Prøvekjøring model 3 - Del erfaringene etter prøvekjøringen! (Poll også..)

Startet av Jarv!s, fredag 25. januar 2019, klokken 18:06

« forrige - neste »

jorgror

Sitat fra: Jeronan på torsdag 31. januar 2019, klokken 22:32
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 31. januar 2019, klokken 20:14
Dro innom tilfeldig og fikk prøvekjørt. Ble veldig imponert, virket veldig bra kvalitetsmessig. Eneste jeg hadde å påpeke var at baksetet virker litt lavt i forhold til gulvet så lårene blir litt oppi luften. Og litt knirk fra et eller annet fra venstre bak. Men det blir model 3 på meg :)

That is strange. This was supposed to be fixed with new generation rear seats last year.
Was the test vehicle you drove and old US model 3 then?

Det har blitt forbedret, men er vel umulig å fikse helt. Høyden mellom gulvet og taket er fixed og da må de finne beste kompromiss.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

daktari

Gulvet er høyt på Tesla. Sylindriske celler, flatt utover i hele pakken. Har du "pouch cells" derimot kan man stacke dem anderledes - På Jaguar og e-tron er det utgravninger for bena, men en liten midttunnel f.eks.

Men en smart ting foran på Model 3 er en liten utgravning der man har hælene i fotbrønnen. Gir en litt mer normal sitteposisjon enn på S.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

olavxxx

Er nok bedre med takhøyden enn å bygge opp setet mer. Men jeg reagerte ikke på baksete selv, samt synes kupeen er romslig og oversiktlig. Kommer da fra late 17 X som selvsagt har best lårstøtte av Teslaene. 1.82 høy :)

morrun

Fortsatt ingen som har fått testet eller lest av ladehastighet i kaldt vær? Etter all oppmerksomheten flere konkurrenter har fått i forhold til at de lader så sent i kulde, så er kan hende dette det jeg er mest spent på.
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

hemi

synes det er veldig rart at ingen av de "seriøse" biljournalistene som har testet bilen, har testet det.

"seriøse" var til tv2 broom sin test av den.

Handyman

Sitat fra: Reflektor på torsdag 31. januar 2019, klokken 18:52
Hvem er det egentlig som mottar invitasjon til prøvekjøring om dagen? Er førstedags reservasjonsholder, bestilte bil 12.12. Ikke fått invitasjon.
Er nok dessverre litt tilfeldig. En bekjent reserverte første dag og bestilte 5. des og har ikke fått invitasjon, selv om han har ringt dem og forsikret at de har riktig kontaktinfo.
En annen bekjent reserverte i nov -18 og bestilte 12. des og fikk invitasjon.
Det er vel bare slik det ofte er med Tesla.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

las^se

Jeg hadde ikke reservasjon, og bestilte 11.1.19. Prøvekjørte nå på tirsdag.  8) så kan bekrefte at tilfeldigheter er ute å går  :o
VW e-up! -14

Counterpointer

Folk har jo også bare møtt opp og fått prøvekjøre, så flere muligheter.

Dexter

Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. februar 2019, klokken 09:25
Folk har jo også bare møtt opp og fått prøvekjøre, så flere muligheter.

jupp, jeg reiste bare innom for å kikke. da kom det en tesla ansatt ut og spurte om vi skulle kjøre.

ikke avtalt noe, men var bare å stikke inn og registrere seg.

ikke noe wow faktor, og langt unna noe premium, men det har vel aldri model3 ment å være, ei heller s eller x.

virker som en helt ok bil. pluss for 4wd, lavt forbruk og stort batteri. romslig bagasje. blir nok kjøp for oss.

Bmwi3

Dro innom tilfeldig og fikk prøvekjørt. Ble veldig imponert, virket veldig bra kvalitetsmessig. Eneste jeg hadde å påpeke var at baksetet virker litt lavt i forhold til gulvet så lårene blir litt oppi luften. Og litt knirk fra et eller annet fra venstre bak. Men det blir model 3 på meg :)

That is strange. This was supposed to be fixed with new generation rear seats last year.

Det var en norsk bil og ikke US versjon. Seteputen bak var tykk.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Springdale

Kjørte en rød Performance i Bergen på Flesland i går. (Begge demobilene i Bergen er rød performance). Jeg kjørte den som noen allerede har klart å ødelegge ladeluken på  ::)

Bilen var som forventet. Det var helt ok uten speedometer, det gikk fint å bruke skjermen istedenfor. Blir en tilvenningsak å endre innstillinger på skjermen, særlig viskere og lys, kontra handles som jeg har hatt før. Heldigvis var Tesla dama en god copilot som gjorde de endringer jeg ba om. Satt godt i den foran, bak er litt verre for de av oss som er litt større. Den er ikke så stiv som jeg hadde forventet gitt alle meldingene jeg har lest her inne, jeg har kjørt stivere.

daktari

Viskere vil man vel stort sett ha i  auto uansett, og trykk kort på endeknappen på blinker-hendel for et sveip, lenge på ve knappen på for å spyle. Forutsetter at Auto funker bra nok..
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

Sitat fra: Bmwi3 på fredag 01. februar 2019, klokken 14:57

Det var en norsk bil og ikke US versjon. Seteputen bak var tykk.
Sitteputa i baksetet ble endret sommeren 18, og det er ingen forventede endringer utover dette for EU-modellene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daggad

Kjørte en mørk grå M3P i dag. Minuset med denne bilen synes jeg er at den er veldig lav. Litt sportsbilfølelse og det er jo tøft, men kanskje tungvindt i daglig bruk ?
Men du verden for en fantastisk bil å kjøre..jeg bare smilte hele veien. Den leker seg med milene og må være spekket med magneter som virker på asfalt. Jeg syntes heller ikke Performance var for stiv, dette passet bare bilen godt.
Og du styggeste nakkesleng for en akselerasjon på svineriet !  :P
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Måkemannen

Flere som har fått prøvekjørings-invitasjonsmail nr 2? Har sett bilen to ganger, lurer på om det kan være derfor? Eller kanskje det bare er litt rot hos Tesla.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA