Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Muffinman, søndag 25. juni 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

nivve

Sitat fra: hvrd på tirsdag 02. mai 2017, klokken 16:07
Fikk i dag bekreftet at jeg får avslag på 90D som skal leveres i morgen, selv etter at den var betalt.

Tror ikke mange andre bilprodusenter hadde gjort dette!

Selv etter den var betalt? Det er interessant. Jeg ble "presset" (anbefalt) å kjøpe min 90D før 1. april pga. kampanjerente på lån, Supercharging og inventoryrabatt. Viste seg at det ikke var frist 1. april på noe av det. Meldte ifra med en gang prisreduksjonen ble offentliggjort, og de sa at ledelsen skulle se på saken. Skal innom på service (etter 1900 km) neste uke for å fikse en hel rekke med feil.

Kommer til å nevne at andre har fått kompensasjon for sine 90D'er etter de var betalt og se hva de sier. De har dessuten levert ut nybil med riper i lakken, feil på dempere, a/c, dører, lokk, lister, vindu. Og ikke noe av dette (foruten skjeve kromlister) var feil på 2014 85'en jeg solgte.. går det riktig vei, egentlig..? [emoji1]

Sent from my iPhone using Tapatalk

iCar

Da ble bilene satt ned enda mer i pris denne gangen
pga lavere dollar kurs.

Har fått beskjed fra selger at alle biler som enda ikke ser blitt
utlevert vil få den nye lave prisen automatisk.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

MeTesla

Sitat fra: iCar på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:43
pga lavere dollar kurs.

Mener du at i Design Studio har prisene nå blitt justert ned pga lavere dollarkurs? Når skjedde evt det? Og hvor mye?

iCar

Sitat fra: MeTesla på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:33
Sitat fra: iCar på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:43
pga lavere dollar kurs.

Mener du at i Design Studio har prisene nå blitt justert ned pga lavere dollarkurs? Når skjedde evt det? Og hvor mye?

Stemmer i Design Studio, skjedde vel inatt.

75 koster fra 591900kr(før 608450)
75d fra 633200kr (før 649750)

Dette er altså ytterligere prisnedgang etter den forrige som skjedde vel for drøye 2 uker siden
Kjører 100% elektrisk

alda

Intressant! Nu är det bara uppgraderingskostnaden som skiljer mellan det jag betalade för min 60D i fjol (nästan på kronan), mot vad tillsvarande bil kostar idag...

MEN, jag har svårt att förstå argumentet USD-nedgång?? Dollarkursen har varit över 8,30 sedan november -16 (bortsett från ett litet dipp i februar på några dagar), och ligger nu över 8,60?
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

iCar

Sitat fra: alda på onsdag 03. mai 2017, klokken 12:32
Intressant! Nu är det bara uppgraderingskostnaden som skiljer mellan det jag betalade för min 60D i fjol (nästan på kronan), mot vad tillsvarande bil kostar idag...

MEN, jag har svårt att förstå argumentet USD-nedgång?? Dollarkursen har varit över 8,30 sedan november -16 (bortsett från ett litet dipp i februar på några dagar), och ligger nu över 8,60?

Stusser selv over at dollar kurs er årsaken dem bruker, sånt sett så burde
prisen på ekstra utstyr også reflektere det, noen den ikke gjør.

Må være at det kommer noe nytt ved Model S/X rundt omkring Model 3 lansering
Kjører 100% elektrisk

Espen Hugaas Andersen

Fikk nettopp bekreftet at min X100D blir 13.200 kroner billigere, og oppgradert lader er inkludert. :)

13.200 kroner er jo nok til dashkamera, gummimatter og litt diverse, så det kommer godt med.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Når det gjelder dollarkursen virker det som den ikke er så lett å forutse. De har sikkert en eller annen slags avtale om at de kan binde dollarkursen i en tidsperiode, og så er risikoen lempet over på ett hedgefond e.l.

Da er det ikke kursen akkurat nå som bestemmer hvilken kurs Tesla benytter, da er det heller forventet utvikling til dollarkursen over tid som bestemmer kursen Tesla benytter. Det blir akkurat som fastrente.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 03. mai 2017, klokken 12:55
Fikk nettopp bekreftet at min X100D blir 13.200 kroner billigere, og oppgradert lader er inkludert. :)

13.200 kroner er jo nok til dashkamera, gummimatter og litt diverse, så det kommer godt med.
Hm, jeg har tidligere fått beskjed om at oppgradert lader ikke er med. Har sent spørsmål om pris jeg og, så får vi se. Blir ikke aktuelt å ta ut ny bil til 13k over ny config og uten oppgradert lader. Da blir det evt brukt eller finne på noe annet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: turfsurf på onsdag 03. mai 2017, klokken 13:44Hm, jeg har tidligere fått beskjed om at oppgradert lader ikke er med. Har sent spørsmål om pris jeg og, så får vi se. Blir ikke aktuelt å ta ut ny bil til 13k over ny config og uten oppgradert lader. Da blir det evt brukt eller finne på noe annet.
Produksjonsdato kan spille inn. Når la du inn bestillingen?

Jeg foreslo at jeg kunne få CHAdeMO adapter om bilen ikke kom med oppgradert lader, men det ble ikke aktuelt. Men dette hadde for min del vært bedre. Hjemme vil jeg nok uansett lade med maks 3,5 kW.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Jeg bestilte 19.01. Oppgradert lader er ikke så viktig, men jeg tar ikke ut en bil med dårligere spec til 13k over veiledende. Så vi får se

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: turfsurf på onsdag 03. mai 2017, klokken 13:55
Jeg bestilte 19.01. Oppgradert lader er ikke så viktig, men jeg tar ikke ut en bil med dårligere spec til 13k over veiledende. Så vi får se
Prisen ville jeg ikke bekymret meg for. De sa at alle ville automatisk få den reduserte prisen. Men så klart er det ikke noe galt i å få dette bekreftet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Liker å ha ting bekreftet. Teslaselgere (eller andre selgere generelt) stoler jeg ikke på.

jcnorway

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 02. mai 2017, klokken 10:54
Som jeg også skrev til selgeren er jeg fullt klar over at kjøpt er kjøpt - så jeg forventer ingenting, men om han/Tesla er villig til å "kompensere" noe så ville jeg blitt happy for det.

Krever altså ingenting, bare at han sjekker om det finnes noen muligheter for å gjøre dette i mitt tilfelle.

Og som forventet så var det null og niks å hente fra den kanten.
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

KrW

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 03. mai 2017, klokken 12:55

Espen, er du sikker på at det ikke blir 21k billigere? Jeg så min pris gikk ned ca. 13k siden forrige prisnedgang på X90D. Da sammenlignet jeg med forrige prisnedgang inkludert referral. Om jeg legger til referral ligger det an til at vi får enda 21k i avslag. Nærmere 40k lavere enn da vi bestilte  :D Få bilen i slutten av mai.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA