Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

leafen

Ønsker å vite om noen har hatt noe problem med leafen (motor drivverk knirk brems osv som en må til verksted å rep)Kan dette være et emne å ta opp?
fikk min leaf i dag 31.01

Lynet

Ved -11 i dag hørte jeg rare lyder fra motor eller gear ved ca 20-30km/t
Minner om lyden i en kald viftemotor som har utslitte/tørre lager.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

leafen

fikk min leaf i dag 31.01

Aspiranten

Bremsene ruster og jeg får vondt i hodet av å kjøre.... den gamle bilen som bråker så voldsomt!  ;D


Spøk til revolver, jeg håper denne tråden blir relativt ubrukt...
Nissan Leaf

leafen

fikk min leaf i dag 31.01

BE

Det eneste jeg har hørt til nå, er noe snakk om problemer med antennen på radioen. Det kan høres ut som om den har hatt dårlig kontakt som har resultert i dårlige mottaksforhold. På min fungerer FM radio helt utmerket.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

LivH

Jeg har ved tre anledninger opplevd at låsen på førerdøra har frosset fast, slik at døra ikke lot seg åpne utenfra. Jeg kunne åpne døra på passasjersiden, for så å åpne førerdøra innenfra. Utetemperaturen har ikke vært under -5. Har pøst på med låsolje, men det har vært ganske mildt i det siste, så jeg vet ikke om problemet ble løst av det.
Hvit Leaf, fra 11/11/11

RuneW

Sitat fra: LivH på mandag 09. januar 2012, klokken 09:39
Jeg har ved tre anledninger opplevd at låsen på førerdøra har frosset fast, slik at døra ikke lot seg åpne utenfra. Jeg kunne åpne døra på passasjersiden, for så å åpne førerdøra innenfra. Utetemperaturen har ikke vært under -5. Har pøst på med låsolje, men det har vært ganske mildt i det siste, så jeg vet ikke om problemet ble løst av det.

Høres ikke bra ut i det hele tatt for en så ny bil!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Lynet

Det er sikkert guffen dem sprøyta inn i dørene i Drammen som lager trøbbel!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thomas Parsli

Sitat fra: Lynet på mandag 09. januar 2012, klokken 11:23
Det er sikkert guffen dem sprøyta inn i dørene i Drammen som lager trøbbel!

Hva er det de sprøyter inn i dørene?
Eller mener du at understellsbehandlingen trenger inn i døren og opp i låsemekanismen?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

daggad

Rart om de sprøyter noe inn i dørene da disse er av aluminium.
Men jeg småplages litt av at det kommer opp voks på sideruten om jeg heiser denne opp og ned. Det blir jo mindre etter hvert, men det er litt kjedelig.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Thomas Parsli

Sitat fra: leafen på lørdag 07. januar 2012, klokken 17:02
Ønsker å vite om noen har hatt noe problem med leafen (motor drivverk knirk brems osv som en må til verksted å rep)Kan dette være et emne å ta opp?

Leaf har vært i salg i over ett år, så jeg tror ikke noen måneder i Norge gjør den helt store forskjellen...
Klimaet er heller ikke spesielt i Norge, det blir kaldere og fuktigere i deler av USA og Canada.

Les http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Miscellaneous_Unclassifiable_Issues/Problems hvis du vil ha noe å bekymre deg over ;)

Jeg har hørt om en Leaf i Norge som ikke ville lade, men det var nok enten elektonikkfeil eller en "edge-case" i programvaren (som kanskje aldri slår til igjenn). Hva Nissan gjorde med bilen vet kanskje noen andre?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lynet

Sitat fra: daggad på mandag 09. januar 2012, klokken 11:46
Rart om de sprøyter noe inn i dørene da disse er av aluminium.
Men jeg småplages litt av at det kommer opp voks på sideruten om jeg heiser denne opp og ned. Det blir jo mindre etter hvert, men det er litt kjedelig.

Voks på vinduene fikk også jeg første uken, men med spyling med varmvann på høytrykk forsvant det.
Men det å behandle dører som er laget i alu er jo helt  ??? ??? ???
Mens andre deler under bilen som sitter i saltfokket ikke er sprøytet  >:( >:( >:(
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

daggad

SitatVoks på vinduene fikk også jeg første uken, men med spyling med varmvann på høytrykk forsvant det.
Ok skal teste høytrykk med varmevann siden du foreslår dette. I og med voksen er på innsiden av ruten spylte du bilen med døren åpen eller tok du inn slangen på passasjersiden ??
;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Trond.Strom

Sitat fra: Lynet på lørdag 07. januar 2012, klokken 17:17
Ved -11 i dag hørte jeg rare lyder fra motor eller gear ved ca 20-30km/t
Minner om lyden i en kald viftemotor som har utslitte/tørre lager.

Hei har samme av og til i min leaf, har du snakka med nissan om det?

Jeg funderte en stund på om det var en slags fotgjenger varsling, men lyden høres ikke frisk ut....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA