Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: Benji_9 på onsdag 14. desember 2016, klokken 16:57
S4e,  varför trodde du det, stod ju och var förklarat att den kommer full utrustad för 331.000 kr + vinterhjul och metallick?

Kontraktene var ikke veldig klare. Det har jo vært veldig mye spekulasjon rundt dette her. En forhandler oppga maks 325' som standardmodell i kontraksforslaget. Den jeg signerte var det 330' for premium modellen, men ikke angitt at det inkluderte tilleggsutstyr/pakker og vinterhjul.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

AmocoCadiz

Sitat fra: Gurba på onsdag 14. desember 2016, klokken 15:17
Sitter med et inntrykk av at folk ikke har fått med seg at denne bilen har veldig mye lengre rekkevidde enn i3 og eGolf og at det er noe det er verd å betale litt ekstra for. Men dessverre har Opel og GM et 40 år gammelt rykte det norske folk ikke klarer å legge til siden så de innbiller seg at de tyske merkene er av bedre kvalitet.
Dette er gullet til Ampera E, noe VG også beskriver slik;
"Selv om prisen er høyere enn på konkurrentene, er det ingen av de de andre som er i nærheten av å levere på pris per rekkevidde-kilometer.
Med 60 kWh batteripakke dobler Opel reell rekkevidde sammenlignet med flere av konkurrentene, og setter standarden for hvor langt det skal være mulig å kjøre med en elektrisk bil før den må lades."

Det er ikke ev. ACC, moderne plassbesparende seter eller Bose stereoanlegg som vil skape en revolusjon av etterspørsel fra "folk flest" for å velge overgang til elbil,
men første elbil som har 60kWh batteri, stort nok til de flestes bruk.

Med en utgangspris på 289000kr pluss levering, står den knallsterklt i konkuransen med de fossil og pluginhybridene folk velger mellom, med denne prisen går veldig mange for AmperaE!

Om 5 år er dagens kortrekkebiler med batteri under 40kWh iskalde, mens AmperaE vil ha fortsatt god gjenværende kapasitet som er fullt brukbar og ettertraktet.
Eneste som kan begrense suksessen er hvis det blir for få biler tilgjenglig for levering i 2017,
året Opel vil være alene om denne elbiltypen.

Bra at Opel valgte ikke å ikke utnytte dette faktum fra starten.

Stikkkontakt

Da var bilen spikret.
Begge pakkene. Blå metallic.
Produksjon uke 4.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

ElTerje

Noen som vet om man får momsfritak på vinterhjul, hvis man bestiller de levert sammen med bilen?  Vil det isåfall gjelde for en evt lader også?

Como

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 14. desember 2016, klokken 17:38
Da var bilen spikret.
Begge pakkene. Blå metallic.
Produksjon uke 4.
Gratulerer stikkkontakt!
Når forhåndsbestilte du bilen?
Jeg forsto det slik på Opel Norge at når alle de med forhåndsbestilling har signert innen 11 januar, så ville disse få tildelt plass i produksjonskøen ut i fra når de forhåndsbestilte. Så enten vet de at du er først i køen eller blant de aller første, eller så "slipper" de deg frem i køen.
Tror dere Opel Norge er nøye på dette?

AmocoCadiz

Sitat fra: ElTerje på onsdag 14. desember 2016, klokken 17:55
Noen som vet om man får momsfritak på vinterhjul, hvis man bestiller de levert sammen med bilen?  Vil det isåfall gjelde for en evt lader også?
Ja alt som bestilles sammen med bilen er mva fritt på samme kontrakt, men hvis bestilles til samme bil etterpå.

Zuexi



Sitat fra: Como på onsdag 14. desember 2016, klokken 17:57
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 14. desember 2016, klokken 17:38
Da var bilen spikret.
Begge pakkene. Blå metallic.
Produksjon uke 4.
Gratulerer stikkkontakt!
Når forhåndsbestilte du bilen?
Jeg forsto det slik på Opel Norge at når alle de med forhåndsbestilling har signert innen 11 januar, så ville disse få tildelt plass i produksjonskøen ut i fra når de forhåndsbestilte. Så enten vet de at du er først i køen eller blant de aller første, eller så "slipper" de deg frem i køen.
Tror dere Opel Norge er nøye på dette?

Din bestilling byttes ut med den reservasjonsplassen du har i køen fra før, såfremt du bestiller innen 11. januar.
Var innom min forhandler idag og han forklarte meg dette. Min bil skal produseres i april, med levering i juli. Bestilt 3.10.
Har ikke konfigurert enda.

AmocoCadiz

Sitat fra: Como på onsdag 14. desember 2016, klokken 17:57
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 14. desember 2016, klokken 17:38
Da var bilen spikret.
Begge pakkene. Blå metallic.
Produksjon uke 4.
Gratulerer stikkkontakt!
Når forhåndsbestilte du bilen?
Jeg forsto det slik på Opel Norge at når alle de med forhåndsbestilling har signert innen 11 januar, så ville disse få tildelt plass i produksjonskøen ut i fra når de forhåndsbestilte. Så enten vet de at du er først i køen eller blant de aller første, eller så "slipper" de deg frem i køen.
Tror dere Opel Norge er nøye på dette?
Opel har gått ut offentlig og sagt de vil følge bestillingsdato nasjonalt i rett rekkefølge,
det tror jeg er ryddig og grei fremgangsmåte.
men man må bestille bil før 11 januar for å beholde plass i denne køen

Da må man bestille en bil og utstyr som vi ikke fått prøvekjørt enda dessverre.
Dog er risikoen liten, etterspørsel og påfølgende kjapp mulighet for videresalg samme dag som levering vil være mulig i lang tid fremover.

Ipadjove

Er det noen som har sett/har link til fargene? Spesielt spendt på den Electric Blue, om den er blass eller kraftig dyp osv.

Gurba

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 14. desember 2016, klokken 18:13
Er det noen som har sett/har link til fargene? Spesielt spendt på den Electric Blue, om den er blass eller kraftig dyp osv.

Sjekk konfiguratoren på Opel.no.

AmocoCadiz

Metalliklakk for bare 3500kr er en gunstig pris, det er positivt.

Hvit er ikke noe pristillegg og rød koster kun 1500. Den første kunden som fikk Bolt i USA skulle ha sølv, men måtte ta rød, og er veldig fornøyd med den fargen.
Siden bilene går på samme bånd i samme fabrikk er det vel sannsynlig at fargen er lik AE?

Stikkkontakt

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 14. desember 2016, klokken 18:13
Er det noen som har sett/har link til fargene? Spesielt spendt på den Electric Blue, om den er blass eller kraftig dyp osv.

Ampera-e i Electric blue. Livebilder

http://www.autobild.de/bilder/opel-ampera-e-2016-mitfahrt-11129517.html#bild1
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

jche

Tror vi kommer til å gå for den blå. Men jeg sliter veldig med å velge utstyr. Fornuften sier billigst mulig, men det er gøy med utstyr. Vurderer å gå for førerassistentpakka, og droppe den andre...
Lykkelig eier av Opel Ampera E :)
Electric Blue med alt utstyr
Bestilt 19.09.16
Levert 22.05.17

Ipadjove

Gurba og Stikkkontakt. Takker. Har nå funnet meg en pc. Fikk ikke konfiguratoren til å fungere på mobilen.
Da blir det nok blå her. :) Alternativet hadde vert rød.

knut.aulie

Har ikke lyst til å velge skinn, men tror det er dumt ift når bilen skal selges igjen.
Jeg tror salgsprisen fort faller 20 k uten skinn. Hva tror dere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA