalle det et problem... Dessuten er jo definisjonen på et problem, at det har minst en løsning. ;)
Kjører sølvfarget LEAF, etanoldrevet BMW cab og Yamaha Vmax motorsykkel.

elektrolux

Sitat fra: Vmax på onsdag 18. januar 2012, klokken 17:45
Det er kun noen utvalgte Nissanforhandlere som får lov til å skru på Leifen. Siden forhandleren på Gjøvik ikke er godkjent, får de heller ikke lov til å montere nytt emblem og de får heller ikke lov til å bestille.....

Vi går baklengs inn i framtiden.

Tipper garantien blir annulert om du trosser dette og f.eks bytter dekk selv, eller justerer parkbremsen, eller smører opp bremsene, eller bytter drivakselmansjett, eller støtdempere.  >:(
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Aspiranten

Forhandleren min har nå prøvd vindusproblematikken på nye biler, her er svaret hans:
Sitat
Har nettopp testet dette på to biler som vi har her. Den ene var like rask på førersiden og passasjersiden. Den andre var litt tregere på passasjersiden. Snakket også med fagmannen, han sier at motoren er like kraftig, men at motstanden kan være annerledes på gummilistene rundt glasset. Han sier at dette løser seg ved å kjøpe silikonspray og spraye rundt og inni gummilistene.


Prøv dette først så tar du kontakt hvis det ikke hjelper!
Nissan Leaf

dissern

Vinduet på fremme på passasjersiden på min Leaf er også treg, faktisk såpass treg at noen ganger tror jeg at vinduet er i ferd med å stoppe midtveis. Vindusheisen fremme på føresiden er vesentlig raskere.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Sualc

Hei.

Idag fikk jeg et problem med Leafen min...fikk ikke lukket ladeluken :-\ Er det noen andre som har hatt dette problemet?

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

akseln

Ladeluken kan være treg hvis det har kommet snø og is inn i rommet. Har opplevd dette et par ganger, men løser seg alltid ved å rense bort snø/is og deretter lukke med litt makt...

Joachim

Ja. Den er litt treg når det har lagt seg is og snø rundt og inni. Hjelper å legge litt vekt fra albuen eller kneet på... Samme når jeg åpner så trenger den ofte et lite rapp for å komme opp. Sikkert et problem for oss som ikke parkerer regelmessig i garasje.

Go-carter

Sitat fra: Akseln på mandag 23. januar 2012, klokken 12:47
Ladeluken kan være treg hvis det har kommet snø og is inn i rommet. Har opplevd dette et par ganger, men løser seg alltid ved å rense bort snø/is og deretter lukke med litt makt...

Dette kan vel løses med en velplassert sløyfe med motstandstråd rundt låsen, og kanten av lokket? Og evt. ha en timer på det :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

RuneW

Sitat fra: Go-carter på mandag 23. januar 2012, klokken 15:38Dette kan vel løses med en velplassert sløyfe med motstandstråd rundt låsen, og kanten av lokket? Og evt. ha en timer på det :)

Det er vel noen som har vært inne på tanken om at noe lignende burde ha vært gjort fra fabrikk...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Sitat fra: dissern på søndag 22. januar 2012, klokken 14:39
Vinduet på fremme på passasjersiden på min Leaf er også treg, faktisk såpass treg at noen ganger tror jeg at vinduet er i ferd med å stoppe midtveis. Vindusheisen fremme på føresiden er vesentlig raskere.

Er det noen av dere med problemer som har gått til forhandler og forlangt å få det fikset?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

MARIUS_EL

Usikker på om dette passer inn i denne tråden, men hvis ikke jeg er blind finnes det ikke noe varsellampe når spyleveske er i ferd med å gå tom. Trodde dette var standard på alle biler siden 1972. Litt off topic nok en gang, men vil legge til at selv om elbilister har tilgang til kollektivfeltet betyr det ikke at vi eier hele veien. I dag var den rabiat idiot som kjørte en trilling som brukte horet flittig når pertoliumsbiler ikke fikk lagt seg inn raskt nok inn på "deres felt". Dette var mellom Slependen og Lysaker. Håper jeg får se mer gentleman kjøring og mindre idiot kjøring fra elbilister fremover.

Aspiranten

Det blir vel dessverre mer idiotkjøring nå som hvermannsen kjøper elbil.

Var det ikke partysvensker vi nykomlinger ble sammenlignet med av den harde elbilkjernen inne på Leaf seksjonen?  ;D
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA