Hovedmeny

Produksjonstakt

Startet av Philip Marlowe, torsdag 31. august 2017, klokken 15:39

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på mandag 21. mai 2018, klokken 21:15
BMW M3 stopper på kun 99 feet, men der er det neppe standard BMW 3 bremser :D
Mener å ha lest noe om at Chevy Bolt har eksepsjonelt god bremselengde til å være en kjip bil, men finner ikke noe når jeg søker. Noen som har tallet ?
To ting.

Bolt er ikke en kjip bil [emoji849]

Tviler på at bremsene er veldig gode. Det er de ikke på min Ae når bilen står i N. Men den har regen på 70 kW som bidrar kraftig, så tilsammen kan det bli bra.

Står ikke bremselengde i brukerhåndboka desverre, så kan ikke gi deg noe tall

1Ampera

Her er oversikt over registrerte el og hybrider i USA PR. Måned

https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. mai 2018, klokken 11:43
Det er på høy tid at Tesla løfter blikket og ser på internasjonale leveringer i løpet av sommer/høst.

For mye fokus på tax credit/ US salg må jo være usunt med både Bolt, Kona og snart Leaf 60 kWh som alle konkurrerer med 3 på både pris og rekkevidde!

Tesla produserer nær 200k 3-ere pr år akkurat nå. Hva er produksjonstakten til Bolt, Kona og Leaf 60 om dagen?
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Tellus

Det var dette med kvantitet vs kvalitet da  8)

Huskestue

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 21. mai 2018, klokken 23:15
Motor Trend målte 119 fot bremselengde.
http://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/exclusive-tesla-model-3-long-range-first-test-review/

Hoff tester får alltid gode resultater på eksemplarene de får låne av Tesla. Husker du denne:
http://www.motortrend.com/news/2015-tesla-model-s-p85d-first-test/

VI er i mine øyne mer troverdig både på det positive og det negative.
Husker når model S knuste poeng skalaen...

https://www.consumerreports.org/cro/cars/tesla-model-s-p85d-earns-top-road-test-score

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 21. mai 2018, klokken 23:15
Motor Trend målte 119 fot bremselengde.
http://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/exclusive-tesla-model-3-long-range-first-test-review/

Verd å merke seg at de to andre testene ser ut til å ha testet bilen med standard 18" felger og antagelig standard helårs-dekk, mens denne ser ut til å ha testet bilen med 19" felger og bedre sommerdekk. Antar kipt valg av standard dekk på 18" er en god del av grunnen til de dårlige resultatene, ikke selve bremsene på bilen.
Model S 85D

JorEl

Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. mai 2018, klokken 22:10
Sitat fra: Tellus på mandag 21. mai 2018, klokken 21:15
BMW M3 stopper på kun 99 feet, men der er det neppe standard BMW 3 bremser :D
Mener å ha lest noe om at Chevy Bolt har eksepsjonelt god bremselengde til å være en kjip bil, men finner ikke noe når jeg søker. Noen som har tallet ?
To ting.

Bolt er ikke en kjip bil [emoji849]

Tviler på at bremsene er veldig gode. Det er de ikke på min Ae når bilen står i N. Men den har regen på 70 kW som bidrar kraftig, så tilsammen kan det bli bra.

Står ikke bremselengde i brukerhåndboka desverre, så kan ikke gi deg noe tall
Om det viser seg at en rask bil som TM3 ikke har gode nok bremser, så blir de nok fikset før vi får TM3 til Norge.
Dersom bremsene viser seg å være et problem fremover, noe jeg ikke tror, så er dette noe som gjør at jeg må ha AWD, som vel gir regen på alle fire hjulene. Da kan man kanskje omgå "bremse-problemet"?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Hodetelefoner

Gjelder ikke alle.. Kun noen få. Blir oppgradert via SW. 
De burde gjort om litt på S også. Men Tesla har snille bremser for å spare drive unit ;)
Kun derfor...

Espen Hugaas Andersen

Ja, som jeg mistenkte så var det en bug i ABS firmware. Blir fikset innen noen dager. https://twitter.com/elonmusk/status/998778751767871488
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Ja var som forventet det. Fryktet at også bremseklosser måtte endres, men ettersom resultatene var ujevne tydet mye på behov for justering av sw.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: fonberg på mandag 21. mai 2018, klokken 23:30
Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. mai 2018, klokken 11:43
Det er på høy tid at Tesla løfter blikket og ser på internasjonale leveringer i løpet av sommer/høst.

For mye fokus på tax credit/ US salg må jo være usunt med både Bolt, Kona og snart Leaf 60 kWh som alle konkurrerer med 3 på både pris og rekkevidde!

Tesla produserer nær 200k 3-ere pr år akkurat nå. Hva er produksjonstakten til Bolt, Kona og Leaf 60 om dagen?
Igjen, kun fokus på å plukke på andre....

Spørsmålet er om Tesla burde løfte blikket. Forstår på deg at siden Tesla er så suverene så trenger de ikke ta hensyn til noen andre?? Litt rart siden produksjonstakten til M3 først nå begynner å bli ok og jeg påpeker fokuset på hvilket marked de prioriterer?

emurof

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. mai 2018, klokken 10:02

Spørsmålet er om Tesla burde løfte blikket. Forstår på deg at siden Tesla er så suverene så trenger de ikke ta hensyn til noen andre?? Litt rart siden produksjonstakten til M3 først nå begynner å bli ok og jeg påpeker fokuset på hvilket marked de prioriterer?

Jeg vil tro at Tesla har gjort sine egne vurderinger i denne saken. Og en av vurderingene er kanskje det at konkurransen så langt ser ut til å være ganske svak. Det er mye løfter fra konkurrenter, men kan de levere? Det har de ikke klart å bevise.

fonberg

Sitat fra: emurof på tirsdag 22. mai 2018, klokken 12:21

Jeg vil tro at Tesla har gjort sine egne vurderinger i denne saken. Og en av vurderingene er kanskje det at konkurransen så langt ser ut til å være ganske svak. Det er mye løfter fra konkurrenter, men kan de levere? Det har de ikke klart å bevise.

Det var mitt poeng også. Det at jeg ser annerledes på en sak betyr ikke at jeg plukker på deg knut.aulie, ingen grunn til å ta på vei her
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Counterpointer

Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. mai 2018, klokken 15:25
Sitat fra: emurof på tirsdag 22. mai 2018, klokken 12:21

Det var mitt poeng også. Det at jeg ser annerledes på en sak betyr ikke at jeg plukker på deg knut.aulie, ingen grunn til å ta på vei her
Tar ikke på vei [emoji1] bare diskuterer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA