Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Muffinman, søndag 25. juni 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

Saberhagen

Sitat fra: alda på fredag 05. mai 2017, klokken 14:11
Sitat fra: tiger``n på fredag 05. mai 2017, klokken 10:18
Sitat fra: Orake1et på fredag 05. mai 2017, klokken 00:32Akkurat det jeg tror også, og grunnen til at jeg spurte. Hvorfor er dette viktig? Jo, fordi hvis dette er grunnen er prisreduksjonen midlertidig, frem til full produksjon av model 3. På det tidspunktet tipper jeg at Model S blir dyrere igjen og at 75 kanskje går ut av produksjon. Mao. en god mulighet til å kjøpe 75 nå.
Med denne utviklingen av oljeprisen og kronekursen vil jo alt fra Tesla gå vesentlig opp i pris så lenge de ikke sponser dette med store tap, noe jeg ser på som usannsynlig.
Dollar 8.71 på fredag, opp fra 8.19 i februar. http://e24.no/energi/nordea/aarsverste-for-oljen-gir-aarsverste-for-kronen/23990310
Det er hvertfall ikke sterkere krone som ligger bak prisreduksjonen, det er sikkert og visst.

Nej, det är helt säkert!
Evt. forwardkontrakt och optioner vill heller inte kunna ge Tesla en kurs som är så bra att det leder til väsentligt lägre USD/NOK-kurs på framtidig valutasikring, så här är det något helt annat som ligger bak...
Some kind of change is coming...

Tipper det er en revisjon/endring på gang med bilene. F. eks HUD eller lignende for X og S før Model 3...

Go-carter

Sitat fra: Saberhagen på fredag 05. mai 2017, klokken 14:22
Sitat fra: alda på fredag 05. mai 2017, klokken 14:11
Sitat fra: tiger``n på fredag 05. mai 2017, klokken 10:18
Sitat fra: Orake1et på fredag 05. mai 2017, klokken 00:32Akkurat det jeg tror også, og grunnen til at jeg spurte. Hvorfor er dette viktig? Jo, fordi hvis dette er grunnen er prisreduksjonen midlertidig, frem til full produksjon av model 3. På det tidspunktet tipper jeg at Model S blir dyrere igjen og at 75 kanskje går ut av produksjon. Mao. en god mulighet til å kjøpe 75 nå.
Med denne utviklingen av oljeprisen og kronekursen vil jo alt fra Tesla gå vesentlig opp i pris så lenge de ikke sponser dette med store tap, noe jeg ser på som usannsynlig.
Dollar 8.71 på fredag, opp fra 8.19 i februar. http://e24.no/energi/nordea/aarsverste-for-oljen-gir-aarsverste-for-kronen/23990310
Det er hvertfall ikke sterkere krone som ligger bak prisreduksjonen, det er sikkert og visst.

Nej, det är helt säkert!
Evt. forwardkontrakt och optioner vill heller inte kunna ge Tesla en kurs som är så bra att det leder til väsentligt lägre USD/NOK-kurs på framtidig valutasikring, så här är det något helt annat som ligger bak...
Some kind of change is coming...

Tipper det er en revisjon/endring på gang med bilene. F. eks HUD eller lignende for X og S før Model 3...

Samtidig høres det ut som veldig stor prisreduksjon "kun" for å kompensere for enda et ekstrautstyr. Kanskje de prøver å bygge opp en ny ordrerestanse, før M3 lansering? Den har vel dabbet litt av etter at første bølge med AP2 biler er levert.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

alda

Det kan verka som denna prisreduksjon og räntekampanj bara gäller i Norge, varför bara här? (har iaf. inte hört om liknande priskutt i andra land...)
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

SabreMan

Sitat fra: alda på fredag 05. mai 2017, klokken 14:48
Det kan verka som denna prisreduksjon og räntekampanj bara gäller i Norge, varför bara här? (har iaf. inte hört om liknande priskutt i andra land...)

Prisen ble redusert her i Irland også, knapt én uke etter at Tesla åpnet sin første butikk.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Gordon Retriever

Jeg har kikket litt på ny BMW 3-serie vs. 5-serie.  Stort sett havner jeg på ca. 100.000 prisforskjell mellom tilsvarende motoriserte og utstyrte biler.  Det er lite nok til at jeg ville foretrukket 5-serien.  Likedan tror jeg at Tesla ikke ønsker for stort prissprang mellom  Model S og Model 3, slik at det er lettere å få Model 3-kunder til å oppgradere til en bil Tesla tjener mer penger på.

erlendboe

Her i sveits ha prisen på en S100D gått ned ca 5000 CHF (1CHF=1$)
Vekselkursen er stabil

Hilsen
Erlend

Saberhagen

Virker som det er riktig det som ble skrevet over her..

0,25% i rente og 1% i effektiv rente.. Sykt bra tilbud!

Tuten

Etter å ha valgt en 90D med det meste av ekstrautstyr kommer følgende tekst opp:

"Effektiv rente på lånet er 0,72% på basis av finansiering av lånebeløpet kr. 550.258
til nominell rente 0,25% over 8 år inklusive etableringsgebyr på kr. 2.195,- og månedlig
avdragsgebyr på kr. 95,- Den samlede kredittkjøpspris er kr. 863.461.
"

Dette er et meget bra tilbud, syns jeg. Ser noen skriver at det kun gjelder i 36 måneder, men jeg får ut i fra denne teksten at det gjelder i 8 år, eller?
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

Sportswagoneer

Back on topic: Hyggelig telefon fra Tesla i dag!

Jeg bestilte S60D i januar og fikk den levert på mandag.

Damen på utlevering sa jeg skulle få refundert noen penger som konsekvens av prisreduksjonen - og ba meg sende kontonr. etc. inn til deliveryNO mailen.

I dag ringte de og tilbød full oppgradering til 75D PLUSS noen tusenlapper refundert. Det hele skulle gi meg samme pris som om jeg hadde bestilt tilsvarende S75D i dag.

Ikke annet å si enn at dette er strålende kundebehandling!

eKramer

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

lunitiks

Vanvittig bra. Gratulerer  :+1: :+1: :+1:
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Knut Røe

Hvis den nåværende trenden fortsetter vil det bli nye priskutt i løpet av året.
Dollaren nå på 8.33, og fallende. Oljeprisen smått på vei oppover, og OPEC snuser på nye kutt.

SabreMan

Hvor raskt pleier Tesla å reagere på endringer i valutakursen?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Espen Hugaas Andersen

Ikke veldig raskt. Jeg vil tro neste justering kommer om noen måneder, nesten uansett hvor kursen går frem til da.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 25. mai 2017, klokken 14:33
Ikke veldig raskt. Jeg vil tro neste justering kommer om noen måneder, nesten uansett hvor kursen går frem til da.

Personlig tipper jeg at det enten kommer svært raskt (litt ned), for å stimulere salget frem til Model 3 er klar, eller samtidig med at vi (antagelig) får norske priser for Model 3 (enten opp eller ned) i November/Desember.

Men som sagt, det er kun ren gjetning. Teslas veier er som kjent uransaklige ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA