Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Muffinman, søndag 25. juni 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

Muffinman

Ser ut som prisene er gått betydelig ned, og man får nå en 75 rwd til like over 600'. Videre er elektrisk hevet bakluke og glasstak standard. Pris på oppgradering fra 60->75 er også redusert kraftig for allerede solgte biler. Ikke studert detaljene nøye.


spirrevipp

Wow, helt klart Model S som kom best ut av den justeringen. Lurer på hva de vil tilby de som har bil i bestilling og kan kansellere.

På 100D så er oppgradert lader inkludert, mens det er borte som tilvalg på de andre.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Muffinman

Mye riktig som er gjort her, men synes det var drøyt å gjøre glass over hodet obligatorisk. Det er en dealbreaker for min del.

cstromme

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. april 2017, klokken 10:43
Mye riktig som er gjort her, men synes det var drøyt å gjøre glass over hodet obligatorisk. Det er en dealbreaker for min del.

Gjør at de kan automatisere en større del av produksjonen en tidligere. Lettere tilgang til inni bilen.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Man justerer tilvalgene for å øke marginene. I det ligger det mye mer enn å automatisere. Man gjør blant annet avveiinger mellom kostnadsreduksjon i forsyningskjedene, internlogistikk og økt utnyttelsesgrad i linjene på den ene siden, og salgsvolum/etterspørsel på den andre siden. Regner med at de aller fleste ser på et glasstak som en oppgradering slik at salget totalt sett ikke blir påvirket i negativ retning, så for selskapet sin del er dette sannsynligvis et godt tiltak.

Usikker på hva du mener med lettere tilgang til inni bilen?

Knut Røe

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. april 2017, klokken 11:04
Usikker på hva du mener med lettere tilgang til inni bilen?
Roboter som monterer ting inni bilen gjennom taket. Glasstaket er nok noe av det siste som monteres, etter at alt er ferdig.

Muffinman

I så fall er det jo ingen forskjell på alutaket. Det er også en løs del som monteres.

spirrevipp

Synd at de ikke har gjort noe mer med premiumpakkene. Flott at elektrisk bakluke er standard på S, men premiumpakken fremstår jo som et enda dårligere kjøp enn før...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

dissern

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. april 2017, klokken 10:00
Ser ut som prisene er gått betydelig ned, og man får nå en 75 rwd til like over 600'. Videre er elektrisk hevet bakluke og glasstak standard. Pris på oppgradering fra 60->75 er også redusert kraftig for allerede solgte biler. Ikke studert detaljene nøye.

Påvirker dette også oppgradering 70->75 mon tro? Jeg vet ikke helt hvor jeg skal se for å finne ut av det selv.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

iCar

Sitat fra: dissern på mandag 17. april 2017, klokken 11:31
Sitat fra: Muffinman på mandag 17. april 2017, klokken 10:00
Ser ut som prisene er gått betydelig ned, og man får nå en 75 rwd til like over 600'. Videre er elektrisk hevet bakluke og glasstak standard. Pris på oppgradering fra 60->75 er også redusert kraftig for allerede solgte biler. Ikke studert detaljene nøye.

Påvirker dette også oppgradering 70->75 mon tro? Jeg vet ikke helt hvor jeg skal se for å finne ut av det selv.

Koster 5200kr å oppgradere en facelift 70 til 75 nå, før kostet det vel rundt 33000kr
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Muffinman

Skrives om det på TOCN-gruppa. Gode 5 lapper for oppgradering. Ville sjekket My Tesla, tipper du finner en kjøpsknapp der :)

Diravi

Jeg ser at luftfjæring er fjernet som tilvalg - formodentlig bare en feil? Det er vel ingen grunn til at de skal slutte å tilby det.

Elektrisk bakluke og glasstak uten åpning er for så vidt sympatiske tillegg i standardpakken. De nye standardsetene virker å være såpass bra at man godt kan droppe skinn og få en bra utstyrt bil for under 700 - selv om man legger på autopilot.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Sitat fra: Diravi på mandag 17. april 2017, klokken 13:10
Jeg ser at luftfjæring er fjernet som tilvalg - formodentlig bare en feil? Det er vel ingen grunn til at de skal slutte å tilby det.

Den er kun fjernet i fra 75(D), du finner den under 90D/100D alternativene.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

gigafactory

Noen som vet hva oppgraderingen fra 60 til 75 koster nå i Norge?

Muffinman

Gode 20 lapper mener jeg å ha lest. Grei deal det. Kostet jo det samme for å oppgradere fra 85 til 90 i sin tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA