Prøvekjøring model 3 - Del erfaringene etter prøvekjøringen! (Poll også..)

Startet av Jarv!s, fredag 25. januar 2019, klokken 18:06

« forrige - neste »

hemi

184 gikk, ref min venn axel

jeg er 190, ikke optimalt baki. Men jeg stanger i taket i ny cayenne og.  (bak)

quest

Prøvekjøring unnagjort! Å hoppe inn i et slikt teknisk vidunder når man er vant med en 20 år gammel fossilbil... Det blir jo bare helt latterlig i positiv forstand. Utrolig bra kjøreegenskaper, alt er tight og responsivt. Komfortmessig top notch og fikk også se hvitt interiør live og det var superfresht! Angrer ikke på valget der. Har jo blitt noen timer på youtube etterhvert så man har en slags formening på forhånd om hvordan opplevelsen av bilen er. Veldig kult å sitte der selv og få den gode følelsen. Rimelig uproblematisk å miste to ekstra dager på eventuell retur for det kommer aldri i verden til å skje. Det blir nok heller en ekstra runde med forsikringsselskapet for å justere opp årlig kjørelengde.... :D
Model Y LR 2022

geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

olavxxx

Sitat fra: Håvar på torsdag 31. januar 2019, klokken 10:30
Sitat fra: OlaM på torsdag 31. januar 2019, klokken 08:59
Har bilene i Norge disse nye baksetene med mer vinkel?

Gutten i videoen sa han er 5'7" høy, det er 170 cm. Vanskelig å se hva forskjellen er, men litt bekymringsverdig at en person på 1,70 ikke har mer enn 6-7 cm luft mellom hode og tak.
Blir spennende å prøve, blir uansett ikke jeg som skal sitte bak der til vanlig 8)
Jeg hadde god plass baki, er 182,5Cm.
Husk alle har forskjellig ratio bein vs rygg, så det vil variere.

Men i baksetet på S må jeg ha hodet på skrå. (gjelder også mange andre biler, feks Toyota Avensis)

Pneg

Den traff ikke meg helt uten at jeg har så mye og sette fingeren på akkurat. Smak og behag. Kjøreteknisk helt fantastisk bil men blir litt skeptisk når det første jeg la merke til var kondens på innsiden av begge frontlyktene. og maks 15 tilmålte minutter blir for lite for min del synes jeg.
Kommer ikke til og gå for denne.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Reflektor

Hvem er det egentlig som mottar invitasjon til prøvekjøring om dagen? Er førstedags reservasjonsholder, bestilte bil 12.12. Ikke fått invitasjon.

olavxxx

Sitat fra: Reflektor på torsdag 31. januar 2019, klokken 18:52
Hvem er det egentlig som mottar invitasjon til prøvekjøring om dagen? Er førstedags reservasjonsholder, bestilte bil 12.12. Ikke fått invitasjon.
Jeg har mottatt, reserverte november 17, bestilte 15. desember.
Hadde X når jeg reserverte og når jeg bestilte.

Men jeg har ikke brukt prøvekjøringen, en kollega av meg reserverte 3 for lenge siden men har ikke bestilt, han har fått invitasjon også. Tror det har litt å gjøre med hvor du bor også, om de har biler i nærheten osv.

Bjoris

Reserverte 31.3.2016. Ikke Tesla nå eller bestilt 3.

Likte 3en veldig godt, skulle så gjerne fått kjørt den litt lengre ja...

Counterpointer

Sitat fra: Reflektor på torsdag 31. januar 2019, klokken 18:52
Send meg en pm men mailadressen din så kan jeg sende deg min invitasjon på mail. Jeg venter med å kjøre til jeg får min egen bil.

Reflektor

Takk for det Knut. Har sendt deg PM. En ting er jo selve prøvekjøringen, en annen er jo at man lurer litt på hvorfor alt tilsynelatende fremstår så tilfeldig.... :)

Counterpointer

Sitat fra: Reflektor på torsdag 31. januar 2019, klokken 19:23
Takk for det Knut. Har sendt deg PM. En ting er jo selve prøvekjøringen, en annen er jo at man lurer litt på hvorfor alt tilsynelatende fremstår så tilfeldig.... :)
Det er fordi de er Tesla og gjør det på den måten [emoji39] Kan være frustrerende og blir forhåpentligvis bedre (men har vært sånn ganske lenge......).

Bmwi3

Dro innom tilfeldig og fikk prøvekjørt. Ble veldig imponert, virket veldig bra kvalitetsmessig. Eneste jeg hadde å påpeke var at baksetet virker litt lavt i forhold til gulvet så lårene blir litt oppi luften. Og litt knirk fra et eller annet fra venstre bak. Men det blir model 3 på meg :)
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Tin

Meget bra. Tror jaggu Xén ryker til fordel for 2 mod3 :). Mye mindre plass, men plass nok til famile på 4 med barn på 4 og 6.

olavxxx

Sitat fra: Tin på torsdag 31. januar 2019, klokken 20:53
Meget bra. Tror jaggu Xén ryker til fordel for 2 mod3 :). Mye mindre plass, men plass nok til famile på 4 med barn på 4 og 6.
Xen røk her også, for 3P :-)
Var veldig fornøyd med Xen da, men trenger jo egentlig ikke så mye plass og når man plutselig kan få en "supersportsbil" til "volvomeddiesel"-pris, sier det seg selv :P

Jeronan

Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 31. januar 2019, klokken 20:14
Dro innom tilfeldig og fikk prøvekjørt. Ble veldig imponert, virket veldig bra kvalitetsmessig. Eneste jeg hadde å påpeke var at baksetet virker litt lavt i forhold til gulvet så lårene blir litt oppi luften. Og litt knirk fra et eller annet fra venstre bak. Men det blir model 3 på meg :)

That is strange. This was supposed to be fixed with new generation rear seats last year.
Was the test vehicle you drove and old US model 3 then?
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA