Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Premium oppgraderingspakke

Startet av petterlien, søndag 16. juli 2017, klokken 09:33

« forrige - neste »

elektrolux

Strømtrekket øker med synkende spenning. Om det øker helt til 16,0A vites ikke, men ved en viss spenning vil dette tilslutt gå uttover ladeeffekten.

Motsatt vil økt spenning føre til redusert strømtrekk da laderen ikke drar mer enn 3,3 kW effekt
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

geear

Sitat fra: elektrolux på lørdag 30. september 2017, klokken 16:38
Strømtrekket øker med synkende spenning. Om det øker helt til 16,0A vites ikke, men ved en viss spenning vil dette tilslutt gå uttover ladeeffekten.

Motsatt vil økt spenning føre til redusert strømtrekk da laderen ikke drar mer enn 3,3 kW effekt
Laderen i min 190km er merket med 3600W på labelen, og US-laderen er merket med 7200W. Selv om det er forholdsvis bagatellmessig vil jeg syns det er rart om den kun trekker 6600W når de oppgir 7200W i spesifikasjonene.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Knut Røe

3600 fra nettet, 3300 watt inn på batteriet etter tap i ombord laderen.
Likedan med stor lader, 7200w/6600w.

geear

Sitat fra: tiger``n på lørdag 30. september 2017, klokken 18:05
3600 fra nettet, 3300 watt inn på batteriet etter tap i ombord laderen.
Likedan med stor lader, 7200w/6600w.
electrolux hevder noe annet såvidt jeg kan se? Altså at strømtrekket er på 3300/6600W.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

elektrolux

#289
Ingen som vil ta utfordringen min? Gjelder kun til jkirkebo har testet maks strøm inn gjennom L1 på en FL Golf
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Peacock

Sitat fra: elektrolux på mandag 02. oktober 2017, klokken 09:15
Ingen som vil ta utfordringen min? Gjelder kun til jkirkebo har testet maks strøm inn gjennom L1 på en FL Golf
tar den utfordringen på at Egolf FL lader veldig mye mer enn 16A via bare L1. (Dvs ikke strøm på L2/L3 ut av kabel til bil). Gjør dette hver dag. Og er ikke i tvil. Gir deg adressen du kan sende vinen Torsdag. :+1:
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017

geear

Sitat fra: Peacock på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 00:49
Sitat fra: elektrolux på mandag 02. oktober 2017, klokken 09:15
Ingen som vil ta utfordringen min? Gjelder kun til jkirkebo har testet maks strøm inn gjennom L1 på en FL Golf
tar den utfordringen på at Egolf FL lader veldig mye mer enn 16A via bare L1. (Dvs ikke strøm på L2/L3 ut av kabel til bil). Gjør dette hver dag. Og er ikke i tvil. Gir deg adressen du kan sende vinen Torsdag. :+1:
:+1:

Her er forøvrig enda en som lader med 32A på 1-fas vegglader: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,35332.msg617987.html#msg617987
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

brako79

Sitat fra: elektrolux på lørdag 30. september 2017, klokken 09:09
Vedder en fritt tilsendt 3l kartong rødvin på at heller ikke jkirkebo klarer å få mer enn 16A gjennom bilens L1 stift.
Noen som tar utfordringen?
Rødvin smaker bedre enn en hatt ;D

Tar også utfordringen. Vinen kan du beholde selv og spise restene :-)
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

sap_2000

Har ratio 32A boks tilkoblet 1-FAS kurs i skapet (IT nett). 
Lader normalt på 10 eller 16A, men prøvde nå i dag på 32A med medfølgende original 20A VW kabel.

Har et Pro1 S meter i skapet på denne kursen og kunne lese av 19,04A/ 235V/ 4,43Kw.

Konkluderer ikke med noe da jeg ikke vet om evt lasker i boks eller original VW kabel og får ikke målt på pinnene i bilen, men man får hvertfall mer enn 16A på enfas 230V IT kurs. 

Blir spennende med testen til jkirkebo i kveld  :+1:
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

elektrolux

Sitat fra: Peacock på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 00:49
Sitat fra: elektrolux på mandag 02. oktober 2017, klokken 09:15
Ingen som vil ta utfordringen min? Gjelder kun til jkirkebo har testet maks strøm inn gjennom L1 på en FL Golf
tar den utfordringen på at Egolf FL lader veldig mye mer enn 16A via bare L1. (Dvs ikke strøm på L2/L3 ut av kabel til bil). Gjør dette hver dag. Og er ikke i tvil. Gir deg adressen du kan sende vinen Torsdag. :+1:

Gjør klar første kartong.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: brako79 på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 09:17
Sitat fra: elektrolux på lørdag 30. september 2017, klokken 09:09
Vedder en fritt tilsendt 3l kartong rødvin på at heller ikke jkirkebo klarer å få mer enn 16A gjennom bilens L1 stift.
Noen som tar utfordringen?
Rødvin smaker bedre enn en hatt ;D

Tar også utfordringen. Vinen kan du beholde selv og spise restene :-)

Om du gjør klar din kartong gjør jeg det også.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Da er fasiten klar ;)

Testoppsett:

EcoLite ELT332B ladestasjon koblet til en 32A 1-fase CEE. Koblet kun på N og L1, ingen lask til L2 eller L3. Inepro PRO1-S 1-fase måler koblet i serie med L1. Videre brukte vi en ITT 32A 1-fase Type 2 kabel, splitter ny fra lageret og garantert ikke lasket ;)

Det var altså null sjanse for at bilen kunne få noe som helst av strøm over L2, alt kom over L1.

Som dere kan se av vedlagte bilde ladet bilen på ~31A.
Ved bruk av original eGolf Type 2 kabel ladet den på 19,1A.
Med ladestasjon nedjustert til 20A og ITT 32A kabel ladet den på ~19,1A.

Konklusjon: eGolf tar fint 32A over L1 alene og trenger ingen form for lasking. Electrolux må ut med rødvinen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Peacock

Flott. Skal kose meg med den vinen. Synd at en måling fra 16A kurs med 32A kabel som elektrolux brukte som dokumentasjon for at FL golf ikke ladet med 32A forårsaket så mye forvirring. Hvordan gi info om adresse ang. vin uten at "alle" får adressen?
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

geear

Og med mindre du er nede på 212V så er det over 6600W også...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA