Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan Leaf i Sarpsborg

Startet av rossifan46, fredag 26. august 2011, klokken 09:04

« forrige - neste »

rossifan46

Da har jeg fått to prøveturer i Leaf'n og jeg må si den overgikk forventningene mine  ;D

Planen var å legge inn en del bilder jeg har tatt fra Nissan sin stand, syv biler og to CHAdeMo hurtigladere, men det fungerte dårlig fra iPhone, laster de inn så fort jeg er hjemme ved pc'n (hvis det ikke andre har publisert bilder innen da).
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

jkirkebo

Sitat fra: rossifan46 på tirsdag 02. august 2011, klokken 16:19
Da har jeg fått to prøveturer i Leaf'n og jeg må si den overgikk forventningene mine  ;D

Var det en spesiell rute du måtte kjøre eller var det fritt ? Alene eller med personale fra Nissan i bilen ?

Jeg meldte meg på til lørdagen for en 3-4 dager siden men har ikke blitt kontaktet ang. tidspunkt ennå. Får vel kontakte dem etterhvert om jeg ikke hører noe...

Forøvrig, hvordan var sittestillingen ? Jeg er litt skeptisk til at det ikke er lengdejusterbart ratt da både jeg og kona er ganske høye (186 og 188cm) og har lange bein. Rattet i Touranen står alltid helt ytterst.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

Jeg skal prøve en i morgen tidlig, og ble kontaktet i dag ang. tiden.

Blir spennende å prøve, lover masse bilder, og kanskje en videosnutt :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Stigzy

Er veldig trist å bo langt fra byen i Norge der alt skjer. Kunne veldig tenkt meg å prøvekjørt en Nissan Leaf, da jeg er 100% sikker på at jeg skal ha en. Men blir vell enda kjekkere når jeg kan prøvekjøre den i Stavanger senere  ;D

rossifan46

Begge prøveturene var på gitte ruter med personale fra Nissan ombord, de fortalte om bilens funskjoner underveis. Kombinasjon av motorvei/bussfelt samt bykjøring.
Var hvite og blå biler, og noen av modellene var med solpanel på bakhekken som er option.

Komforen i coupeen føltes romslig og god for mine 178 cm og stønivået var behagelig i motorveishastighet ca 100 km/t og byhastighet. Prøvde ikke å justere rattet, men dette skal jeg sjekke ut på turen imorgen (onsdag).

Turen gikk også over vei med brostein, uten merkbart støy i coupeen, og understellet taklet dette meget bra. Føler ikke at 2 x 15 min prøvetur nok til å gi en rettferdig dom, men til sammenligning med de andre elbilene jeg har prøvekjørt (TH!NK, i-Miev, iON, Tesla Roadster, Buddy) så er denne bilen i en helt annen klasse hva gjelder komfort og "riktig" bilfølelse! Temperaturen under prøveturen var ca 25 grader, så AC var på hele tiden. Rekkevidden i displayet sto da på ca 140 km i D-drive. Vi slo av AC og switchet til ECO, den økte umiddelbart til 150 km. Batteriet var da ikke fullt på starten av kjøreturen, men så da ut til å være på ca 80-90% på anvisningen. Mitt inntrykk var med en gang at rekkevidden som er oppgitt på 175 km burde være mulig med fullt batteri og eco-kjøring.
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

rossifan46

Noen flere biler, bl.a. av hekkspoiler med solcellepanel.
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Thomas Parsli

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. august 2011, klokken 21:14
Forøvrig, hvordan var sittestillingen ? Jeg er litt skeptisk til at det ikke er lengdejusterbart ratt da både jeg og kona er ganske høye (186 og 188cm) og har lange bein. Rattet i Touranen står alltid helt ytterst.

Jeg prøvesatt den i går (skal prøvekjøre i ettermiddag) og synes førerplassen var overraskende god selv om den mangler både rattjustering og høydejustering (?) av setet.
Jeg er 191cm og satt godt -og når førersetet var justert helt bak kunne jeg sitte komfortabelt i baksetet med plass til knerne.

Har hatt Touran før og tror ikke komforten er spesiellt dårligere.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: rossifan46 på onsdag 03. august 2011, klokken 01:15
Temperaturen under prøveturen var ca 25 grader, så AC var på hele tiden. Rekkevidden i displayet sto da på ca 140 km i D-drive. Vi slo av AC og switchet til ECO, den økte umiddelbart til 150 km. Batteriet var da ikke fullt på starten av kjøreturen, men så da ut til å være på ca 80-90% på anvisningen. Mitt inntrykk var med en gang at rekkevidden som er oppgitt på 175 km burde være mulig med fullt batteri og eco-kjøring.

Høres bra ut, den lengste strekningen jeg har behov for å kjøre er Oslo-Hamar. Det er 127km og går da forhåpentligvis greit også vinterstid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leafy

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 03. august 2011, klokken 10:47
Sitat fra: rossifan46 på onsdag 03. august 2011, klokken 01:15
Temperaturen under prøveturen var ca 25 grader, så AC var på hele tiden. Rekkevidden i displayet sto da på ca 140 km i D-drive. Vi slo av AC og switchet til ECO, den økte umiddelbart til 150 km. Batteriet var da ikke fullt på starten av kjøreturen, men så da ut til å være på ca 80-90% på anvisningen. Mitt inntrykk var med en gang at rekkevidden som er oppgitt på 175 km burde være mulig med fullt batteri og eco-kjøring.

Høres bra ut, den lengste strekningen jeg har behov for å kjøre er Oslo-Hamar. Det er 127km og går da forhåpentligvis greit også vinterstid.

Under presentasjonen som ble holdt for forhandlere, storkunder og utleieselskaper i går ble det sagt at i "worst-case scenario" ville rekkevidden være 75 - 80 km, men da er man tung på høyrefoten og kjører med maks AC (ikke varme). De sa også at det ville være minimal reduksjon i rekkevidde på vintertid. Så får man se etterhvert som eierne danner seg sine egne erfaringer om dette stemmer. Uansett en meget bra bil som kommer til å bli populær!

Jeg gleder meg! :)
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Go-carter

Da har jeg akkurat vært og prøvekjørt, siden både jeg og kameraten min ville kjøre fikk vi kjøre den litt lengre ruta, og bytte sjåfør midtveis :) Helt UTROLIG imponert, og har stor tro på at elbiler blir hot nå. Nesten(men bare nesten) så en angrer på at man ikke venta litt lengre...  :D Utrolig friskt drag i D, og i eco-mode er den enda latere enn Thinken... Så det er veldig gjennomført! Hyggelig instruktør også :)

Tok en del bilder + en inboard film når vi kjørte, så skal prøve å få lagt det ut i kveld for de som ikke er så heldige å få vært i Oslo nå...  :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Boogie

Kjørte bilen i formiddag, og forstår godt at den er kåret til årets bil. Dette var virkelig bra!
Den har kraft nok, og er veldig behagelig å kjøre. Og stille! Bilen virker godt sammenskrudd.
Tror jeg lar det være med det i dag ;)
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Go-carter

Liten inboardfilm, men forsåvidt liten mening, men du får jo se litt av bil og instruktør:


Album fra standen:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150247912856612.321525.547141611&l=2ab887dcce&type=1
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 03. august 2011, klokken 11:19
Da har jeg akkurat vært og prøvekjørt, siden både jeg og kameraten min ville kjøre fikk vi kjøre den litt lengre ruta, og bytte sjåfør midtveis :) Helt UTROLIG imponert, og har stor tro på at elbiler blir hot nå. Nesten(men bare nesten) så en angrer på at man ikke venta litt lengre...  :D Utrolig friskt drag i D, og i eco-mode er den enda latere enn Thinken... Så det er veldig gjennomført! Hyggelig instruktør også :)

Flott at alle er så fornøyd, det er betryggende. Jeg vil nok anslå at muligheten for at vi kjøper en nå har passert 90%  ;D

Men bilen er vel ikke "latere" i Eco ? Etter hva jeg har skjønt får du akkurat samme effektuttak, du må bare trykke hardere på pedalen for å få det ?

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 03. august 2011, klokken 08:59
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. august 2011, klokken 21:14
Forøvrig, hvordan var sittestillingen ? Jeg er litt skeptisk til at det ikke er lengdejusterbart ratt da både jeg og kona er ganske høye (186 og 188cm) og har lange bein. Rattet i Touranen står alltid helt ytterst.

Jeg prøvesatt den i går (skal prøvekjøre i ettermiddag) og synes førerplassen var overraskende god selv om den mangler både rattjustering og høydejustering (?) av setet.
Jeg er 191cm og satt godt -og når førersetet var justert helt bak kunne jeg sitte komfortabelt i baksetet med plass til knerne.

Har hatt Touran før og tror ikke komforten er spesiellt dårligere.

Thomas

Hei,

Det er høydejustering på rattet.

Veldig flott og god bil; det eneste jeg kan sette fingeren på er dårlig utsikt på høyre side av bilen (barn som leker nedenfor passasjerdøren, eller til høyre for høyre forhjul). Men veldig fornøyd!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

aurba

Jeg skal inn og prøvekjøre Leaf i morgen.
I den anledning lurer jeg på hvor det er lurt å parkere om man kommer fra øst?
Hvor på Aker brygge er det de holder til?

MVH.
Mårten
Think City 2010, Lithium

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA