Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

Aspiranten

Jeg åpnet passasjervinduet i går kveld, og det var med nød og neppe at motoren selv klarte å dytte vinduet opp igjen. Førervinduet var null problem. Ca. nullføre i luften så det var ikke frost heller.

Trolig 2. eller 3. gangen jeg har åpnet rutene... Og dette var første gang det var så vanskelig å få det opp igjen.
Nissan Leaf

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Sterkstrøm

Samboeren har oppdaget Leafen. Hun lånte bilen en liten tur i går og ringte meg opp senere på dagen og ga beskjed om at hun ønsket å overta bilen og at jeg kunne overta fosilbilen hennes. Dette ser ikke bra ut. Hun kan være ganske sta.

jkirkebo

Sitat fra: Sterkstrøm på fredag 13. januar 2012, klokken 18:37
Samboeren har oppdaget Leafen. Hun lånte bilen en liten tur i går og ringte meg opp senere på dagen og ga beskjed om at hun ønsket å overta bilen og at jeg kunne overta fosilbilen hennes. Dette ser ikke bra ut. Hun kan være ganske sta.

Tror du bare kan bestille en Leaf til med en gang... ;D
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daggad

Sitat fra: Sterkstrøm på fredag 13. januar 2012, klokken 18:37
Samboeren har oppdaget Leafen. Hun lånte bilen en liten tur i går og ringte meg opp senere på dagen og ga beskjed om at hun ønsket å overta bilen og at jeg kunne overta fosilbilen hennes. Dette ser ikke bra ut. Hun kan være ganske sta.

Jepp kjenner meg igjen. Nå låner jeg den sporadisk når den er ledig.. :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ole C

Sitat fra: Trond.Strom på fredag 13. januar 2012, klokken 13:57
Sitat fra: Lynet på lørdag 07. januar 2012, klokken 17:17
Ved -11 i dag hørte jeg rare lyder fra motor eller gear ved ca 20-30km/t
Minner om lyden i en kald viftemotor som har utslitte/tørre lager.

Hei har samme av og til i min leaf, har du snakka med nissan om det?

Jeg funderte en stund på om det var en slags fotgjenger varsling, men lyden høres ikke frisk ut....

Dette hører jeg også,  men ved lav hastighet 20-30 km\t og med en gang "motoren" er kald innbiller jeg meg. jeg skal kjøre uten lyd på radioen neste uke for å se om det kommer ved lav hastighet etter å ha kjørt litt. Jeg klarer ikke å beskrive lyden.
Men nå er bilen så stille ellers at jeg legger jo merke til alt av lyder....

;D ;D
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Aspiranten

Hehe

Nede til vestre for deres venstre kne så er det fire knapper i en formasjon med seks knapper. Hvis dere trykker på den i midten på den nederste rekken, så skrur dere av fotgjengervarslingen, som i beste fall høres ut som en UFO fra X-files.

Jeg pleier å skru den av iblant, men jeg liker å ha den på også. Da hører fotgjengere at jeg ikke kjører en normal bil  ;D
Nissan Leaf

Ole C

Sitat fra: Aspiranten på fredag 13. januar 2012, klokken 22:48
Hehe

Nede til vestre for deres venstre kne så er det fire knapper i en formasjon med seks knapper. Hvis dere trykker på den i midten på den nederste rekken, så skrur dere av fotgjengervarslingen, som i beste fall høres ut som en UFO fra X-files.

Jeg pleier å skru den av iblant, men jeg liker å ha den på også. Da hører fotgjengere at jeg ikke kjører en normal bil  ;D

Sjekka idag kjøret uten å ha på noe musikk, det er en eller annen lyd som er der  mellom 10-30 og det er ikke fotgjenger advarselen.

Kan det være regen dingsen ?  jeg har ikke peiling...... Bilen går som ei klokke :-)
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Aspiranten

Kan dere ta den opp på bånd?

Det er en hvinelyd, det er elmotoren. Ellers er det ingen andre lyder på min bil i lav hastighet.... Jeg kjører iblant på nysnøen med vinduene åpne og bare NYTER alle lydene bilen ikke lager  ;D
Nissan Leaf

gbzdoc

Jeg har også lagt merke til en slags durelyd eller romlelyd i lav hastighet. Det er ikke forgjengervarsleren siden den er der også når den er skrudd av. Jeg opplever det kun når bilen er kald, f.eks. når den har stått over natten.

Har stusset litt over det, men slått meg til ro med at det er normalt... Burde vel egentlig høre med forhandler.

gbzdoc

BTW: Ta opp på bånd? Finnes det lenger? En hver iPhone og Android telefon kan ta opp lyd helt uten bånd... Alle Leaf eiere har vel en slik, eller? ;-)

Aspiranten

Omtrent enhver telefon produsert de siste 10 årene kan ta opp lyder... Hvorfor må alt på død og liv føres opp under "iphone androids fantastiske ægenskaber"? Jeg har 3 utrangerte telefoner her som kan gjøre nøyaktig det samme som dagens mobiler kan, bare med dårligere grafikk  :P Men det var vel først med motebølgen at almuen oppdaget finessene moderne telefoner kan gjøre.
Nissan Leaf

Go-carter

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 14. januar 2012, klokken 19:36
Omtrent enhver telefon produsert de siste 10 årene kan ta opp lyder... Hvorfor må alt på død og liv føres opp under "iphone androids fantastiske ægenskaber"? Jeg har 3 utrangerte telefoner her som kan gjøre nøyaktig det samme som dagens mobiler kan, bare med dårligere grafikk  :P Men det var vel først med motebølgen at almuen oppdaget finessene moderne telefoner kan gjøre.


Njæ, koste meg med Nokia E90 leeeeenge før både android og iphone var på markedet  :P Mange finesser der og, dog tildels retardert takket være symbian.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

gbzdoc

Du Aspiranten, det var ment som en vennlig spøk. Syntes bare bånd var så søtt og nostalgisk. ;-)

Og siden det er Leaf vi snakker om, og Nissan har valgt å begrense seg til de to plattformene, måtte det med. :)

Min første GSM telefon kunne ikke sende SMS en gang, og den første som kunne ta bilder hadde dette som ekstrautstyr (som jeg selvsagt kjøpte, men sjelden brukte). Utvikling i mr. Moores tempo er morro. Håper våre kjære elbiler nå får samme utviklingstempo. :D

Aspiranten

Sitat fra: gbzdoc på lørdag 14. januar 2012, klokken 21:25
Du Aspiranten, det var ment som en vennlig spøk. Syntes bare bånd var så søtt og nostalgisk. ;-)

Og siden det er Leaf vi snakker om, og Nissan har valgt å begrense seg til de to plattformene, måtte det med. :)

Jeg er overbevist om at våre elbiler vil holde samme tempo ;)

Ang. Carwings, har Nissan slik jeg ser det valgt å hoppe bortover paradis med Apple hånd i hånd. Snart 1,5 år har gått. Så lang tid tar det ikke å skrive ett program til den største av de to operativprodusentene når man har Nissans storkapital i ryggen. iOs har jo bare ca. 15% markedsandel. Hvorfor velger da Nissan bort 85% i så lang tid? Apple er jo ikke ukjent med slike avtaler... "Vil du ha iPhone må du velge denne operatøren".

Menmen. Det med bånd var meningen :D Det er ett av våre fantastiske utrykk som jeg håper det tar lang tid å vanne ut. Hva skal man ellers si, ta opp? gjøre opptak? Det har ikke samme klangen  :D
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA