Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

daggad

SitatAng. Carwings, har Nissan slik jeg ser det valgt å hoppe bortover paradis med Apple hånd i hånd. Snart 1,5 år har gått. Så lang tid tar det ikke å skrive ett program til den største av de to operativprodusentene når man har Nissans storkapital i ryggen. iOs har jo bare ca. 15% markedsandel. Hvorfor velger da Nissan bort 85% i så lang tid? Apple er jo ikke ukjent med slike avtaler... "Vil du ha iPhone må du velge denne operatøren".

Jeg gjentar: For Nissan er sikkert iOS plattformen alle tiders og viktig. For Apple er Carwings appen en ubetydelig mygg. Leg fra deg dette tullet nå Aspiranten. Ikke har du en Android telefon heller.
Og husk at de 15 % du nevner er kun en telefonprodusent..Android er det mange som bruker på forskjellig vis, men du kan ikke hele tiden bruke den siste versjonen på den produsenten man har valgt, det kan man med iOS.
Dermed ikke sagt at Android er stort og viktig og burde være på plass. Men ikke skyld på Apple.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

gbzdoc

Nei, her er det nok bare Nissan som må ta skylda alene. Hadde heller ikke kostet de alt for mye å lage en java app som hadde virket på alle eldre mobiler som støtter/støttet dette. Hadde ikke blitt like "flashy", men burde blitt minst like funsjonell. Vi snakker jo ikke akurat om et avansert og komplisert program her...

Aspiranten

Jeg tviler på at du har rett daggad- for det gir ingen mening i ett økonomisk perspektiv at Nissan skal velge den minste tilbyderen helt uten videre, og deretter vente i det uendelige med å tilby tjenestene sine til øvrigheten.

Sjekk ut filmene Hot Coffee, Food Inc, The Last Mountain, ABC Crude, Gasland og The Big Fix, så kan vi slå av en drøs om den amerikanske korrupsjonen etterpå heller  :)
Nissan Leaf

gbzdoc

Var ikke meningen å få i gang noen ny diskusjon rundt hverken konspirasjoner eller operativsystemer. Det finnes ene egen tråd med dette teamet, så foreslår vi legger denne saken død i denne tråden. Blir ikke noe enighet uansett. ;-)

Noen som har punktert enda? ;-)

keca

Det er vel ingen enda, men jeg lurer på hvordan det går med batteriet ved en kollisjon.

Regner ikke med at det begynner å brenne, det har sikkert noen form for sikkerhet for å bryte strømmen.

Men hvis man f.eks blir på kjørt bakfra, trenger kanskje ikke være så fort heller. Så kan det vel oppstå skader på
batteriet. Kanskje til og med usynlige skader som man først merker etter veldig lang tid.

Tror de fleste forsikringsselskaper og verksteder bare fnyser av dette. Hvis man vil ha dette sjekket og kanskje ha igjen
noe her. Blir jo veldig vanskelig å måle seg frem til om batteriet har blitt redusert etter noe slikt.

Regner ikke med at noen ofrer seg her, men kanskje noen kan litt om dette, og kan si noe rundt dette.
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Go-carter

Sitat fra: keca på søndag 15. januar 2012, klokken 17:09
Det er vel ingen enda, men jeg lurer på hvordan det går med batteriet ved en kollisjon.

Regner ikke med at det begynner å brenne, det har sikkert noen form for sikkerhet for å bryte strømmen.

Men hvis man f.eks blir på kjørt bakfra, trenger kanskje ikke være så fort heller. Så kan det vel oppstå skader på
batteriet. Kanskje til og med usynlige skader som man først merker etter veldig lang tid.

Tror de fleste forsikringsselskaper og verksteder bare fnyser av dette. Hvis man vil ha dette sjekket og kanskje ha igjen
noe her. Blir jo veldig vanskelig å måle seg frem til om batteriet har blitt redusert etter noe slikt.

Regner ikke med at noen ofrer seg her, men kanskje noen kan litt om dette, og kan si noe rundt dette.

Ikke at jeg vet noe, men på diagnosesoftware'n kan man finne ødelagte enkeltceller, eller om det er isofeil i batteriet. Det kan nok komme noen senskader, men de aller fleste vil opptre umiddelbart i form av ødelagte celler, eller isofeil i tilfelle en celle blir punktert.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Joakim Sveli

Dette er ikke en feil med selve Leafen, men med eierne. Dog kan det være en indirekte feil med bilen...

Det har etterhvert samlet seg opp betydelige mengder empiri som viser at Leaf-eiere er tilbakestående når det gjelder å kunne holde seg til et tema på diskusjonsforum.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Joakim Sveli

Sitat fra: Aspiranten på fredag 13. januar 2012, klokken 15:25
Jeg åpnet passasjervinduet i går kveld, og det var med nød og neppe at motoren selv klarte å dytte vinduet opp igjen. Førervinduet var null problem. Ca. nullføre i luften så det var ikke frost heller.

Trolig 2. eller 3. gangen jeg har åpnet rutene... Og dette var første gang det var så vanskelig å få det opp igjen.

Denne feilen har jeg også. Det er vesentlig forskjell på passasjervinduet og de andre vinduene. Merket det for noen uker siden, har bare ikke tatt bryderiet med å kjøre innom forhandleren.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Vmax

Den blå lakken på Nissan-emblemet foran på ladeluka har begynt å flasse på bilen min.
Er lakken bare for å beskytte chromen eller har jeg fått en bil med feil i lakken? ???
Kjører sølvfarget LEAF, etanoldrevet BMW cab og Yamaha Vmax motorsykkel.

Joakim Sveli

Det har sikkert vært litt lekkasjer av elektroner mår du har satt av og på lading. Det tar lakken med en gang. Husk å holde ladekontakten opp hver gang du tar ut og setter den i bilen.

Fra spøk til leaf- hørt om no lignende med noe som byttet en skjerm etter påkjørsel. Lakken begynte så å flasse etter 1 uke. Det er i alle fall en garantisak.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Lynet

Spør du meg så hadde det vært flott om blåfargen har flasset av, det ser jo ut som en rustfrivask med plasten på  :o

Mye penere med blank crom mot svart lakk enn et gyselig lyseblått emblem.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lunde

Kan jo nevne i farten at vindusheisen på høyre fremdør kapitulerte under den tiden jeg hadde bilen for testing. Kan jo se ut som om det ikke var et engangstilfelle?
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

daggad

Vinduene virker trege på min også. Men nå er det ikke så mye de er åpne på denne tiden heller. Men er ikke bekymret, det er jo garantisak uansett.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Sitat fra: Lynet på mandag 16. januar 2012, klokken 20:20
Spør du meg så hadde det vært flott om blåfargen har flasset av, det ser jo ut som en rustfrivask med plasten på  :o

Mye penere med blank crom mot svart lakk et gyselig lyseblått emblem.

Den blå logoen er nydelig mot sky blue Leaf, Lynet  ;D
Nissan Leaf

Saxo

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 17. januar 2012, klokken 00:25
Sitat fra: Lynet på mandag 16. januar 2012, klokken 20:20
Spør du meg så hadde det vært flott om blåfargen har flasset av, det ser jo ut som en rustfrivask med plasten på  :o

Mye penere med blank crom mot svart lakk et gyselig lyseblått emblem.

Den blå logoen er nydelig mot sky blue Leaf, Lynet  ;D

Liker  :)
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA