Hovedmeny

Produksjonstakt

Startet av Philip Marlowe, torsdag 31. august 2017, klokken 15:39

« forrige - neste »

mthoring

Sitat fra: JorEl på tirsdag 22. mai 2018, klokken 00:11
...
Dersom bremsene viser seg å være et problem fremover, noe jeg ikke tror, så er dette noe som gjør at jeg må ha AWD, som vel gir regen på alle fire hjulene. Da kan man kanskje omgå "bremse-problemet"?

S og X har vel kun regen på bakhjul, selv med AWD, ettersom jeg har forstått.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

fonberg

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. mai 2018, klokken 17:48
Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. mai 2018, klokken 15:25
Sitat fra: emurof på tirsdag 22. mai 2018, klokken 12:21
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. mai 2018, klokken 10:02
Sitat fra: fonberg på mandag 21. mai 2018, klokken 23:30
Tesla produserer nær 200k 3-ere pr år akkurat nå. Hva er produksjonstakten til Bolt, Kona og Leaf 60 om dagen?
Igjen, kun fokus på å plukke på andre....

Spørsmålet er om Tesla burde løfte blikket. Forstår på deg at siden Tesla er så suverene så trenger de ikke ta hensyn til noen andre?? Litt rart siden produksjonstakten til M3 først nå begynner å bli ok og jeg påpeker fokuset på hvilket marked de prioriterer?

Jeg vil tro at Tesla har gjort sine egne vurderinger i denne saken. Og en av vurderingene er kanskje det at konkurransen så langt ser ut til å være ganske svak. Det er mye løfter fra konkurrenter, men kan de levere? Det har de ikke klart å bevise.

Det var mitt poeng også. Det at jeg ser annerledes på en sak betyr ikke at jeg plukker på deg knut.aulie, ingen grunn til å ta på vei her
Tar ikke på vei [emoji1] bare diskuterer

:+1: :)
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

fonberg

Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. mai 2018, klokken 21:30
Sitat fra: JorEl på tirsdag 22. mai 2018, klokken 00:11
...
Dersom bremsene viser seg å være et problem fremover, noe jeg ikke tror, så er dette noe som gjør at jeg må ha AWD, som vel gir regen på alle fire hjulene. Da kan man kanskje omgå "bremse-problemet"?

S og X har vel kun regen på bakhjul, selv med AWD, ettersom jeg har forstått.

Nope, D har regen på begge akslinger. Merker godt forskjellen mellom RWD og D på glatt føre.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Etter å ha vært oppe i 3500 på det meste på Bloomberg sin tracker, så er de nå nede på rundt 1500.
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

Dette er vel bare å ta med stor ro? Det var vel snakk om å stenge prod.linjen for en liten stund?
Regner med at det er det som er grunnen?

Counterpointer

Sitat fra: Karma på lørdag 02. juni 2018, klokken 08:51
Etter å ha vært oppe i 3500 på det meste på Bloomberg sin tracker, så er de nå nede på rundt 1500.
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

Dette er vel bare å ta med stor ro? Det var vel snakk om å stenge prod.linjen for en liten stund?
Regner med at det er det som er grunnen?
Dette har vært meldt ja, så om en drøy uke bør det begynne å ta seg kraftig opp.

Det er litt forsinkelse i Bloomberg tracker

HKS

Ville nok tatt den nyheten med en klype sakt.
Skulle ikke forundre meg det er en del av den store svertekampanjen som UAW (United Automobile Workers) kjører mot Tesla her i USA.
Tesla Model 3 Long Range

emurof

"Fires in the paint shop contributed to sluggish Model 3 production, some employees say, and fumes there are leaving them concerned about their health."

Så de jobber med lakkering uten beskyttelsesmaske?

trykkertor

Er det ikke mer gassene etter brannen de tenker på?

Magnus Hansen

Ser virkelig ut som det begynner å bli fart i produksjonen.

SitatDuring the shareholder meeting, Musk also issued a small update on the Model 3 production.

He reiterated the production rate of 500 cars per day – something that we reported last month based on leaked emails from Musk to Tesla employees.

Musk added he is still confident about Tesla hitting its goal of 5,000 Model 3 vehicles per week by the end of the month (second quarter 2018).

A new production line was added two weeks ago and Musk said that it is already producing which will help Tesla grow past 5,000 vehicles per week.

gigafactory

geear

Dette burde gjøre susen for produksjonstakten.  :D

Counterpointer

Sitat fra: gr på lørdag 16. juni 2018, klokken 22:22
Dette burde gjøre susen for produksjonstakten.  :D
Den har begynt å stige nå

Løve

Ingen nye VIN registrert siden 24 mai?

https://mobile.twitter.com/model3vins

Det kan jo ikke være bra?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA