Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: MARIUS_EL på tirsdag 24. januar 2012, klokken 13:10
I dag var den rabiat idiot som kjørte en trilling som brukte horet flittig når pertoliumsbiler ikke fikk lagt seg inn raskt nok inn på "deres felt".

Hvis han gjorde det flere ganger finnes det ingen unnskydning, men ved enkelte påkjøringer (f.eks ved Høvik kirke) er det overraskende mange som ikke overholder vikeplikten (og da mener jeg at de kaster seg på E18 som om det var du som hadde vikeplikt).

En dag i november ble nesten bilen foran meg påkjørt av en som skulle tvinge seg inn, når jeg tutet (fordi han ikke overholdt vikeplikten og holdt på å kjøre på bilen foran meg) gikk han fullstendig bananas, hoppet ut av bilen og skrek av vi ikke kunne "stoppe påkjøringen". Både jeg og bilen bak prøvde å forklare at han hadde vikeplikt, men han hadde åpenbart bestemt seg for at skiltingen var "feil". Han skulle selvfølgelig bare frem til bensinstasjonen ved Høvik bru, et par hundre meter senere...

Men det er et større problem at en del elbillister ikke slipper forbi andre kjøretøy i kollektivfeltet.
-Det skal ikke så mange slike til før vi blir kastet ut av kollektivfeltet...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

kjekk

Er nok mange av disse som er stresset grunnet den altoverskyggende konflikten mellom apple og windowsbrukere.


Strandbu

Litt off topic kanskje, men mitt største og eneste problem med Leaf'en er at etter 9 dager og 12 timer i eie, lånte kona bilen og skrapet opp side bakdøren i en påle.  :'( >:( :(

Ellers en drøm selv om den nå er "total kondemnert" som jeg mobber kona med  ;D
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

Aspiranten

Ouch!

Jeg kondolerer.....

Min halvdel har også tatt borti brøytekanter av snø med strøsand i, med vår Leaf, men det gikk trolig bra. Jeg får se til våren når jeg spyler av saltet om det har kommet noen dype riper og evt. ta knekken på dem da med poleringsmaskinen.

Er det dype merker? Kan du laste opp bilder av skrapene? Jeg kan henvise deg til bilpolerere som kan fjerne ripene billig for deg, nede på jæren. Men hvis de er inn til grunninga / stålet så går det ikke...
Nissan Leaf

Strandbu

Var innom Ålgård i går, og det var visst igjennom lakken og vissnok blitt bulk  :(  Snakket om sparkling og lakkering og masse penger  :'(
De skulle sende pris overslag så jeg venter i frykt.

Tror jeg må sette inn noen eiendeler til kona på Finn for å dekke inn dette her  ;D ;D
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

Aspiranten

En bulk kan også fikses billig med rett utstyr. Trenger ikke å sparkle og lakkere etc. :-)

Men hvis det er skikkelig gjennom lakken så må det lakkes...

Bilder er du snill. Kanskje jeg kan spare deg for 10,000,-  :)
Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 24. januar 2012, klokken 16:47
Er det dype merker? Kan du laste opp bilder av skrapene? Jeg kan henvise deg til bilpolerere som kan fjerne ripene billig for deg, nede på jæren. Men hvis de er inn til grunninga / stålet så går det ikke...

Inn til stålet er det neppe, da dørene er i aluminium ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Aspiranten

Jeg er klar over det, men talemåten sitter i enda.

"Gjennom lakken og inn til aluminiumet" er en lang og uvant setning. Prøv den på tungen kontra "inn til stålet"  ;)

Tenkte over at jeg kanskje burde safe med ordet "metall" for å unngå flisespikkeri, men valgte å gi blanke ut av latskap. 99% av dere skjønner utmerket godt hva jeg la i det uansett, håper jeg.
Nissan Leaf

daggad

Trist å høre Strandbu..  :(
Men slike ting skjer bare dessverre fra tid til annen.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Strandbu

Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

Aspiranten

Ouch, det ser ut som noen kraftige skraper det der... Små riper i lakken kan man polere bort, men det der så alt for heftig ut til at man kan glatte det ut med polermaskin.

Kan du kjenne skrapene godt med fingrene?
Nissan Leaf

Strandbu

Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Etter 4500km har jeg ikke hatt noen problemer sånn sådan. Like kvikk i byområder som Mustang GT'en jeg hadde i Canada :-)
Liker generelt veldig godt kjøreegenskapene (kanskje unntatt en litt for overivrig servostyring.)

Bare de samme irritasjonsmomentene som da bilen var ny: altfor lyse og skittsøkkende seter (som kan kompenseres med setetrekk, idiotiske lyse stoffinnfellinger i dørene og som blir skitne bare du ser hardt på dem osv.

Har ellers ikke hatt problemer med vindusheis, treg ladeluke eller radio som noen andre.

bno

Strandbu
Du har min sympati. Du får forsøke å finne trøst (om det er mulig) i at lakkering idag er er piece of cake og at det ikke blir visende. Noe lignende hendte på min splitter nye Caravelle California for et par år siden så (...)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA